OT - tips på tv-serier t mig
Då jag ofta behöver tvinga mig att ligga och vila på dagarn pga diverse ohälsa skulle jag tacksamt ta emot tips på bra tv-serier att köpa.
Då jag ofta inte har ro i kroppen för hela filmer blir det aldrig av att titta på dem trots att jag har en del. Tv-serier är ofta kortare och mer hanterbart. Då kan jag ofta också få ro att se tre-fyra avsnitt trots att det egentligen tillsammans blir lika lång tid som en film. Detta pga utbrändheten som gör min lilla hjärna så splittrad och rastlös.

Jag har börjat köpa Frasier för att det är skönt att lägga mig med ett litet leende på läpparna.
Skulle dock vilja variera mig lite mer. Funderar på att köpa House som jag nu lyckats se ett avsnitt av. Orkar inte följa serier i tv-tablån själv.
Jag gillar typ "Keeping up apperences" samt Tillbaka till framtiden, Die hard etc. Gillar katastroffilmer och virusfilmer samt även ubåtsfilmer.
Skulle vilja hitta en spännande serie att köpa in…
Som jag läst inne på Blondies tråd så finns här massor med bra råd på tv-serier.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

hm jag gillar desperate housewifes, Lost, bones, (vet dock inte om den går att köpa) OZ är ju givet!! en fängelseserie.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Heroes!!
Jag är medlem i Lovefilm så jag får hemskickat varefter de får in den film jag lånat. Jag lägger upp en filmlista som jag är intresserad av och många serier har jag hyrt därifrån. Bl.a csi m.fl Kostar ju iof ca 160 kr i månaden och är jag snabb får jag 1-2 skivor i veckan.
//Pia
Prison Break är bra och spännande! Dessutom väldigt kul att se Peter Stormare i en sån succéserie.
Ugly Betty om du vill ha något lite roligare utan att det blir larvigt.
/Christine

Vi har också Lovefilm och jag tycker det fungerar bra. I början var det en massa strul. Vi betalar 199 kr i månaden och får då hyra två filmer hur ofta och hur mycket vi vill. Annars kan jag tipsa om I en annan del av Köping. Jag fullkomligt älskar dessa underbara människor!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla: Jag såg första avsnittet på fortsättningen av "En annan del av Köping" igår. Det är en serie jag orkat följa! Hur kul som helst!!!
Jossan: Vad är Heroes??
Jag som inte kan något om serier…

Jag gillar med virus filmer men de är väll inte vanliga som serier, såg reklam om Painkiller Jane på 6 an, det verkar vara en virusserie, har dock inte sett den själv, verkar härma resident evil,,,
Heroes är bra. Går på tv eller om det slutat för säsongen nu, kommer inte ihåg. Tror jossan kan förklara vad det är bättre än jag.
//Pia

My name is Earl!!!!!

Hmm, jag kollar knappt på tv nuförtiden så jag har inte någon vidare koll på vilka nya serier som är bra, men om du inte har sett klassikern Twin Peaks så är det ett måste (och om du sett den är det kanske dags att se om den). Nu har ju båda säsongerna släppts på dvd till slut. Jag planerar att införskaffa volymen med bägge två på.
En nutida tv-serie jag gillar är Scrubs (som också har en egen ifokus-sida). Lätt-tittat utan att vara puckat.
Något som kanske kan vara av intresse om du är för rastlös för att se långfilm är att titta på kortfilm istället. Det finns en himla massa bra, dock är det lite svårare att få tag på, men finns en del samlingar (och på t.ex. youtube, men det är så dålig bildkvalitet). Mycket visas dock dessvärre bara på festivaler.
Kan passa på att rekommendera svt.se. Där kan man se en massa program från Sveriges television. Jag brukar mest titta på Dokument inifrån och dokumentärer där, men det finns en massa annat också.
Heroes handlar om ett gäng personer som har övernaturliga förmågor. Dom måste samarbeta för att rädda världen och yadda yadda.. Det låter apknasigt men det är en attans bra serie! Och så har dom en hunk med förstås; Milo Ventimiglia =)

Heroes är grym :). http://www.nbc.com/Heroes/about/
House är min personliga favorit.
Gillar du övernaturligt så kan jag rekommendera Supernatural http://en.wikipedia.org/wiki/Supernatural_(TV_series
Grymt spännande och kusliga avsnitt, mycket "se många på en gång" vänligt, även om varje episod är relativt fristående, dvs behandlar ett nytt fenomen/händelse i varje :).

#10 Såg i helgen en kortdokumentär om Anna. Hon som sprang. Nora-Anna?? Den var mycket intressant. Vet att syster gillar sådant. Hon har en favorit som hon letar efter just nu.
Vad handlar Scrubs om??
"Cold Case" har jag funderat om. Idén gillar jag. Att de tar upp gamla fall och löser igen. Vet docks inte om just "Cold Case" är bra?
Jag gillar cold case och tycker det är bra.
//Pia

Jag är en 90-tals nörd. I alla fall när det gäller teve-serier. Så jag röstar för Beverly Hills 90210. 
Melrose place
//Pia
Några av mina favoritserier är Highlander, MacGyver, Dallas, Hulken, M*A*S*H, Lilla huset på prärien, Skönheten och odjuret och Dr. Quinn. Detta är även tv-serier som jag antingen har kompletta på dvd eller håller på att samla på :-)

Seinfeld..komedi serie :-)

Lilla huset på prärien är ju underbar. Finns på dvd nu också.

#13 Tja, Scrubs är en sjukhusserie, men inte en tråkig sådan utan en charmig och rolig. Blev lite hooked på den förut när jag tittade på tv. Smakprov på youtube och så länk till scrubs i fokus
Sedan måste jag hålla med #17 om MacGyver :)
Scrubs är helt klart något man inte borde missa :D
och
the 70´s show! två roliga komedi serier,
och tredje klotet från solen
kan även vara rolig som attan (jag avskydde den först så jag aldrig spenderade mer än 5 minuter när jag klickade förbi den på tvn men när pojkvännen ville kolla så gjorde jag det med och ja början är helt klart hur kul som helst) ett gäng utomjornignar som ska låtsas vara människor och ta reda på mer om vår ras. och ja dom lär sig allt efter som men med många om och men :P
My name is Earl som tidigare nämnts, en väldigt kul serie! :D
Spänning så är Prison Break en väldigt bra serie, gillar man lite "övernaturligt eller så så är the 4400 och Kyle xy också väldigt bra serier.
Sen finns det tecknat humor The simpssons eller family guy.
Ally mcbeal är väldigt kul med alla sina udda personligheter, och hur hon är och beter sej för det första :P
Gilmore Girls och One tree hill Är också tvåserier jag fastnat för.
Och såklar Desperate housewives som tidigare nämnts :)
Som dumärker så gillar även jag serier, har itne alltid tålamodet med en film, men avsnitten i serier brukar oftast sluta så himla spännande så man bara MÅSTE titta på ett till :)

Hmmm…
Om du gillar House och Keeping up appearances så gillar du kanske något av detta;
Jeeves & Wooster är en brittisk lite stillsam komediserie, med bl.a. han som spelar Dr. House (Hugh Laurie). Den är helt fantastiskt rolig när man väl tar sig tid att kolla på den - långa avsnitt…
Svarte Orm är en lite bitskare serie med Rowan Atkinson (Mr. Bean), också denna brittisk. Görrolig! Här dyker också Hugh Laurie upp då och då.
Helt hysteriskt är ju en riktig klassiker om två lite distanslösa, galna fruntimmer i London som shoppar som galningar - den sjukaste serien jag har sett, tror jag.
Black Books också komediserie om en cynisk bokhandlare som plågar sina vänner och anställda.
Fawlty Towers (Pang i Bygget) - behöver nog ingen vidare introduktion…
…det var några av de serier jag lägger min tid på istället för skolarbete. (Jag måste lata mig, annars blir jag knäpp - gråter och får ont överallt…)
Heroes-Serien handlar om ett antal människor som tror att de är helt normala men som successivt upptäcker att de har förmågor långt över det mänskligt möjliga..
Säsong 1 finns ute o köppa. 2 är slut end of volum 2 så det kmr väll på dvd snart.. skulle jag tro..
Heroes går på kanal 400 :/
Prison Break-Prison Break handlar om Lincoln Burrows (Dominic Purcell) som har dömts till döden för att ha mördat brodern till USA's vicepresident. Han är dömd mot sitt nekande och hävdar att han är oskyldig och utsatt för en komplott. Från början är det bara hans bror, Michael Scofield (Wentworth Miller), som tror på hans berättelse. För att rädda sin bror från en säker död tvingas Michael vidta drastiska åtgärder. Han rånar en bank för att hamna i samma fängelse som sin bror. Dessutom har han kunskap, in i minsta detalj, om hur fängelset är byggt och utifrån det byggt en plan för hur de båda skall fly. Det går dock inte helt enligt de på förhand uppgjorda planerna
Finns o köppa säsong 1,2 3 vissas på tv men kanske inte i sverige änu…
Kyle xy-En tonårspojke hittas ensam och naken. Han har inget namn och inget förflutet. Polisen plockar in honom och han skickas till en ungdomsanstalt där han får namnet Kyle. Kyle är oskuldsfull som en nyfödd, han talar inte och verkar titta på världen som om han ser allt för första gången. Det är uppenbart att Kyle inte är som de andra bråkstakarna och man kontaktar Nicole Trager, en godhjärtad socialarbetare, för att få hjälp. Nicole inser direkt att Kyle inte är som andra och erbjuder sig att ta hand om honom tills de hittat hans riktiga föräldrar. Hans barnsliga ansiktsuttryck, fantastiska teckningar och det faktum att han saknar en navel förbryllar henne…
Att anpassa sig till Tragers hem är inte lätt. Nicoles man, tonårsdotter och tuffing till son är måttligt roade av att ha Kyle i huset. Det är så mycket som han inte kan men snart kan han uppvisa häpnadsväckande förmågor som ingen kan förklara. Frågorna hopar sig: Vem är Kyle? Var kommer han ifrån? Och vem är mannen som iakttar honom?
Säsong 1 finns ute….
Kyle xy går på kanal 5…
Desperate Housewives-Här kommer succeserien som slagit världen med häpnad! 23 episoder fördelat på 6 discar!
Efter en dag fylld av våffelgräddning och tvättvikning skjuter den perfekta hemmafrun Mary Alice ihjäl sig själv. Efter sig lämnar hon sina vänner på Wisteria Lane med en rad obesvarade frågor. Framför allt undrar grannfruarna vem som sänt Mary Alice det illavarslande brevet med texten "Jag vet vad du gjorde" som de hittar bland hennes kläder…
Fins ute o köppa säsong 1.2.3 4 vissas på tv..
2 ½ män- Charlie Harper lever ungkarlsliv i paradiset, med hus vid stranden i Malibu, överbetalt jobb och hektiskt kärleksliv. Då flyttar hans stressade bror Alan, som är mitt uppe i en skilsmässa, in – tillsammans med sin tioårige son Jake. Osis, Charlie, men ditt liv verkar ha förvandlats till Det förlorade paradiset.
Dessa 4 skivor innehåller alla 24 episoderna från Säsong 1 av den tempofyllda komedin – som vann People’s Choice Award i kategorin Nya serier – med Charlie Sheen i rollen som Charlie och Jon Cryer som Alan. Charlie återknyter familjebanden med sin bror och brorsonen Jake (Angus T. Jones).
Holland Taylor spelar brödernas tyranniska mor, Marin Hinkle Alans kyliga före detta fru och Melanie Lynskey spelar Rose, som tror att en träff med Charlie betyder ett livslångt engagemang. Möt männen i familjen Harper – två vuxna, en grabb och noll mognad.
finns ute 1,2,3..
Går på kanal 3 o kanal 6
The war at home- Serien handlar om en familj på fem personer i en förort. Dave säljer försäkringar, är jude och säger vad han tänker. Dave är gift med Vicky. Vicky är en attraktiv kvinna som designar rum i hus. Vicky är jordnära, intelligent och får ofta ordna upp det som Dave och barnen ställer till med. Tillsammans har Vicky och Dave tre barn; Hillary, Larry och Mike.
Hillary är typisk 16-åring som vill ha frihet och självständighet. Vidare har hon lätt att ställa till uppträden och är rebellisk. Larry är en töntig 15-åring. Han är omogen, blyg och passar inte in i samhället. Vidare har Larry lätt för att flippa ut och han har en kompis som heter Kenny. Kenny är homosexuell och hemligt förälskad i Larry, vilket Larry inte vet om. Vicky och Dave har en till son, Mike. Mike är tretton år, cool och framåt, men det stoppas av hans ålder.
Kanal 5
My name is earl -Earl upptäcker med all önskvärd tydlighet att om man beter sig illa mot folk kommer man förr eller senare att få igen det dubbelt!
För att få ordning på sitt hopplösa liv har Earl nu en lång lista på jobbiga oförrätter han måste gottgöra – allt från att ha snott en enbent tjejs bil till att ha dumpat sitt ex genom att iscensätta sin egen död. My Name is Earl inte som andra tv-serier, det här är galen satir när den är som bäst.
Serien nominerades till två Golden Globe 2006 och vann People’s Choice Award för bästa nya komedi samma år.
Missa inte första säsongen av My name is Earl!
Finns ute 1.2! Skit bra det måste du se 
Går på både kanal 3 o kanal 6..
CSI Miami-Under ledning av Horation Caine (David Caruso) kämpar en grupp kriminal-tekniker i Florodas hetta. De samlar mikroskopiska bevis på mordplatser och kämpar för rättvisa för dem som inte längre kan kämpa - offren.
Finn ute säsing 1,2,3,4 5 har inte kommit änu…
Natalia Boa Vista och Calleigh Duquesne är grymast på serien 
Går på kanal 5
Sen så klart Simpsons Family guy American dad South park men sånt tittar väll inte ni på

ojoj va långt det blev haha hopas du orka läsa :D

Om du vill ha ett skratt är Little Britain att rekommendera :P

Ja, naturligtvis! Little Britain..de kostar bara en hundring/säsong och de är också riktigt sjuka….roligt, särskilt om man är lagd åt det snuskiga hållet…(INTE bara porr…)
http://www.bbc.co.uk/comedy/littlebritain/
är kan du läsa om serien osv!!

ÅÅÅ vad glad jag är för att jag lade ut denna tråd!!! =D
Nu skall jag skriva ut den och läsa till maten…enda sättet jag orkar sitta still och äta upp…något roligt att läsa!!
TACK ALLA!!!
Såg tre avsnitt av Frasier nu på eftermiddagen. Så hoppade alla tre katterna upp i sängen…så blev det så mysigt!!!! Äntligen kunde jag slappna av från kramperna!!! Härligt vänner!!

Coupling är en riktigt rolig helsjuk engelsk serie!
Desperate Housewives ett måste :)
Greys Anatomy är superbra.

Little Britain är urkul!! Brittiska program passar mig. Den om den kvinnliga kyrkoherden är också småkul. Helt hysteriskt är ju just helt hysteriskt rolig.
Tack för länkar till avsnitt på serier!
Tack för tips om vilka kanaler de går på! Kan jag kolla å se program! Ska leta i tablån nu…
Greys Anatomy startade just om?? Fattade som att jag såg det första avsnittet nyligen? Har redan glömt att följa det! =( Suck!
Såg just 2 ½ men innan jag steg upp och läste härinne! =) Har 3an och &an i sovrummet! Tack Karin för all info! Jösses vilket jobb du lagt ner! Tacksamt!
Vad är Coupling?

Tack Karin!
Nanny och Våra värsta år är två serier som jag tidigare sett mycket av. Hade jag haft 4+ inne i sovrummet hade jag sett Skenet bedrar var kväll…MÅSTE fixa det!!
Kyle XY är redan 1610.
Ser att det finns CSI NY och Miami. Finns det flera varianter? Är det någon skillnad?
det finns
CSI Crime Scene Investigation
CSI MIAMI
CSI NEW YORK
CIS NAVY
jag tycker inte det är någon speciel skilland på dom :/
alla är ju typ krimenallare..men dom ha ju inte samma handling
men dom är bra 
Jusste håll på att glömma en anna serier som är populär i usa
Gossip Girl kanal 5 tisdagar kl 20.00
:D
haha hur ska du hålla reda på alla serier du kmr sitta bänkad framför tv o kolla 

#33 Ja jag kommer att bli mer förvirrad än vanligt! Går det??? 
Brukar kolla Bridezillas på tisdagar men det går ju i repris på helgerna…älskar när de blir så hysteriska!! *fniss*
Det har kommit en ny serier i usa,sverige lä ju köppa den senare -.- som vanligt
iaf har sett 2 avsnitt finns ute 4 avsnitt
den är riiiiiktigt grym
Terminator The Sarah Connor Chronicles
det är något o se iaf 

Bästa serierna:
That 70's show - så jäkla kul att inget slår den. Dock inte de sista säsongerna
CSI - Orginalet är absolut bäst men även CSI New York och CSI Miami är bra. Navy CIS som karinst skrev om är dock av en annan regissör/producent osv och är inte alls lika bra :P
Ugly Betty- Galet rolig serie om ett mode magasin. Nästan såpopera liknande vändningar men med humor och självkritik.
House- Visst Dr House har en hemsk peronlighet men man kan inte låta bli att gilla honom!

jag älskar att se om gamla serier som familjen macahan ,lilla huset på prärien ,dallas och falcon crest, vet inte vilka som går att köpa på dvd men man kan kolla runt på tradera och se vilka serier som finns där.varför inte rederiet en riktig lång körare.
#37 - Ja, visst är det härlig nostalgi med de äldre? :-) Samlar på Dallas just nu så det finns 7 säsonger släppta och snart 8. Lilla huset på prärien ska jag börja med och där finns 6 säsonger släppta. Övriga vet jag tyvärr inte…