Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1028 ggr
Ankie
0

Lämnat kattungar i hissen.

Jaha då var det dags igen, någon som har tröttnat på kissungarna och lämnat de i hissen, men jag säger då det…….

http://www.uppsala.expressen.se/nyheter/1.1042163/sju-kattungar-hittade-i-tva-hissar

Engla
0

Usch, så hemskt.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut50
0

Vilka människor det finns, man blir så ledsen.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

karins
0

Varför GråterSkrikandes

Highlandertess
0

Det var tur i oturen ändå att de placerats i en hiss. Jag vet inte hur kallt det varit i Bålsta, men hade de placerats utomhus kanske inte alla klarat sig :-(

Sidentass
0

Grrr Men alltså..det är ju helt sanslöst..vad i hela fridens namn tänker folk med!!?? Tårna? *grrrrr*

Jenna-Gun
0

Man blir bara såååååååååååå ledsen på folk

Erika91
0

Skrikandes Tur att de inte placerades ute som highlandertess sa!! Men fy för att folk gör så här!!!Skrikandes

Tur att de nu får en chans på katthemmet.

Sidentass
0

Ja..här har vi ett praktexpempel på hur s.k. "folk" tror att det är ett sätt att bevara sitt eget goda samvete genom att lämna över, vad dom själva inte klarar, till andra. ….så lågt så man finner inga ord till det..

Highlandertess
0

Jag förstår inte hur folk kan ha gott samvete efter sånt. Är det typ "ur syn, ur minne" eller ur hur ordspråket går…?

anebit
0

Skrikandes

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Det finns ett litet ord "ansvar" som verkar helt bortappat hos en stor del av befolkningenLedsen

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Mona22
0

man blir inte förvånad längre. att folk ens kan göra så. katter är inte värda någonting nu .. kolla blocket tex, många betalar inte mer än 100 kr om man kollar på köpannonserna.

sen personer som tycker att deras katt är såååå underbar och bara måste ha ungar efter sig. sen hamnar de hos någon som tycker likadant och några kanske blir utslängda. det är ju klart att jag skulle vilja ha fler katter som min "tant" härhemma men det finns så många andra som behöver hjälp först. tycker de som gör på detta viset och slänger ut sina katter ska få ett riktigt straff, det är för mycket daltande med dem , det är ju "bara" en katt så därför får de inget riktigt straff.

Skrikandes

Hennum
0

stackars små kattungar. tur i all hemskhet att det var i en hiss. men har man skaffat kattungar från början får man minsann ta hand om dem tills de kan säljas oxå!

jo, många som vill ha ungar efter sin katt. min mamma har en väninna som har skaffat några kullar med sin huskatt. jätteoansvarigt tycker jag, tyvärr träffar jag henne aldrig och brukar inte prata med henne, så jag vet inte hur jag ska ta upp det. vore det inte för alla hemlösingar så hade jag oxå velat ha en honkatt och låtit henne skaffa kattungar nån gång. men nu är det inte möjligt helt enkelt. och fler borde tänka så.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Wiizy
0

vad snälla folk är idagens läge. *ironisk*

jn84
0

Jag bor i Bålsta.

Fick veta av min syster att dom sålde några av kattungarna på djuraffären. För 100 kr styck… Hade gärna tagit en av dem eftersom vi letar katt, men då var redan alla sålda. Man undrar ju till vilka. En söt kattunge på ca 6 veckor i djuraffären? Hallå?!

Fast jag förstår dem ändå. De kan ju tjäna pengar på någon annans katter. Men vem som helst som kärar ner sig i dem kan ju köpa utan att fundera över resten av kostnaderna =/

Jenna-Gun
0

6 veckor o 100:-    

gaaaaaaaaaaa

karins
0

Vad är det för djuraffär! borde va olagligt Skrikandes

jn84
0

Vet inte hundra om det var så, men syrran var nere och klappade kattungen och sen berättade hon för mig..

Lena
0

#15 Vad jag vet är det förbjudet i Sverige att sälja katter och hundar i djuraffärer. Utomlands ser man det och förr förekom det i Sverige.

Gräsligt när folk dumpar sina kattungar. Som andra skrev här i tråden får man ända vara glad att det inte skedde utomhus. Tuffare tag mot denna typen av djurplågeri borde dock införas. Man blir så tröött.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Skrikandes Sälja katter i djuraffären för 100 kronor!? SkrikandesUsh!!