Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 710 ggr
Jenya
0

Vart tog den braiga vägen?

Vatr tog Karins braiga tråd vägen? Tyckte den var jätte bra!

karinst
0

Tydligen va den inte tillåtet!

här försöker man hjälpa katter att hitta nytt hem så ska folk ta bort tråden nämde inga namn lr adresser lr nr lr nada!

Tack så mkt!!

Jenya
0

Well du hjälpte i alla fall mej att hitta en miss som jag fastnade otroligt för! tack! :)

karinst
0

who va bra :D

kul att man kan hjälpa :D hoppas han blir din :D

jag har fastnat för den första katten den Liknar sjukt mkt min katt men 1 katt till få det bli när jag står på fötterna :D

Lena
0

Förstår att tanken var god. Men vi får inte kopiera in annonser som publicerats på andra forum utan att ha tillstånd för detta. Det finns reglerat i lag. Det är därför tråden har flyttats.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karinst
0

men kan man inte fråga blocket om man kan få deras tillstånd? :/

det är ju facktist en bra ide men få man inte äns lägga ut bilder? på andras katter om man spara dom på datorn o ladda upp o bara lägger in bilderna

Puma77
0

Tror inte det är blocket som har rätten till bilderna utan de som tagit dem.
Det är egentligen samma sak här inne. Vill man använda en bild eller en artiekel i sin blogg får man fråga den som skrivit artikeln eller tagit bilden om det går bra.

Rätta mig gärna om jag har fel.

//Pia

karinst
0

ok.

Ledin
0

Lena jag har sett i andra trådar att folk lägger ut annonser inte sina egna då utan även hittade annonser. Det kan väll inte stämma att detta inte bara gäller här lr? Nyfiken för bra att veta

//Sofi

Lena
0

#6 Ja det är både ock kan man säga. Blocket är en komersiell sajt som lever på att folk annonserar och betalar för det. Då kan inte vi kopiera hur som helst. Sedan äger den som annonserar sin text och sina bilder. Därför kan vi inte göra på det sättet.

Vi har dessutom infört regler om att inte länka till annonser som vi är kritiska emot. Det beror på att vi haft en serie problem med detta tidigare. Annonsörer blev anstormade och kände sig kränkta.

#8 Vi försöker hålla koll på trådarna. Det kan dock hända att vi missar något någon gång. Det som brukar förekomma är att någon beskriver i egna ord och då blir det annorlunda.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Tanken var ju god karin. Men personligen tycker jag inte vi ska länka till blocketannonser överhuvudtaget, om det inte är vår egen katt. Vi har hemlösingar och akuta katter så det svämmar över ändå på denna sajt=/

Jenna-Gun
0

Tråden är borttagen därför att det inte är tillåtet att låna text o bild  utan tillstånd.

Samt att de faktiskt har hem och det är ägarens ansvar att omplacera dem.

Här på "Hittekatter ifokus", har vi så många hemlösa kissar som inte har ett hem o mat för dagen.

Det är dem vi i första hand bör hjälpa.

Kram Jenna

karinst
0

japp jag vet.