Hem sökes till vanvårdskatter!
Djurens Samarittjänst och Göteborgs katthjälp söker fasta hem och jourhem till katter från ett vanvårdärende/dödsbo i Ale kommun.
Kommunen kände till fallet men har inte agerat tillräckligt kraftigt. Det handlar om tama, skygga och förvildade katter. De tama katterna bor hos djurens samarittjänst där de får veterinärvård. En av katterna fick avlivas pga allfarlig sjukdom.
Det uppskattas finnas mellan 10-20 katter kvar. De förvildade katter kan inte kastreras och släppas tillbaka enligt TNR metoden. De bor i en soptipp, skrotbilar som läcker olja och glykol plus att det ligger råttgift lite här och där. Dessutom ska hela stället rivas snart då de ska fram med ny väg.
Kommer vi inte att kunna hitta jourhem åt de förvildade katter kommer de att skjutas av kommunjägaren.
Så om du har möjlighet att vara jourhem till en eller fler förvildade/skygga katter, hör av dig till miranda@goteborgskatthjalp.com
Puttar upp!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt!!!
Snälla folk! Hjälp katterna! detta är det värsta stället jag har sett. Titta på denna katten :( kommunen tyckte dock att det inte var så farligt,..
Herregud! stackars små missarna!! :((

Nä vad hemskt! Stackars katter
Hoppas det finns någon som kan hjälpa !

fy faan!! på ren svenska,inte så farligt?!?!?!?!det där är KATTASTROF!!

Jag tyckte inte att det såg ett skit bra ut.. Jäkla kommun!!!Stackars kissar..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så här bodde hunden. Den har redan skjutits ihjäl av kommunjägaren…..
uch stackars lilla vovve :(

nu fick jag behov av att svära igen!!!!

#1 Hur är katterna som är där? Är de sjuka allihop?
Vilka åldrar uppskattar ni att det är på katterna?
Hur lång tid har ni på er att hitta hem till katterna?
Herregud! förargligt….stackars katterna. har samma frågor som nr #11.

Ush och fy för sådana personer!!!! Ser inte så allvarligt ut!?
Nej inte alls *ironi*
Jag håller mina tummar stenhårt att de får jourhem!!
Stackars katter som har bott där! Och stackars hund!

Men snälla nån…detta är så fruktansvärt hur kan detta få hända i dagens sverige!!! Något göras..tycker fruktansvärt..fruktansvärt synd om vovven också!!!
3 Oh ,den lille stackarn,har den fått veterinärvård nu eller gick den inte att rädda?

Jädra kommungubbar, de skulle levt likadant själva utan möjlighet att själva ändra situationen. Fattar de inte hur utsatta djuren är!?!?!?! 
Hoppas att många stödhem hittas till de stackars katterna!!!
jag har skrivit till miranda och ska försöka hjälpa till.. stackars missar.
17 Det är du värd all heder för!

Usch va hemskt! Vill bara åka dit och hämta en hel hög missar 
19 Håller med dej men kan själv inte göra det har redan fullt med egna ,andras och herrelösa.Bara några vänligt sinnade själar kunde förbarma sej över dessa katter så de inte ska skjutas efter allt helvete de redan fått genomleva i misären på den där soptippen.De måste ha haft helt oförstående människor i sin närhet som passiva åskådare tydligen, eftersom bilderna talar sitt tydliga språk.
Det var illa! Ale där bodde ju vi tidigare. (Alvhem). Det finns mycket elände överallt.
#20 Vi har också lika fullt. När vi flyttade till det stora huset tog det bara några månader så var det fullsatt. Men det finns förhoppningsvis andra som kan hys någon eller några stackars själar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vågar man ta in ett par kissar som jour/stödhem när det enda stället man kan avskärma dem på är lägenhetens enda badrum - där man då själv behöver kissa och duscha och så…? Hur är det med smitta och så?
#22 Det kan nog vara riskabelt. Är dina katter vaccinerade mot kattsnuva?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, det är väl klart! 
En av mina två kattdamer är dessutom lite känslig för nya bekantskaper, så stödkatt är inte en jättebra idé, men jag vill så gärna hjälpa till!!!!

#22 borde duga som akutlösning om du inte har det som jag, en tvättmaskin inklämd mellan badkar och vägg så det låter som tredje värdskriget flera ggr i veckan,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
har ni lagt ut det på andra kattsajter, typ www.katter.nu eller www.katt.nu Maggan47

Calimero
Jag lägger in din tråd på min blogg…
putt!
Ingen mer som kan hjälpa Miranda med en hemlös katt?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har idag pratat med olika tidningar som är intresserad i att skriva om katterna. Våran "strategi" är således att försöka komma i kontakt med folk som, efter de har fått läsa om katterna, erbjuder sig att vara fast hem eller jourhem.
Vi har i alla fall hittat hem till 3-4 katter och förhoppningsvis är det fler på gång. Dom som har erbjudit sig vara jourhem men som bor längre bort håller vi i åtanken i fall vi inte kommer att hitta fasta/jourhem åt närmare håll.
Pratade med kommunjägaren ikväll. Tydligen hade kommunen försökt att komma i kontakt med honom idag. Det skulle inte förvåna mig att några journalister har ringt kommunen angående katterna. Han skulle ringa med kommunen imorgon och höra av sig till mig igen. Själv hade han inga problem med att katterna skulle tas in av katthemmet istället för att skjuta dem.

Hur sjuka är katterna?
Vet ni mer exakt hur många katter som finns där?
De som är kvar verkar vara i bättre skick än några av dom som redan är omhändertagen, dock kan vi inte säga exakt hur sjuka eller friska dom är då dom aldrig har fått träffa en veterinär i hela sitt liv.
Det finns det minst 8 kvar.

putt
putt