Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 676 ggr
Mettan
0

Smarta katter på Animal Planet

SkrattandeJag tittade på ett avsnitt av Djurpolisen igår (tisdag) kl. 17. En av inspektörerna skulle besöka en kattsamlare och det gjorde han. Polisen kontaktades och hon kom och tittade. Hon ordnade tillstånd för omhändertagande och nästa morgon for de dit med fällor och mat.

Först kom det en liten uthungrad kattunge, som gick direkt i fällan. Naturligtvis trodde de att de skulle kunna fånga fler katter med fällorna.

Vad hände? Jo, först kom det en katt som smög in i fällan, sträckte sig fram och åt ur burken med mat. Rätt vad det var tog han burken i munnen, backade ut och stack. Gissa om jag skrattade! Sedan kom det fler katter i fällorna, men de var så magra, så burdörren ramlade inte ner, som den skulle. Istället stod det en katt i fällan och åt och utanför satt det en katt, som stack in tassen genom nätet och använde tassen. Katterna var så helsmarta att de slutligen fick fångas med nät.

Den dagen fick de tag i 10 katter. Och jag tror att det fanns runt 40. Men de hade 10 dagar på sig att hämta resten. Jag vet inte riktigt hur det gick, men det verkade sopm om de fick tag i fler. Några var sjuka och klarade sig inte, men de flesta fick nya hem.

Jag vill med detta bara säga: "Det är inte klokt, vad katter (och kanske även andra djur) är smarta."

Wiizy
0

Haha!! Ser det framför mig. ;)

Ankah
0

He he….ja, vad det gäller mat kan de vara hur klipska som helst… Kerstins genistatus hindras av andra saker såsom att hon ligger och trycker bakom gardinen och då och då sträcker ut en arm och slåss med vad som är finns på andra sidan…

Ledin
0

jo det avsnittet känner jag igen dom trodde det skulle gå snabbt men ikke smarta missar överlistar en fälls som ser skum ut. :)

anebit
0

Hi Hi Hi, det avsnittet har jag oxå sett tidigare …. såg jättekul ut när katten tog mat med tassen genom gallret……………  smart!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Jominsann…dom är nog många gånger smartare än oss människor!!

karinst
0

haha jag såg oxså det avsnittet :D

dom tog matbit från fällan  o gick ut o åt det men såg du att dom kastade burk på fällan så locket skulle åka ner :D vart livrädda stackars missar.

vi borde oxså få ha Djurpoliser i sverige skulle va hur bra som helst!..

Mettan
0

Jag såg det. De fick ju ta till nät istället, men fick inte fler än 10 den dagen.

Djurpoliser skulle vi verkligen behöva här och jag hoppas att det kommer, eftersom fler och fler vill ha det.

karinst
0

hah jo det såg jag men dom va ju tvugna o fånga in dom på ett lr anant sätt dom va sååå magra :(

den lila ljusaoranga katten va väldigt lik min systers katt som liten :)

japp det hoppas jag med.

Alltid ska sverige ligga efter med saker….