BILDER på kvarvarande KOLONIN
hittade bilder på den svartvite herren som bara dyker upp då och då, mycket skygg.
är han inte stilig?(tror det är en han iaf, bråkade jääättemycket med gammelherren)
bilden är från Juni 2007, ett helt halvår sedan:(
STÖDHEM BEHÖVS TILL DESSA KATTER.
.jpg)

Åh, om man ändå hade hus på landet…
Han ser urtjusig ut!! Vilken pondus och utstrålning, trots att bilden är suddig. Du är så fantastisk som räddar denna kolonin, hoppas de kan få komma in allihop så att det blir ett slut på kolonikatter där!!

Sååå fin. Jag är svag för långhåriga katter. Men tji fick jag när jag föll för mina 2 herrar=)
ja, jag fotade tyvärr honom genom fönstret en tidig sommarmorgon, för hade jag ens försökt öppna fönstret hade han stuckit..likaså denna dam, som till slut vågade sig fram till fönstret när det var öppet:) Men hon e borta:(( Förhoppningsv gömmer de sig "bara" i skogen
oh vilken sötnos tjejen är!!!
j de är lika vackra båda två:)
Här är Othello med sin mamma som liten. trodde hon blivit överkörd då vi hittade en svart död hona i skogen, men kanske finns hon kvar trots allt? Tänkte på Ceasar…eller så har hennes sykon förökat sig i skogen.
Kanske är det Ceasar som lugger i hennes tjocka mage?
.jpg)
Ikväll känner jag mig så otillräcklig. jag vet om MINST 8-9 till som måste in, men ändå har jag ingenstans att sätta dom. :(
"men hallå var e käket"

seriöst får vi ingen mat eller..
ALLA BIDLER JAG VISAR NU ÄR PÅ KATTER SOM FORTFARANDE ÄR HEMLÖSA I KOLONIN.
En annan av de svartvita, en stpr korthårig..Väldigt dålig bild men det är nästan bara de jätteskygga kvar ute nu:(
hahah lite läskig bild ögonen bara lyser :D
Enda sköldpaddan(vad jag vet), troligtvis mamman till Melindas Ronja,;Enligt rykten har hon en ny kull på 2 ungar i skogen..Henne fick jag brandkåren att komma o hämta en gång när hon blivit skrämd och satt LÅNGT LÅNGT upp i ett träd. det var säkert en 40 meter upp, hon skulle aldrig tagit sig ned självmant. Brandkåren var så snälla o kom eftersom de inte hade ngt för sig, tog inget för de heller..o hjälpte henne ner. denna katten är JÄTTEskygg men när barndmännen tog henne i famnen var hon blixtstilla, ända tills de var nere på marken. Då klöste hon sig ur greppet o rusade till skogen:P
Sköldpaddan igen. Som sagt dessa som e kvar e nästan alla väldigt skygga och några år gamla så jag ahr inte fått bra bilder på dom.
Othello o mamsen igen;) (Othello e permanent katt hos Lena, Sajtvärd för hittekatter)
Tänker inte visa mig…(osäker på om detta e Nadya som tagits in eller ytterligare en bruntabby hona)
Gammelgubben

Gammelgubben är så fin!

Så söta katter, hoppas dem får hem snart!
Nu har jag gosat en lååång stund med grannens katt, den svarte hanen han har.. Han gick in i fällan;P Tokbollen..han e redan fet så de räcker hihihi. Så gosig han var inomhus:) Tack vare att grannen seriöst kastrerat o idmärkt sina 2 katter(hona och hane) kan jag se att de inte tillhör kolonin direkt istället för att behöva fråga runt o sätta upp lappar när jag är osäker. TÄNK OM FLER KUNDE VARA SÅ SERIÖSA OCH BRA
när du flyttar, blir det långt från "kolonin" och NÄR flyttar du, Maggan47 som tycker huset ser urmysigt ut
Vad fina dom är alla missarna. Hoppas att dom får perm,hem lr stödhem alla katterna.
Förutom de här finns ungefär ett 10tal som har ägare. En blå okastrerad hane, 3 svarta katter, 2 svartvita, en bruntigre, osv.
Jag flyttar den 16e:D och ja, det blir lite långt från kolonin tyvärr:(( Men jag har ju fortfarande jobbet häruppe och kan mata dom de gånger jag jobbar. Kommer även gå med hunden o mata dom då o då, det är 2½ km hit från huset så såå långt e de ändå inte.

vilka fina katter! gammelgubben var himla söt.
hoppas det dyker upp stödhem så att de kan få komma in, och att de då vill gå in i fällan såklart :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#25 gammelgubben ska till mig
(stödhem asså)
jag tror katterna struntar i emmas fällor o travar rakt in i stället

#26 Å vad bra att du ska ta in honom som stödhem! :)