Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 2170 ggr
Naquita
0

TransportHJÄLP Sthlm-GBG el Sthlm - Karlstad

Jag och Lena har försökt ordna transport mellan Sthlm och Gbg länge nu. En äldre dam vill ha kattsällskap, och ska ta hand om 6åriga(snart7) Mimmi som finns i stödhem i Stockholm.

Redan innan jul köpte den äldre damen kattsaker och låda, och har förväntansfullt väntat på att få hem sin livskamrat.
Men ingen har åkt åt det hållet, vi har gått in i februari och damen väntar fortfarande på sin katt, med kattsakerna i beredskap!

NÅGON???

Lena
0

Det fungerar även streckan Stockholm - Karlstad. Vi bor ju mitt emellan Karlstad - Göteborg.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tervmatte
0

Kan inte stödhemmet ställ upp och åka dit med katten? Eller någon annan från Stockholm eller G-g?

Lena
0

Om jag själv hade haft möjlighet hade jag försökt åka upp och hämta katten. Tyvärr finns inte den tiden eftersom jag precis börjat ett nytt jobb som tar all min tid just nu. Om jag förstår det rätt har inte stödhemmet möjligheter att hjälpa till.

Jag kan möta upp i Göteborg eller Stockholm under helgerna. Ev också kvällstid. Måste bara stämma av med tågtiderna så att man kommer hem sedan. (Inte världens bästa kommunikationer på udda tider)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut50
0

Mimmi kommer till Göteborg på lördag, om allting klaffar som det ska.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan47
0

hurra för Essut, äntligen får den gamla damen hem sin kisse kram Maggan47

essut50
0

#5 och jag får shoppa i Göteborg i hela 2 timmar, oj va jag ska handla..Skrattande

Inge-elsie
0

Handla inte för mycket. Tänk på nästa resaHemlis

solweig
0

tur att du finns essut. lyclig resa. ta det lugnt. kram

Alexej
0

Essut, du är verkligen guld värd!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#4 Jättebra Essut att du ställer upp för Mimmi. Nu blir tanten glad. Sambon och jag hittade ett tidigare morgontåg som vi ska ta så kan vi möta upp dig direkt när du kommer med tåget. Då blir det lite mera tid för dig att shoppa. :)

//Lena

Sidentass
0

Vad glad jag blir att det ordnar sig..tänker så mycket på tanten som längtar efter sin kisse!!:-))

essut50
0

Tack alla. det ska bli kul att få komma till Göteborg, har funderat länge att åka dit och shoppa igen. Nu kan man göra det med god samvete.

#7 menar du till Åbo eller till London??Skrattande

solweig
0

#12. ska du till london igen? när ska du till åbo?

essut50
0

#13 Mina jobbarkompisar vill till London, och jag hänger på som vanligt. Det blir nån helg i april, vet inte vilken än. Har sagt att jag helst inte vill åka runt den 17/4 för då Magnus ska dit med sina kompisar på spelmässa.

Till Åbo åker jag och Sarah den 21/2..

Inge-elsie
0

Vad kul att det blir 2 resor. Det spelar väl inte någon roll om Magnus är där.

essut50
0

#15 Nä det gör det inte, man behöver ju inte träffas där…

essut50
0

Imorgon kl 08.10 går tåget till Göteborg från Stockholm central, hoppas allt kommer att klaffa som det ska.. Ska snart iväg till Södertälje för att sova över där under natten.

Jag skriver om resan när jag kommer hem till Kungsör imorgon kväll..

Lena
0

Ja nu håller vi tummarna att vädrets makter och SJ är på vår sida imorgon. Vi ska åka in till Göteborg och möta Essut och Mimmi när de kommer kl. 11:17. Mimmi har sedan tid för kastrering den 18/2. Därefter kommer hon till sitt nya hem hos en äldre dam jag känner.

Essut du är guld värd som hjälper Mimmi att komma till ett eget hem.

//Lena

solweig
0

jättebra syrran. lycka till.

MariannE11
0

hurra för essut!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ledin
0

åker man tig gbg å handlar om man bor i sthlm? trodde det fanns mycket där uppe ;) Bra att det iaf löst sig med transport å kul att hon har allt fixat o ville dessutom köpa en vuxen katt bra jobbat.

essut50
0

#21 Tycker Göteborg har mer roliga affärer än Stockholm, sen gillar jag den staden. Det är därför jag åker dit några gånger per år och shoppar där.

Inge-elsie
0

Är det lika roligt att åka till Göteborg som till London??  Stockholm har tråkiga affärer tycker jag.Funderar på att oxå åka till Göteborg.

maggan47
0

vad bra att allt löser sig, men en undran har jag, varför har inte Mimmi blivit kastrerad i stödhemmet, en helt ot undran, jg vet, men med tanke på kattens ålder, så blev jag nyfiken, på vad Mimmi kommer ifrån , men som sagt, slutet gott, allting gott Maggan47Glad

hanna64
0

Essut du ställer alltid upp Glad

Vi är många som är tacksamma för att du finns Glad

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Mimmi landat hos oss i Mellerud. Vi mötte Essut på Göteborgs Centralstation. Tåget från Stockholm anlände enligt tidtabell kl. 11:17. Mimmi hade varit så duktig under tågresan och fortsatte att vara lika duktig under den fortsatta bilresan. Staxt före kl. 14.00 kom vi hem till Mellerud. Nu pustar hon ut i balkongrummet som vi kallar det lilla katt-gästrummet vi har.

Här är en bild på Mimmi som jag just tagit:

Den 18/2 blir det kastrering hos veterinär i Göteborg medels titthålsmetoden. Därefter flyttar hon till sitt permanenta hem hos en äldre dam.  

Naquita vet nog mera om Mimmis bakgrund. Hon har varit en övergiven katt som gått ute och haft det svårt tidigare. Vet dock inte hur länge hon varit i stödhemmet och varför de inte kastrerat henne tidgare.

Tusen tack till Essut som ställde upp och reste från Stockholm till Göteborg för att Mimmi skulle få komma till ett permanent hem. Essut bistod även med en transportbur som finns här tills nästa KKS-katt ska ut och resa. Många rosor är hon värd våran räddare i nöden!

//Lena

essut50
0

Mimmi var så snäll på hela resan, hon satt i buren och tittade ut, tur att vi hade fått fönsterplats.

Kul att få träffa dig Lena, transportburen kommer från vår syrra Nina..

Så tack Nina för den.

När jag kom hem vid 19.45 så hade min sambo köpt pizza, så vi åt pizza och drack vin, jätte trevligt. Måste berätta att Pontus ville smaka på oxfilen, det var första gången. Han såg väl att Milou satt på bordet och åt på min tallrik..

Det var en trevligt i Göteborg, såg Bert Karlsson på Nordstan han skulle signera sina böcker och jag fick se och höra Alcazar sjunga sin senaste låt på centralen, som var så bra.

Tyvärr så hittade jag inga snygga kläder, blev bara 3 st smyckeskrin för 120:- i en liten affär.

Nästa tur till Göteborg blir den 7/8 för då ska jag bo på hotell i 2 nätter, ska se Mama Mia där den 8/8..

Inge-elsie
0

Vad skönt att resan gick bra. Mimmi liknar min ena katt. Lika rund och go.

Lena
0

#27 Ja det var jättekul att träffas Essut. Skönt att höra att du hann med lite trevliga saker också i Göteborg. :) Inte varje dag man träffar Bert Karlsson.

Mimmi börjar nu bli lite hemtam i sitt rum och vi får klappa henne. Hälsa din syster och tacka för buren. Än en gång jättetack för din insats. :)

//Lena

Naquita
0

Mimmi har jag skrivit om här i November 2007. Hon och hennes 3 ungar(en hane på några år, bruntigrevita Vitnos på 2 år, och lilla Molly på 6 månader) blev ifrånflyttade i Ronneby när ägaren flyttade till lägenhet. Hon tog dock med sig mollys kullsyskon=/

De bodde på en kall veranda och hade varken mat eller vatten innan grannarna började ge dom det. pratade med många grannar som var måna om katterna.

Mimmi är cirka 6 år, och har haft 2-3 kullar varje år. Mimmi och "ägaren" bodde innan i en by utanför Ronneby, med en massa andra katter. när de flyttade till huset fick kommenjägaren åka ut till byn och skjuta av alla katterna ägaren lämnat kvar därute. Detta fick inte hända igen, så vi tog snabbt in Mimmi och de 2 andra honorna , ev. kunde de vara dräktiga, men det visade det sig att ingen utav dom var som tur är=)

ska leta upp tården o putta upp den!

essut50
0

#30 Nu har jag läst tråden om Mimmi, hade glömt bort den..Gråter

Lena
0

#30 Jag minns den berättelsen Naquita, men kopplade inte ihop det med Mimmi. Ja nu känns det ju extra bra att kunna erbjuda Mimmi ett nytt liv i värmen. Hennes nya matte ringde mig nyss och är så glad över att Mimmi snart kommer. Ska berätta Mimmis historia för henne.

//Lena