Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattmat
Läst 714 ggr
Mettan
0

Katterna vill inte ha burkmaten längre

GråterVad ska jag göra? Mina 4 katter vill inte ha burkmat längre. Har försökt nu i 2 veckor med burkmat, men de äter bara lite och sedan får jag kasta det. Däremot har de fått dille på torrfodret just nu och det är så konstigt, för de brukar kasta sig över burkmaten, men inte nu, inte ens när jag blandar upp det med "godismat". Vad ska jag hitta på? Jag handlader ju mer än 30 stora burkar till dem, men det kvittar vilken smak de får. De äter helt enkelt inte. Ludde och Archie är ju hankatter och behöver burkmaten, om de inte ska ha specialfoder. Har ju inte råd att ge dem godismat hela tiden heller. Men mitt paket från Buzzador har kommit, så jag ska försöka ta mig till posten i morgon och hämta det. Ni som också är med där, var det burkmat eller godismat med där?

Inge-elsie
0

Låt dom äta torrfoder och ge dom bara lite på sidan om. Snart kommer dom tillbaka till blötmaten igen. Det går i vågor. Idag har jag köpt dyr mat till dom, men dom fnös och gick därifrån. Då får dom äta torrfoder.

Kittekatten
0

Frys in blömaten du öppnar och ge dem inte så mycket, så behöver du inte kasta bort maten. Sedan brukar ju blötmat hålla ganska länge (oöppnad alltså) så är det en övergående period ordnar det sig ju ändå. Gillar de kokt vit fisk kan du koka lite sådant och piffa upp blötmaten med (glöm inte spadet, hälsar min kisse ;-)), eller kanske toppa blötmaten med lite torrisar om det nu är så himla gott med det.

Destany
0

puma äter inte brukmat alls.. har aldrig gjort… Zorro äter burkmat blandat med torrfoder som han blandar själv… alla katter kanske inte tycker om burkmat

Ankah
0

Ulla äter heller inte mjukmat (om det inte är Gourmet Perle…) Det går inte - hon äter hellre inte alls om enda alternativet är mjukmat. (Och här snackar vi om en ganska rultig och annars väldigt matglad kisse) Torrfoder är det enda som duger här - hon bara fnyser åt skinka, kokt fisk - ALLT! Kerstin däremot tuggar i sig både det ena och det andra…

Mettan
0

Jag tror jag ska frysa in burkmaten, som någon föreslog här. Problemet är att de allihop har kastat sig över burkmaten tidigare och nu helt plötsligt så duger det inte alls. Stolpade iväg till en annan och lämnade 3 burkar för att kolla om det möjligen kan vara fel på maten. Maten finns i 3 smaker, så jag hoppas att det inte är något fel på den.

De började rata burkmaten när Semlan, Lilleman och Esther flyttade.

Sidentass
0

Tror att det kan gå lite i vågor det där..hur katterna äter..hänt att våra strejkat här också med blötfodret..så kan det ha varit ett par dagar..tills dom fått upp stinget så att säga igen..ibland har jag kryddat lite med några frön kattmynta, efter att man krusat så ett par dagar, har mina katter återgott till det normala igen..jag har också gått med i Buzzador..lär nog dröja innan jag får mitt första paket - hoppas att du har något intressant att hämta!

Mettan
0

I morgon ska jag hämta mitt paket och jag vet att cdet är Mjau kattmat, så då kanske de börjar äta igen.

Sidentass
0

#7 Vi håller tassar o tummar för det, våra troll gillar mjau!

Casper
0

Vad är Buzzador?

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus