Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 641 ggr
tervmatte
0

Har Du en dos Stronghold till övers?

Hej

Vi är i behov av en dos Stronghold till vår hittekatta. Har Du en så kan jag köpa den för en femtiolapp.

(Tråden om kattan heter " Smulan, en utmärglad katt" )

MVH

Anna

Ledin
0

det är är för skabb va? hmm ska kolla om jag har någon inte säkert isf så behöver ni inte betala, ska kolla räcker det men en bara? för om jag har är det bara 1 pippet lr vad det nu heter tror den är blå stämmer det lr?

tervmatte
0

Kommer inte ihåg färgen på den, men det ska ta bort löss.

Advocate är mot skabb :-)

Och ja, det räcker med bara en pippet. Men det ska vara till små katter.

Ledin
0

nee den jag hadde va ju bra frontline :(

Imasy
0

men hjälper inte frontline mot det också?

Elcyion
0

Färgerna är (vad jag förstått det som) indelade efter vikt. Kollade på apotekets hemsida, och så här står det:

Upp till 2,5kg rosa tub
2,6-7,2 kg blå tub
7,2kg och uppåt Lämplig kombination av tuber.

Skillnaden är att den blåa tuben är större än den rosa. Annars ser det ut att vara samma sak.

Mot just löss behövs det bara en behandling.

Medarbetare på jack russel terrier

tervmatte
0

Japp, det hjälper också mot löss :-)

Det som är bra med Stronghold är att den tar kål på både utvärtes och invärtes parasiter, så då skulle man slippa avmaska henne separat.

Men vi kan behandla henne med Frontline mot löss och sedan avmaska med tex. Axilur. Jag ska ringa veterinären imorgon igen och fråga.  Det han sade idag var att dem är motsvarande varandra Stronghold och Frontline men den förstnämda tar också bort mask.

Ledin
0

tervmatte jag har messat dig nu iaf vart 2 mess skicka lite väl snabbt det första :) ge mig bara add sit den ska så skickar vi det imorgon och den kostar inget, kan vara jag som behöver något nån gång :P

tervmatte
0

Tackar Ledin

Jag svarade på ditt PM :-)