Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 1531 ggr
Wiizy
0

Räddade katter 2008 - på hittekatter

Okej, vilka katter har vi räddat här på hittis? länka gärna till trådarna. jag har ju inte vart så online, och jag & Lena har planerat en liten grej som är ny för hittekatter.ifokus. :-)

Så, det vore väldigt bra om ni sa katter som hittat hem, eller länkar… inget krav. ;)  men det blir kul i slutändan!  hoppas jag alla tkr. :P

Tack på förhand X) // Wiizy

martdat
0

Ska det vara något som vi gemensamt ordat på forumet elr gills det när en medlem gjort det hela på eget bevåg? tex när jag skrev om hitteungarna från em husgund? jag skrev ju här men löste allt praktiskt själv?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mettan
0

Jag kan bara prata för mej själv här. Via Hittekatter i fokus, tog KKS hand om Semlan och Lilleman och nu har de fått nytt hem och får bo tillsammans. Jag lyckades inte själv, trots annonsering, vilket lyckats tidigare.

Lilla Esther, flyttar i morgon och henne har jag berättat om här och ni har hjälpt till med att putta upp inlägget. Förra året berättade jag om Morris, Sotis, Sammy och Mimmi. Alla utom Mimmi fick nya hem. Det gjordes försök med Mimmi, men det gick inte, för hon var livrädd för allting, så till slut fick hon somna in.

När jag förmedlar en katt, ser jag till att den nya ägaren får tips om olika kattsidor och då finns Hittekater och Katter i fokus alltid med, liksom Svenska Huskatten. Även Hemmets Journal och Spinn finns med, men SKS är jag faktiskt inte så glad för att rekommendera, eftersom det gärna förekommer lite väl mycket påhopp där, åtminstone har jag tyckt det, när jag har läst där.

Det blir helt enkelt mest här, eftersom det alltid händer något på denna sajten.

Wiizy
0

#1 - nån på forumet ska åtminstone ha fixat/hjälpt till… typ Du räddade t.ex ett par katter… det gills, förstår du? ;)

tervmatte
0

Gäller det egna kissar med?

Onikan
0

Vet inte riktigt hur du menar…
Med hittekatters hjälp har jag varit inblandad i att hjälpa 6 katter till egna hem och slippa livet som hemlös; De 5 kalmarkatterna och Robinson (vet inte hur man länkar till trådar).

På egen hand har räddat hm.. 12 katter ungefär. För 4-5 år sedan räddade jag ett gäng avlivningshotade kattungar och katter, som bla tack vare KKS och mig själv fick nya hem. Men de räknas nog inte.

Ankah
0

Klart det gör! Poängen är väl att det ska vara en upplyftande tråd med en massa katter som tack vare någon här på forumet slipper bo utomhus längre, eller i ett hem där de for illa!?

martdat
0

Ok, då kommer ett bidrag här, 4 st kattungar som fångades med fälla i somras, alla har fått hem,

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3b7aefee-18c4-4824-969a-0496ccd8fde5

supermoccine
0

Jag har räddat en katt, en hemlösing som uppehöll sig i vårt område och blev matad av min granne. han bor numera permanent hos oss även om vi tänkte vara jourhem först bara :) Goare katt får man leta efter!

Länk till tråden 

fisen
0

vi tog han om en hemlös katt i julas och för 5 år sedan räddade jag tre kattungar som låg i en stupränna ute i regnet,mamman påkörd.alla tre bor nu i permanenta hem.

Naquita
0

Det blir många det. sök på naquita så kjommer många trådar upp..*s*

martdat
0

Gamla räddningsaktioner här är bla  Kerstin som stannat, Bin Ladin (fråga inte om namnet…)

Hm vet inte om MissyMatboll gills,, jag körde och fixade kontakten med Vislanda och är akuthem nu,,,

Hawknestgrove
0

Tissel och Tassel i Västerås! OCh lilla Iffis, från Orust, som Av rfen och skär slump räddades från avlivning genom ett samtal med hälsovårdsinspektören till mig på skärtorsdagen och Miranda, som fick hand om henne! Tur att MIranda svarade i telefon!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Highlandertess
0

Jag och pojkvännen räddade Blitzie (numera Skrållan) som flyttade till Sulvik utanför Arvika och Hello-Kitty (kallad Kitty som visade sig vara en hane) som flyttade till min syster. Med ekonomisk hjälp från medlemmar på hittekatter har jag räddat Seramis som flyttat till Västra Sund i Arvika och Tetris som flyttade men vantrivdes så han fick bo kvar hos mig istället.

Jämfört med många andra har jag inte räddat så många….men jag känner att jag gjort något iaf :-) Skulle önska att jag kunde göra mer.

Elcyion
0

Jag tog hand om en hittekatt i början på november förra året. Han har en egen tråd här inne någon stanns :) Om han kommer att få bo kvar, eller omplaceras återstår att se. Vet inte om han gills, med tanke på att hans öde inte är bestämt än.

Medarbetare på jack russel terrier

Wiizy
0

#13 - Asch, du har minnsan hjälp bra många katter mer än mig (0) så tummen upp iaf. :) Du har hela livet på dejj, hittekatter kommer alltid finnas!!!

#6 - Ja exakt. :)

Wiizy
0

Oj förlåt. det skulle ara I ÅR också!

Jenna-Gun
0
martdat
0

#16 då stryker vi kerstin och Bin ladin,,,

Elcyion
0

#16 Då borde det inte bli många, med tanke på att året inte har hunnit bli 30 dagar gammalt än så länge. Säker på att du menar 2008 och inte 2007? Jag blir mer och mer förvirrad Fundersam

Medarbetare på jack russel terrier

Hawknestgrove
0

Ja, jag tänkte med en gång på 2007

Naquita
0

I år är det Semlan och Lilleman änsålänge;)

Mettan
0

Ja, och jag är så glad att du tog dig an dem. I morgon flyttar Esther, men hon kom ju hit den 18 december, så hon har inte hunnit vara här en månad ens. Men nu är hon tam och ganska så social, tack vare "mamma" Archie.

martdat
0

hm, du måsste väll mena 2007 Wiizy?hihi det här är rörigt, jag kommer aldrig lära mig detta,har redan skrivit fel på två brev i dag,,

Wiizy
0

Neej jag menar 2008, alltså I ÅR.
Jag vet att det är rörande, men vi ska göra en historia,

Varför?
Jag & Lena då, ska spara alla hittekatter vi räddat i år, och för varje katt som räddas ska vi skriva upp på "Listan" ;)  sedan när det blir 2009, så vet vi EXAKT HUR MÅNGA KATTER VI RÄDDAT 200(!! Allså helt toppen kul & kolla tllbaka på, + fakta om "fallet".  mer vågar jag inte säga. ska vara överraskning!:D

martdat
0

ok, detta blev rörigt, kanske bässt att starta en ny tråd där det står 2008? för de flerssta här var nog från 2007

Wiizy
0

Men det ska inte behövas, hehe vi kan ju "hoppa till iår" bara? o_O

fisen
0

jasså iår,då har jag inte mycket att komma med än,tyvärr

Wiizy
0

#27 - tråden kommer stanna hela året så det är INGEN fara! du kan komma i december om du skulle vilja. ;))

fisen
0

då säjer jag på återseende,Skrattande

Wiizy
0

#29 - välkommen tebaka. :D  hah! ^^

Highlandertess
0

#26 - Ojdå…Första katten jag skrev var för några år sedan och de andra tre var 2007 :-/

Ankah
0

Gunilla såg ju till att Harald fick ett hem. Det var ju bara någon vecka sedan.

Naquita
0

Kalmarkatterna var ju i år också. Mamma la Thisha med barnen Turbo, Texas, Tudor och Tiara:)

Naquita
0

Det kommer bli mååånga katter från min sida dåGenerad

vanessa
0

Tog mig friheten att ändra rubriken. Det blir enklare och säger vad som tråden handlar om och när det gäller. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

Så fråmn "mig" hittills är det:

Semlan och Lilleman hos Mettan

5 katter från Kalmar:

Mamma La Thisha + ungarna Turbo, Tudor, Texas och Tiara

Misan
0

Då ska det väll vara katter som på något sätt har med siten att göra ex: fått jourhem, fått transporthjälp, penga insamling på Hittekatter för att passa in. Att jag har plockat in två i år och hjälpt en tredje att få komma in under vård någon annanstans igår har ju inte med Hittekatter siten att göra.

Lisa

vanessa
0

Håller med dig Misan. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0
Wiizy
0

Tack så mkt Vanessa, ligger hemma med feber oh är inte den kryaste. :)

återigen tack till er som forsätter babbla om räddade katter. ^^

Hawknestgrove
0

Ja, just det, man kan ju se det som att HArald fick ett hem. Han har ju varit där i ca två månader, så jag har inte ens tänkt så…..

Ankah
0

Gunilla - han väckte kattlusten i ett nyttjourhem i alla fall! Klara ska jourhemma åt två kattungar nu för GKH. =)

Jenna-Gun
0

Krya på dej  Wiizy

Hawknestgrove
0

Ja, jag hörde det! Jättebra!

Lena
0

Tycker vi ska ta alla katter som räddats sedan juli 2006 när Hittekatter i Fokus startade. Sedan bör alla katter tas med som fått sin räddning via samarbete på sajten. Katter som någon eller flera medlemmar hjälpt efter att de fått veta om katten via sajten.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Lena, kanske bäst att du startar en ny tråd med klara direktiv så det inte blir så struligt?

Hawknestgrove
0

Oj, de blir mycke de……

Naquita
0

jag kan direkt säga att jag har noll koll på hur många katter jag räddat tack vare hittekatter, e för många sedan 2006(var jag ens medlem här då?)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Måste bara få berätta om en gammal dam, ett par gator bort från mig, hon är 86 år och har roddat runt och fixat fälla och bevakat den och lyckats få in med en pensionärsmans hjälp 3  utefödda halvårskattungar under sen-hösten. Hon fixade även ett katthem som tog emot dem och jag körde bara kattungarna dit. Denna underbara dam fick ingen ro för kattungarna och gick upp och ner utan hiss flera gånger om dagen för att kolla fällan och se till mat och vatten. Tyvärr verkar kattmamman inte gå in i fällan men skam den som ger sig. Jag hoppas också jag har den orken och energin på äldre dagar.

martdat
0

#49 Guld åt denna dam!

storAnnette
0

Jag undrar också vad det ska skrivas om här!Väntar in klart besked så vet jag om jag ska skriva eller inte.

Ciiviic
0

jag tog hand om lilla Saga, som nu bor hos en vän : ) genom hitte katter : ) ….

Erika91
0

Det blir ju lite svårt att dokumentera all från 2006, är det inte bäst att fokusera först på alla katter som räddats 2008 (okej det är väl inte så många än men några finns det ju).. Sedan så fortsätter man med 2007 och sedan 2006 så att man tar ett år i taget så att det inte blir så rörigt, men jaa det kanske bara är jag som tycker så..

Ankah
0

Nej, jag håller med.

Wiizy
0

#53 - precis min tanke. :)

Wiizy
0

haha okej nu har vi räddat några fler, right? :-)

Erika91
0

Hur går det med detta?

tervmatte
0

Då kan vi lägga dit vår lilla Smulan, som vi hämtade i förrgår :-)

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f02f03a0-7899-4da3-8cc8-28f9aed621c9

Annars så bor Naquitas Texas här fram tills på Fredag, då han har redan fått ett eget hem :-)

Och så har vi fyra hittekatter till som räddades i november och söker nytt hem.

Ankah
0

Jag vet inte hur ni ställer er till att lägga till den här katten, men Merlin, perserkatten som min kompis hade, lever idag bara tack vare er härinne. Jag fick råd, tips och information om juridiska förhållanden och därför kunde jag få min kompis att förstå att 1 - katten hade alla chanser att bli frisk och 2 - hon hade inga juridiska skyldigheter emot den oseriösa uppfödaren. Sedan att hans nya hem hittades utanför hittekatter.ifokus borde väl inte göra någon skillnad?