AKUT - Dräktig hona + andra katter Skåne!
Jag fick in ett nytt ärende i måndags kväll. Det var en man som har hamnat på sjukhus, han är en gammal lantare, och har 6 katter. Han kommer aldrig att komma hem igen och katterna måste bort!
Där var två kattungar/ungkatter som jag hämtade igår.
Kvar:
Där är en högdräktig katt som ska ha kattungar när som. Skulle gissa på 4 kattungar - livliga kände sparkarna.
Där är en annan katt med väldigt fin teckning - har inte sett något sån teckning för. Hona verkar ej dräktig.
Där är en grå-vit honkatt, dräktig går att kastrera om det finns ett jourhem som kan ta emot henne ( alltså inte långt gången).
En gråtigrerrad katt försikitg av sig, vill inte komma fram till en för nära.
Den högdräktiga katten är jättetam, de andra är tama man hukar sig lite grann när man klappar dem - de är absolut inte skygga.
Någon som kan göra en instats?!?
Obsavera att stödhemmet ska vara i Skåne. Precis utanför går också bra, men inte i GBG etc.
Ska se om jag kan lägga in bilderna på datan:-(
Vänliga hälsningar
Aaron Persson
Kattkommando Syd
Kan säga att katterna bor i ett svinkallt tomt stall. De behöver verkligen komma in! De verkar vara friska, det ändå var att de hade löss. Jag kommer ha med mig frontline nästa gång jag ska dit. Ska också säga att dessa kissar får inte mat varje dag..

Jag håller tummarna!

låter som katterna jag skrivit om i en tråd men färgerna stämmer inte…
Destany, okey, kan inte hitta den iaf.
Men som sagt detta är akut! Katten ska väl ändå inte behöva föda sina kattungar i ett iskallt stall!!

min tråd heter kattfamilj i knipa o ligger under katter söker hem..men det e säkert inte samma katter..
Okey få titta på de om de e samma!
För jag har riktigt goda nyheter! Den högdräktiga katten har ett stödhem i Svedala - när och bra! Så på fredag så ska jag köra dit och hämta henne!
MEN: Där är katter kvar - så än jublar inte jag!

puttar upp detta viktiga ärende!

Men vad bar att den dräktiga honan fått ett stödhem! Nu hålelr jag tummarna för dem andra också!!

puttar upp för katterna
Imorgon åker jag som sagt och hämtar den dräktiga katten. Har köpt burkmat & torrfoder som jag hoppas att jag kan få grannarna att ge.. Katterna har löss, så jag har inköpt frontline idag, och ska ge alla katterna det imorgon. Har även fixat några frigolit lådor som de kan ligga i.
Vänliga hälsningar
Aaron Persson
Kattkommando Syd
Idag har har jag tagit in den
högdräktiga katten och efter många om och men, fick vi in den andra
dräktiga katten också! Efter ett antal försök, vi hade dock lite problem
att få in henne - och skratta fick vi också göra efter mina och
stödhemmens knäppa idér!
Nu är det 2 katter kvar. Den ena katten är 6 mån, blå-vit hona som är tam.
Går och klappa och bära som hastigast, den har kommit på att det är skönt
att bli klappad! Jag har behandlat den med frontline idag, då de hade
löss! Denna måste in snabbt så de kan kastreras, den är inte dräktig -
ÄN!!
Den andra är en hona, halvskygg, som jag kanske hade kunnat placera i
stallet som Lena mailade ut! Har ingen lösning för denna katt annars, den
kan ju inte i vilket fall som helst vara kvar där!
Jag ska dit där på söndag, då de 4 kaninerna (som inte är ett dugg tama)
hade alldeles alldeles för långa klor!! Så de måste klippas!

Två mindre! går framåt i allafall, hoppas det dyker upp en räddning till de andra, kaniner med,,,,finns det inga anhöriga som kan ta in någon kisse elr kanin?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kaninerna ska en bonde ta! Så de har hem - hur bra hem det är vet jag inte…

Puttar upp för de två katterna som är kvar.

Puttar!
Bra att två till är inne!
puttar också Maggan47
puttar för de två katter som är kvar
Idag har jag varit o klippt stackars kaninerna! Fy vad hemskt alltså..så får det inte vara, nu är de iaf klippta!
Jag har tagit den 6-månaders honkatten, hon ligger under min säng nu.
Kvar är det en gråtigrerade skygga som jag har hittat ett permanent hem till som stallkatt,, ska bara kastreras, vacc. & id-märkas först!
Kan berätta att mannen som äger djuren, har fixat en person som matar djuren då o då.. Jag träffade på han idag, en bonde 65+. Jag pratade lite om kaninernas föda, då de bara får hö, och sa att de måste ha c-pellets.. det behövde jag inte tala om för honom, han har alltid haft kanin… o vet hur man ska sköta dem… (ser det på klorna etc)…
Jag frågade honom, om han hade några katter. Jo det hade han ju, 4 honkatter o en hane. Jag frågade om de var kastrerade..nej det var dem inte…Jag sa till honom att han skulle kastrera dem, berättade att en honkatt får 120 kattungar i sitt liv. "Ja, jo så e det, men honkatterna blir agressiva om man kastrerar dem, man får ta ungarna när de e små". Vilket jag förklarade att dem inte blir..men jag hade fel de blev de visst det. Och hans hankatt var okastrerad..annars blir den för lat…. va ska man säga…bönder!
Nu är iaf ärendet löst!
Vänliga hälsningar
Aaron Persson
Kattkommando Syd
Gaaah, bönder!! Vilka åsikter!!
jahapp. låter som att du kan lösa samma problem på den bondgården om tio år :( nåja, det går framåt i alla fall…
och grattis till att det här ärendet är löst :)
#19 Vad bra att det börjat lösa sig för dessa katter. Jobbigt med alla vanföreställningar som framförallt äldre bönder omger sig med när det kommer till kastrering av katter. Tyvärr är det nog omöjligt att ändra på deras inställning eftersom de anser sig veta bäst och inte lyssnar. Sedan är det ju tyvärr gott om myter överhuvudtaget vad gäller katter och katters behov. Stöter på dem hela tiden bland icke bönder också.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#22 Kan glädja med att det inte är omöjligt att ändra bönders inställning, jag är uppväxt på bonngård och när jag var barn var det som i berättelserna ovan en heldel- kastrering vad var det? Nu har pappa helt ändrat sig, de har två kissar Nisse och Zeb, båda är kastrerade och det bässta är att han numer pratar kastrering med grannar och andra bönder!!! lite solsken, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

jo, jag tror oxå att bönderna börjar ändra uppfattning, vissa av dem iaf. men det går långsamt.
härligt att det gick så lätt att ordna. vad jag förstått så har alla katterna kommit in nu? eller är påväg åtminstone.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Alla katterna har kommit in nu! Det löste sig faktiskt för alla 6 katter på mindre än en vecka!
Vänliga hälsningar
Aaron Persson
Kattkommando Syd

Gud vad skönt att det löste sig för alla katterna!!
Ni är underbara på KKS!