Stödisen Gucci har blivit en myspropp!
En del av er har följt historien om de vackra paddsyskonen Gucci och Dior när de kom till mig i Juli. Deras magar var katastrofala och det tog månader utav medicin och specialfode,r och många återfall innan deras magar blev bra. Dior har fått permanent hem medan lilla skyggisen Gucci är kvar h'r. Hon har blommat upp den senaste månaden, coh är framme HELA tiden nu. Gömmer sig aldrig, inte ens när det kommer besökare hit och hälsa på.
Då går hon fram och nosar, och ibland stryker hon sig t.o.m mot dom.
Hon sover i sängen varje natt, går runt och småpratar och ÄLSKAR rastgården. Ut dit vill hon gå även om det snöar eller spöregnar. Då får hon vara där en stund tills hon vill in igen.
Hon funakr jättebra ihop med de andra katterna här hemma. Magen är helt återställd, och jag har t.o.m vant henne vid Royal Caninfodret och vanlig Mjau blötmat nu, istället för specialfodret, och magen reagerar inte på det längre:))
Se så söt "min" älskling är:)
gosar med Amigo
Hon har så himla vackra ögon, förtrollande!
Någon som vill ta hand om söta mig??
lägger till en bild på hennes lite speciall stil;) såhär ligger hon dag*s*
Om vi inte redan haft så många kattter så hade jag väldigt gärna velat ha henne. Sköldpaddor har en speciell plats i mitt hjärta. Hon är såååå fin och ser urgo ut.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hon är ju så VACKER!!! Vem kan inte undgå att bli förälskad i de ögonen?!? Puss på nosen på dig och Amigo, hjärtat.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja, verkligen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag, men det kan jag inte =/

Emjon, jag vet om din kärlek till paddor :-). Den har hjälpt oss en massa. Vilken sötnos hon är, och Amigo är verkligen den ultimata farbrodern. En sådan man kan luta sig på när åskan går eller när man kännes sig gossugen. Han är så fin Naquita. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åhhhh..vilken skönhetsdrottning..här får man hålla sig i skinnet för att inte bli kattsamlare:-O)

Hon är verkligen otroligt vacker! Tyvärr har jag kissekvoten full här……..annars så……………………………..
åhhh, gösses ja hon var super söt det kan väll inte vara så svårt att hitta ett hem till en sön fin katt.
Lade till en bild med hennes ngt speciella stil..*skratt*^
Ja Vanessa, Amigo är en speciell katt och jag kommer aldrig någonsin ha en katt som honom igen. Han är DEN katten som man bara har lyckan att träffa en gång i livet.
denna bilden tycker jag om:) "ska vi gå ut snart eller? Jag väntar här faktiskt:)) Han ÄLSKA sina selepromenader. ryusar till dörrne och viker inte en sekund förrän han får gå ut:)
visst e hon en skönhet:D
Ja, jag vet inte. Hon har inte fått mer än ngn halvseriös intressent här och där. Hon är en väldigt speciell katt med speciella behov.
#11 Det är just de som är charmen med just de paddor som är svarta vita och gula. Vi har ju Molly som är vår egen och sedan Angelica jourkisse från Djurhjälpen. Båda har varit helt underbara mot våra jourkattungar.
Angelica som var en livrädd fräsande pälsboll som slog med tassarna mot oss bara vi tittade på henne blir nu mer och mer varm i tassarna. I helgen gjorde vi ett enormt framsteg när Angelica vågade komma upp i mitt knä för en bit skinka. Har också fått klappa liiiite men det är fortfarande läskigt. Nu har hon också börjat prata när hon leker med en mus.
Det gäller bara att rätt person får upp ögonen för lilla Gucci och tar chansen att bekanta sig med denna padda så är de säkert fast. Själv tycker jag att paddor har ett oförtjänt rykte om sig att ha hiskligt humör. Det tycker jag är fel men däremot att de vet vad de vill och talar om det också det är en annan sak.
Vad är det för speciella behov lilla Guci har?
#12 ja, hon är ju inte som vilken tamkatt som helst. När man är omkring henne måste man tänka på hur man beter sig. Inte för snabba rörelser, inte för höga röster, annars blir hon rädd och springer iväg. Allt måste gå som hon själv vill, annars visar sig skyggisen i henne.
#13 Det som du beskriver tycker jag inte är något problem alls utan ganska normalt för en skyggis. Det gäller bara att de som blir intresserade av henne förstår hur de ska behandla henne och har obegränsat tålamod. Gör de det så kommer de få en underbar vän att dela sitt liv med.
#14 ja, det vet jag:) Har haft många skyggisar. Även om jag tycker skyggisar är bland de goaste katterna som finns (finns inget underbarare lr lyckligare ögonblick än en skyggis framsteg) så vill de flesta tyvärr ha en gosig tamkatt, och skyggar lite när man säger att katten är f.d skyggis. Men jag är alldeles säker på att Gucci hittar sitt hem till slut, om hon inte får stanna här
#15 Oj jag vill inte att du skall missförstå mig för jag vet att du har en underbar hand med kissar. Det var absolut inte riktat som kritik mot dig. Jag tänkte mer på de som eventuellt är intresserade av henne.
Vet också fullt ut vad du menar med hur folk reagerar. Det är därför som vi har Angelica här och skall försöka få henne att lita på människor igen.
#16 ingen fara:)
Ja risken är väl att gucci blir kvar här om hon inte flyttar snart. Men känner att 1 hund, 4 permanenta katter och 2 marsvin egrntligen räcker;)
Jag älskar min gubbe!

Och vem sover jag inte brevid här, om inte Amigo
jag överdriver inte när jag säger att hon JÄMT ska vara med honom. hon är käääär;)

Hon har min fulla förståelse. Och avund.