Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1520 ggr
tervmatte
0

En kattunge i behov av ett hem

Idag var jag ute och handlade på min gamla arbetsplats. Där jobbar en tjej som brukar hjälpa katter, har själv sex stycken nu. Hon brukar också skicka pengar till KKS ibland och hon vet att jag har stödkatter just därfrån.

Iaf så sa hon att det ska finnas en kattunge i Hultsfred (Kalmar län) som bor hos en dement person och som hemtjänsten har förbjudits att mata!!! Nu känner varken hon eller jag alla fakta. Hon ska försöka få veta mer av just hemtjänsten. Kattungen ska vara tam och snäll.

Nu undrar jag om KKS skulle kunna ta den under sina vingar om vi skulle hitta ett stödhem till den? Jag vet att många från KKS hänger här på den sidan. Vad tror Ni? Skulle det går att fixa?

Jag får förhoppningsvis mera fakta om kissen snart.

MVH

Anna

Ankah
0

Jag tror att det enklaste sättet att få reda på det är att ringa Lisbet på KKS - telefonnumret och telefontiderna finns på deras hemsida.

tervmatte
0

Jag vet att Lisbeth brukar vara väldigt upptagen och därför frågar jag först här, om dem som är aktiva i KKS tror att det finns en chans :)

Ankah
0

OK. Det var omtänksamt av dig (och jag tror att du har väldigt rätt där - hon lät megatrött den gången jag pratade med henne). Jag är INTE aktiv i KKS, men om jag skulle gissa, efter den enda gången jag har haft med KKS att göra, så tror jag att det finns en bra chans att de kan hjälpa till. Jag är väldigt imponerad av hur enkelt det gick när jag behövde hjälp!     Glad

tervmatte
0

Hahaha… Varje gång jag pratar med Lisbeth så låter hon väldigt trött, vimsig och verkar göra tusen andra saker samtidigt som hon pratar med mig :-) Jag hänger ibland inte med där, hihihi….

Ja, jag hoppas verkligen att det ska gå vägen… Det skulle göra det lättare att hitta ett tillfälligt hem om KKS kan stå bakom kattungen…

Sandrad
0

Tervmatte: Haha, exakt de intrycket har jag fått de gången jag pratat med henne! Jag blev bara MER förvirrad än vanligt efter det telefonsamtalet=)

Du kan däremot ringa någon av de andra förmedlarna direkt istället, till exempel den som bor närmast kissen i fråga. (står på hemsidan vart de aktiva bor)

Engla
0

Jag förstår Lisbeth, skulle jag ha hennes arbete och med så många ärenden varje dag, så skulle jag också vara trött. Och jag förstår att hon har fullt upp. Jag tror hon arbetar 24 timmar och hon brinner för hemlösa katter. Glad Jag hoppas ni hittar ett hem till kattungen.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MorganP
0

Som #6 skriver är Lisbeths jobb betungande och ofta inte så lätt att ha då många ärenden är "superakuta" samt en del av hennes samtal beror på att bl a vissa andra katthem tackat nej samt även hänvisat vidare till just hennes nummer samt telefontid.

Är det så att ni hittar ett seriöst stödhem till kattungen (kanske där den får kompisar beroende på hur gammal den är) så kan du #0 därefter ringa mig så kan vi diskutera vidare om samt i s f hur vi kan hjälpa, når mig på 0455-236 70.

Morgan

tervmatte
0

#6 och #7

Jag förstår det, och är full av beudran för hennes arbete. Det finns inte många som skulle orka med det som hon gör. Det måste vara väldigt psykiskt ansträngande att varje dag höra att katten kommer att avlivas om Ni inte tar den. Jag skulle bli galen efter bara några timmar. Lisbeth måste ha ett starkt psyke att orka med det dag efter dag..

Nu när jag läser mitt inlägg så ser jag att det kan låta nedvärderande… Jag ber om ursäkt, det var inte meningen, jag skrattade när jag skrev detta. Det är baksidan av forum där man inte kan se den man pratar med och inte heller kan höra tonen.

Morgan

Tack så mycket för visat intresse från Din sida. Jag ska höra av mig så fort jag vet något mer.

MVH

Anna

Erika91
0

Hur har det gått?

tervmatte
0

Hej

Det har gått bra :)

Det visade sig att den kattungen och kattungen som Lisbeth från KKS ringde till mig om var den samma. Det är lilla Smulan som bor nu hos oss och som imorgon flyttar till sitt nya permanenta hem :)  Hon har ätit upp sig rejält och väger nu 2,7 kg Glad  . Hon är nu avmaskad och avlossad och verkar vara fullt frisk.

Så det har blivit ännu en solskenshistoria.  Hon skulle inte klara sig länge till annars, var riktigt utmärglad när vi fick tag på henne. Och nu får hon ett eget hem :-))

mvh

Anna

essut50
0

Åh vilken lycklig slut, man blir så glad..Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Erika91
0

Å vad härligt att det löste sig! :D
Ni är suveräna!

Engla
0

Vad skönt och kul att det slutade lyckligt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

emjon
0

Tårar av glädje igen och jag älskar solskenshistorierGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

karins
0

Jag älskar lyckliga slut som denna Glad