Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 359 ggr
Destany
0

ett besök hos en kompis

idag har de bytat fönster här hos mig så mina katter fick flytta till en kompis som har en liten kattunge.. oj oj vad det morrades o frästes.. puma o zorro verkade helt glömma att de kände varandra o morrade o fräste på varandra… Puma blev helt till sig när hon fick komma ut på balkongen lite innan jag packade hem dem igen,, jag har aldrig hört de morra så mycket åt varandra innan.. här hemma e de kompisar igen..

varför betedde de sig så`???

martdat
0

Inte en aning men mina är likadana när det är nya individer i närheten, speciellt kattungar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

GosChippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter gör likadant, när de känner sig osäkra. Då morrar de åt varandra med.

Erika91
0

Kontigt..

Sidentass
0

Apropå morrande..så händer det att någon av mina står utanför dörren där stödisen bor..så skymtar dom främmande kisse vid glipan under dörren..då hör man ofta ett dovt morrande..inte utan att man skrattar många gånger..:-O)

Issa
0

När det gäller kattungar så har de ju en specill skyddsdoft för att vuxna katter inte ska angripa dom, så det är därför vissa vuxna katter reagerar som dom gör. Vissa vuxna katter brukar ibland vara rädda för kattungarna så dom små kan ibland jaga en vuxen katt och den vuxna katten springer före och fräser. Sen finns det ju vuxna katter av båda könen som bara älskar kattungar. Det är så olika på dom. Uppfödare, som ska placera en kattunge i ett hem där det redan finns katt, brukar ibland bada kattungen innan de far iväg för att övergången ska bli så smidig som möjligt.