Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1334 ggr
Imasy
0

Några av de katter som jag räddat...

Tänkte bara visda lite bilder på de katter som kommit i min väg, alla varit hotade till livet eller ett liv i missär.

Börjar med Eddie, han flyttade till sin nya husse som är författare, och de är idag bästa kompisar ;)

Imasy
0

och sen kom Nanna, Nelly och Nasse, halv syskon som skulle has ihjäl.

Nelly på bild:

Imasy
0

Nanna på bild:

Imasy
0

Nasse:

Imasy
0

Sen var det lilla Lisa som kom, fast hon hade visserligen ett BRA hem, men kunde inte vara kvar av andra skäl.

Imasy
0

Sen så tror jag det var Ragge som kom, men efter några omplaceringar togs beslutet att han får skrota hemma hos mig livet ut. Han skulle också avlivas, bodde hos en dement dam med alldeles för många okastrerade katter…

Imasy
0

Ock så lilla Torsten, levde som hemlös inflyttad på en gård, där de visserligen fick mat under tiden av de som bodde där.

Imasy
0

Denna katt hittade jag ute i -30 grader för snart ett år sedan. katten vägrade släppa iväg mig och vad gör man? efter 3 månader gick Göran över i min ägo och omplacerades, då hans ägare inte gav sig till känna. Kastrerad var han, så ett hem har han ju haft.

Imasy
0

Smokey skulle avlivas samma dag som han kom till mig. Grymt mager, men det har katter en tendens att bli om dom lever på en sheba burk / vecka och det som de kan hitta i diskhon Skrikandes Hasn hamnade hos en barnfamilj ute på landet, där han har fått två stycken små mattar som avgudar sin nya kompis, och han kan gå ute fritt på deras gräsmatta och njuta av solen.

Imasy
0

Ett gäng på 9 kattungar kom i somras, varav 2 av dem dog. de skulle också avlivas för att bonden ej orkade kastreras deras mammor. Skrikandes

Baby hamnade i Karlstad:

Imasy
0

Cruella blev kvar här i stan:

Imasy
0

Lilian hamnade i Bollnäs:

Imasy
0

'Lilla Fräs hamnade i himlen Gråter

Imasy
0

Madelene hamnade i Gävle:

Imasy
0

Robin hamnade också i himlen

Imasy
0

Amanda som nu finns hos mig, och letar nytt hem

Imasy
0

Ock så till sist Matilda, som också vill ha nytt hem.

Tror inte att jag har glömt någon nu.

Förresten, hur kopierar jag in bilderna direkt i inlägget? kommer aldrig ihåg det där.

siberlina
0

va  fina  och gulliga dom är

karinst
0

wow snacka om att du ha räddat massa liv!

bra gjort!Skrattande

Winta
0

Tack att du finns! :) för att hjälpa katterna.

Imasy
0

ja, jag tyckte att dessa kämpar förtjänar en stund i rampljuset. olika personligheter allihop, det enda de har gemensamt är människans ondska.

karins
0

Katterna tackar dig Imasy! Så fina allihop.

Imasy
0

Tack vem det nu var som hjäpte mig lägga in bilderna!

Elcyion
0

#16 Skriv inlägget som vanligt och bifoga filen. Publicera inlägget. Klicka sedan på bilden (så den öppnas i ett nytt fönster). Kopiera den, gå tillbaka till ditt inlägg och välj redigera inlägg. Välj "klistra in" där du vill ha bilden. WOLA. Sägs det iaf. Har lite problem med min webläsare. Tänkte fixa det i veckan som kommer.

Medarbetare på jack russel terrier

Imasy
0

# 23  aha, då var jag nästan på rätt väg i mitt trevande kopierings försök Glad Tack!

Alexej
0

Hej Imasy, jättefina katter!

Om du vill kopiera in bilden klickar du på den, sedan högerklicka-kopiera, röd kryss. Sedan hantera inlägg (under din avartar och inom 1 timme), redigiera inlägg, kopiera in bilden, klicka på den. Då kommer det små fyrkant på sidorna och hörnen. Jag brukar dra högre undre hörnet inåt tills den gråa rullningslistan under försvinner. Då har den ungefär rätt storlek-kolla proportioner. Kryssa i ta bort nuvarande fil. Publicera, färdig!

Bifogad fil: 

Behåll nuvarande fil
Ta bort nuvarande fil

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Elcyion
0

#25 Det är så jag har fått det förklarat för mig Glad

Medarbetare på jack russel terrier

Imasy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska testa kopera en bild nu:

på bild är ytterligare en av de 9 kattungar jag tog in, heter numer Astrid tror jag det var Generad

EDIT: Det lyckades!

Alexej
0

Bra:) Kollar bara proportioner och kryssa för: ta bort nuvarande fil!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Åhhh..så många missar som lever gott idag tack vare dej..tänk om alla hade samma känsla för missarna som du har..vilka vackra bilder du tagit på skönheterna!

Imasy
0

# 29 hihi, det tar jag som en ordentlig komplimang, då alla bilderna är tagna med mobilen ;D

Erika91
0

Så många missar du har räddat och som tackar dig :)
Men varför fick Lilla Fräs och Robin avlivas? *nyfiken*

GosChippen
0

HEJ!

Jättefina katter, bra jobbat!

Imasy
0

# 31

Lilla Fräs hittade jag död i transportburen en morgon när jag vaknat, och Robin mådde jättebra, tills jag fem minter senare hittar honom på golvet mer eller mindre livlös. Insåg att det fanns nog inget som skulle rädda honom, men jag ringde en vän som skulle skjutsa mig till djursjukhuset, men tio minuter senare dog han i min famn så vi hann aldrig till vet innan det var slut.

Erika91
0

#33 Nej vad tråkigt att läsa Gråter Synd att de skulle behöva dö.. Det är hemskt när man bara hittar de döda så!

Men man får tänka positivt på alla de andra katterna du räddat:)

Engla
0

Nu blir jag ledsen. Snyft. Hemskt med de som fick flytta till katthimlen. Eddie blev jag lite kär i. Har du fler kort på honom?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

essut50
0

Tack för att du ställer upp för dom hemlösa katterna, jätte fina bilder på katterna.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Underbar katträddare. Underbara bilder. Tack för att just DU finns!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

Det var ju ett helt gäng du räddat! vilken tur för dem att de hittade dig!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ledin
0

bra jobbt tösen! Kul att du har bilder på alla du räddat livet på :D Du har inte Matilda något hem? Vi letar lite efter en till katt då ska den allså bli våran barnen vill ju ha en kattunge det vill ju alla barn :D visst dom är söta osv, men dom klätrar gärna i gardinerna å har ner lite krukor osv å sen växter dom å poff är dom stora å vad fick man för det :D lite trasiga krukor å måste köpa nya växter eftersom kattungen lektsönder alla blad på växten. Men om hon inte har ett hem så kan du ju messa mig Imasy :)

Imasy
0

Bilder på Eddie var det beställt, håll till godo! Kyss

Imasy
0

*

Imasy
0

**

Imasy
0

***![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0f7fd21c-c478-479c-bb3f-a15c373bcce4&Filename=eddi i lådan.jpg)

Imasy
0

Lägger in en putt åt Engla ;)

Erika91
0

Så söt han är!Kyss
Nu får du kolla Engla! Flört