Akut matarhjälp i Höör
Finns där någon som bor i Höör?
En man har blivit inlagd på sjukhus och han har 5 katter som dom var tvungna att släppa ut, förmodligen är det så att katterna har inte fått mat på en vecka så jag vet inte om dom finns kvar eller i vilket skick dom är i. Det kan ta flera månader innan mannen kommer hem och han vill få dom infångade och avlivade för deras eget bästa. Det behövs hjälp med att mata dessa katter tills någon kan ta in dom.
Puttar upp i förhoppning om att det finns några Höör-bor som ser detta.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag o min dåliga geografi,,var ligger Hör? Antar att det inte är i mina trakter..annars hade jag gärna hjälpt till!
Puttar upp för den som bor närmre de här stackars katterna.

Höör ligger i Skåne………………. sidentass, alltid bor vi på fel ställe..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#4 Tack..då har jag lärt mej nånting nytt idag också..hoppas flera skåningar kan hjälpa dom här missarna..
putt för dessa stackars kissar

Puttar
Jag fick hjälp från Anneli i Hörby som är med i KKS, hon körde till Höör och matade katterna och nu har hon fångat 2 av dom mindre och tänker väl fånga dom andra oxå, enkligt ägaren skall där ha varit 6 st. men Anneli har bara sett 4. Ägaren ville att någon skulle fånga hans katter och avliva dom så att dom slapp gå ute för det är nog så att han aldrig kommer hem mer för han är visst 90 år men så blev det inte för jag tror nog att Anneli ser till att alla kommer in.

åh, känns verkligen som att jag borde hjälpa till. åker till lund varje dag. en tur förbi höör skulle väl inte göra någon större skillnad. men jag kan inte mata varje dag för de tar sån tid med bussarna :( och då är det ju ingen större skilland
det borde finnas nån som bor i höör eller lite närmare som har möjlighet! stackars missarna.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#8 Vad bra!
#8 Vad bra att Anneli ställer upp för katterna och att det nu ser ut att lösa sig. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vad härligt! såg inte förräns nu att ditt meddelande hade hunnit före :D

hur går de för katterna?