Behöver byta ut katten hemma

Men alltså allvarligt, var hittade du denna helt idiotiska männsika. Snälla någon, ta ifrån honom katten. Jag kan ta den. Hade jag varit katt hos denna hemska männsika hade jag SKITIT PÅ HANS KUDDE!!!!!!!!!!!!!!!!!! /Sylvia
Mår riktigt illa efter att ha läst de korkade inläggen!!!!!! Sådana personer borde förbjudas att ha djur.

Vilken idiot…lite ovanligt att folk resonerar så runt raskatter, eller? Lite illavarslande om han nu ska ha "en vanlig huskatt" - en mindre investering och därför ännu lättare att göra sig av med…
Flashback är Flashback….
En massa idioter bland bra trådar. Hoppas han är rädd om sina pengar (avlivning) och lämna katten till omplacering.
Tänk om alla kattungar skulle kosta minst 500 kronor kunde man slippa en del som inte borde ha katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det verkar finnas flera puckon där, som dessutom talar om hur han kan avliva katten på egen hand. Man blir ju vansinnig!

Jag tiottade också på inläggen och jag undrar om inte Flashback är ett ställe där det gäller att vara så knäpp som möjligt?
Ja jag säger som så att man vet aldrig idioter finns det gott om…. Men fy vad hemskt om det är som han skriver, #1 du kunde ju ta hand om den skriver du skriv det på den sidan då får vi se vad han säger.

Har svarat han i tråden nu, skrev såhär,
du ska börga med att kontakta uppfödaren och höra om den vill hjälpa till att omplacera katten, om inte så får du försöka omplacera den, Har du varit hoss veterinären? att den sover i kattlådan låter inte som att den mår bra.sen kan det ju vara så att ni inte är några kattmänniskor. hur som helst så avlivar man inte en katt utan att ha gett den en chans med veterinär undersökning och miljöombyte.som svar på din fråga om hur du får tag på en gratiskatt kan jag säga att ni inte ska ha katt med den inställning som du har, och katter ska inte vara gratis. den finns över 100 000 hemlösa katter där ute, statusen måsste upp, kan man inte betala för en katt ska man ingen ha, Lycka till med omplacering som jag hoppas att du väljer!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Bra Skrivet martdat !

Funderade på at bjuda hit han men då riskerar man att få hit en massa idioter som bara vill provocera,,
#1 om du menar allvar med att du kan ta den så kan jag förmedla mail elr så då jag har ett konto där, om du inget har tar det tre dagar efter registrering innan man kan skriva,Det går att skicka pm där med.

jag blir illa till mods!! Verkligen! Önskar att man kunde åka dit o bara hämta katten….undrar också om människan är ute enbart för att provocera! Lågt!!
gösses koll in att det e en som ger tips dessutom om att hon kan hitta en ny katt oxå å tillsvar får hon: 500 spänn för en kattunge? Är du dum eller? Jag tänkte mig prisklassen 0-100. Bortskänkes asså, lagt för mycket pengar på äckelkatten hemma för att lägga mer än så på en katt
Kan man inte anmäla en sån person så hon åker ut från sidan, jag tror inte hon är smart någ o lämna ifrån sig katten hon har låter som hon är en snål f*n som inte vill att ett djur ska få det bra. Försökte att regestrera mig men har ju bara hotmail så det gick inte. Annas så kunde hon få lite bättre svar från mig
Jäkla typ! urk man blir ju mörkrädd.
koll in info smart sak? nääääää

#21 Jag har med hotmail så det ska gå, men det tar tre dagar innan du kan skriva.

När jag läste det så höll jag på att smälla av ilska! han vekar INTE ha alla hästar hemma och INTE dem på forumet heller… (menar inte dem som skrev emot..utan dem andra)
Arg är det minsta jag är! Hur kan man inte vara villig att inte lägga pengar på en katt!? Och hur tänker han!? Det är INTE konstigt att så många katter far illa när det finns sådana människor!! :/
Fy F*n för denna människa.
Hur kan man skriva o tänka så.
Grrrrrrrrrrrrrrr
ja men vissa svar är ju lite funderande över oxå ge tips om vart hon kan hitta ny katt vem f*n vill säga vart o tips om en katt till det hemet, aha det kan funka med hotmailen fast ta 3 dagar… ska regga mig är ju värt å skriva lite å passa på å snoka vad tusan personen har skrivit mer för smarta inlägg

#17 "smarta" inlägg är väll inte det vanligaste där.. är inte lika alvarligt som det ser ut offta heller, sisst det var en kattdiskusion som jag la mig i fick jag ett snällt PM tillbaka där den personen förklarade att han överdrev,,,

#10 Ja, jag tar hellre katten än att den idioten har den iaf. Blir mörkrädd när man tänker på vilka idioter det finns. Vet aldrig vad dom kan ta sig för….
Du får gärna skriva där för jag kan inte. Var bor idioten någonstans? /Sylvia
Ursäkta att jag använder ordet idioter hela tiden men jag blir så upprörd. *Sorry*

#19 det verkar som att han bor i göteborg… är väll överkomlig sträcla från dig om jag inte minns fel,,kan du pma mig din mail att ge han elr ska jag bjuda in han här?

#20 Jag pm:ar dig /Sylvia

#21 Jag har pmat trådskaparen på FB nu, hoppas att han svarar..

"Dränk den i bensin…" asså, den kommentaren var ju så sjuk att jag har problem med o ta den allvarlig… *S*
Finns ju en sak man kan göra
Man kan ju lätt få tag i namn adress o nr genom att "spåra" finns program för de
om man ha hans e-mail .. lättast ..
men äre någon som bor i gbg som kan ta katten!?
katten mår ju inte bra alls hos han!
kan förtå att katten mår som han gör hos den är sjuka människan!

Visst fanns det någon som kunde ta honom? Hur spårar man? Kanske ändå är bättre att vänta och se om han erbjuder någon att ta katten istället, svårt att samarbeta om man börjar med en massa spionerande…

#25 Ja, om han är så pass snål att han inte vill betala ens 500 spänn för en katt så lär han ju vara glad att slippa betala 1000 kr eller vad det nu är för avlivning.

Ja, men det finns ju en massa kostnadsfria alternativ om man vill göra sig av med en katt om man är lite underutvecklad i empatidelarna…

#27 Men jag hoppas verkligen inte att han tar till sig av de "goda råden". Det är ju ändå enklare att lämna katten till någon än att ha ihjäl den. Jag antar att det, även om människan i fråga inte verkar vara någon djurvän direkt, skulle skava en del på samvetet.
ne man använder vissa program för det :)
har en bror som är vääldigt datorkunnig som har lärt mig det bra att kunna :D
mn hur ska han klara av en kattunge!??? kattungar kan va jobbigt klösa möbler o allt,kissa på golvet o baja kanske händer då o då bättre om människan ta en vuxen katt…
han borde inte äns ha katt så som han pratar om katten!

Jag har erbjudigt mig att ta katten. martdat har pm:at honom på FB. Vi får se hur det går. /Sylvia

Jag kikade runt på forumet och det verkar ju helt klart vara ett ställe där man ska uttrycka sig så illa som möjligt. Ju elakare och råare desto bättre liksom. Hoppas ni får svar angående katten.

Jag har inte fått något mail ännu iaf. /Sylvia
#32 Kanske hans tråd var inte så allvarligt menat, kanske hans tjej hade något att säga om det också…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tror du det svinet hade en tjej…? Stackars flicka…
"Jag och min sambo har en 4årig cornish rex…"

Han har inte sagt något i tråden om sylvias erbjudande, jag loggade in där och jag har inte fått nått PM heller,, nu sa han i tråden att han är djurvänn och vegetarian.

Jaha…oj…borde kanske läst den en gång till… 
Jag förstår inte hur man som djurvän ens kan skämta om att göra djur illa, eller påstå att de inte är värda något..!!!

Det var kanske inte så allvarligt menat? Antagligen är han bara puckad?? *Ursäkta* /Sylvia

Jaha, han kallar sig djurvän?

NU har ingen av oss träffat katten, den kan mycket väl vara "Störd" även om så inte är troligt!!!!

Wizy - om den nu är verkligen störd så är väl chanserna goda att detta är just puckots fel…

Jaa så tänkte jag också Ankah.. Den kan ju få ett värdefullt liv trots allt! Och om katten nu är så "störd" varför kan inte LittleL få ta hand om henne? För det gör ju inte honom något..
Klart att kattens ägare måste bytas ut han är ju föraktfull mot den och talar om att han inte vill ha stackarn, vilken skithög till människa.
Calimero, också för dig gäller skrivreglerna!
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=2087d9b5-f41d-4d9f-946c-5ec742802ecd
Det som skrivs på Flashback om katter är i 99 fall av 100 skrivet enkom för att provocera. Med andra ord inte mödan värt att gå i taket på. På Flashback vimlar det av troll som kommit på att katter är ett tacksamt ämne för att få det att osa hett i en tråd.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

men det är väldigt svårt att låta bli att bli arg… *morr* sånna människor borde få djurförbud tills de visar sig vara lite mer passande som mattar/hussar
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan