Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 3443 ggr
Imasy
0

Vilka här har även raskatt?

Jag har förutom huskatterna en exot hona och en norsk skogkatt hane.

Vad har du?

Lena
0

#0 Härligt med exot! Själva har vi bara huskatter i alla möjliga modeller storlekar och färger. Älskar siameser, oriental och rexar. Tog hand om en vanskött siames avelshane en gång. Sedan kan man ofta se inslag av olika raskatter i sina huskatter. Två katter vi har nu har mörk siamesröst. En kvittrar som en maine coon etc.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Fast ja, jag har ju Noska skogSkatter också, tre stycken långhåriga huskatter Flört

Naquita
0

Jag har även liten uppfödning av Perser/exotic. Just nu har jag en fertil hane och 2 Exotichonor. Sunda o fina! Men inte vill de börja löpa inte..*muttra*

Ankah
0

De har sett allt som kan hända med kattungar och håller på sig…he he…

Naquita
0

#4 ja, de har nog blivit rejält uppskrämda haha

Min perserhane börjar få sin vackra silvriga vinterpäls nu:)

minja
0

Oj, vad stor och maffig han var. Är säkert en riktigt bra sängvärmare på vintern Räcka ut tunganDom är riktigt söta tycker jag (jag drars till alla trubbnosiga verelse som mops,boxer,bullmastiff). Så länge dom är sunda och inte har några problem med andningen.

Själv har vi två huskatter, men tycker faktiskt dom flesta katterna är gättefina.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min exotichona Wilma:)

Naquita
0
Naquita
0

Brumma, mammas finis:D

liten bäbis, nu är hon snart 9 månader:)

Naquita
0

Närbild på Noah:)

Simson
0

Jag har ett gäng renrasiga huliganer…vet inte om de är någon egen gren till birman??? Nej bara skämt! De lever rövare som huliganer. Är dock mattes "pötnosar"!!

Simson var "hittekatt" och charmade brallorna av matte. När det sedan blev tal om kompis till honom blev det en till birma. Simson var så kontaktsökande och klängig som ensamkatt och jag lyckades ej bekräfta honom tillräckligt tyckte han.

Här är nuvarande gänget:

Från vänster…
Indigo Blue 2005, blåmaskad.
Julian 2006, blåtabby.
Atos 1994, blåmaskad.

Alla skorpor!

Min älskade saknade Simson, 1988-2005.
Ute i hälsingeskogarna vid havet. Som han älskade det!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Engla
0

Jag har ingen raskatt, däremot tre huskatter. Skulle jag någon gång köpa en raskatt skulle det vara en Turkisk van.

Fler kort på Brumma, tack!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Alla mina missar är huskatter..men jag må säga att jag också är svag för sfynxarna!!

Lena
0

Naquita dina katter är underbara! Så snygga!

#11 Här har vi också riktiga snyggingar! Hittades Simson övergiven ute?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
0

Är det fler här än jag som ställer ut både huskatt och raskatt?

maggan47
0

jag har perser, Lucas 20 år, och 2 huskatter, Felicia och Timjan utefödda, alla långhårigaGladen slump eller…..Maggan47

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=900e09e7-0df5-44a2-ac12-78ad1cd1fc18&Filename=Lucas sitter fint.jpg)

JosephineF
0

Jag har en kicka som är blandning mellan brittiskt korthår och ragdoll. Hon är snygg! =) Sen två hittekatter med okänt ursprung, dom är också snygga! =)

Håller med Engla - mer kort på Brumma!

Sigrid

Pelusa
0

Min Butte har fått en birmispojke som kompis.

*Huvudvärk kan komma så plötsligt……tssssssss*

Mona22
0

jag har förutom min huskatt en exotic och letar för fullt efter en cornish rex.

Hawknestgrove
0

Åh…. dessa förförande Helig Birma ögon…….MAn bara drunknar i dem…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

Hahaha, vår granne kom och pratade med mig och min sambo igår när vi var ute och gick med Paprika på gården. De har fyra cornish rex katter (tre tills alldeles nyligen) och han försökte övertala oss att skaffa raskatt och börja ställa ut och ha sig. "Det finns så många fina raser" bla, bla. :) De tycker det är så roligt sådant där så vi hade inte riktigt hjärta säga vad vi tyckte om saken..

Simson
0

Mona: KKS har två rexar på sin akut-lista…cornishrex.ifokus.se/

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

solweig
0

vi hade en perser/exotic som hette bosse. men han somna in i somras. världens goaste katt var det.

Pandae
0

jag har huskatter, men skulle gärna vilja ha en sphynx en dag:)

Sidentass
0

#24 ja..det min önskan också!!

Pandae
0

#25 dom är så himla fina:D!

Alexej
0

Usch och jag som tycker att de är jättefula och läskiga. En katt utan päls.Fundersam

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Fast de ska visst vara jättemysiga att klappa1 Som sämskskinn på en varmvattenflaska!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankah
0

Jag håller med! Lite läskiga alltså…fast fina. Jag tycker att rexar är fina, och brittisk korthår, fast jag tycker nog ändå bäst om de vanliga.   Glad     …det borde verkligen finnas ett bättre namn på den rasen än "huskatt" eller "bondkatt"…

Issa
0

Jag har birmor och persrar (3 av varje) och en husis. Två av persrarna har jag ärvt. Raskatter kan också komma i kläm och behöva ett hem. En av  mina persrar kom när hon var 9 år och hon är 14 år nu.

Wiizy
0

Min syrra gillar nakenkatter, ;o huh… XD Dom som är såååå läskiga.

Mona22
0

#29  förstod inte ditt inlägg. huskatt och bondkatt är samma grej och brittisk korthår är en raskatt. =)

nakenkissar är mysiga att ta på men luktar svett om man inte tvättar dem =P=P

JosephineF
0

Luktar dom svett!?!? Förvånad

Mona22
0

syrrans gjorde det :P

JosephineF
0

Men gud vad mysko..

JosephineF
0

Men gud vad mysko..

Ankah
0

#32; Med "den rasen" så syftade jag på att jag skrivit "de vanliga" - alltså huskatter/bondkatter. Det är DEM jag gillar bäst! …jag tycker att det låter lite tråkigt med "huskatt"…

Ankah
0

Alla katter luktar ju liksom lite salt om trampdynorna (jag har alltid tyckt att det luktar som popcorn) - är inte det svett? Eller är det rester som satt sig när de varit och trampat i lådan som jag tyckt vart så mysigt att lukta på?!

Sidentass
0

tycker missarna doftar så gott om sina trampdynor när dom varit inne o inte kommer ifrån lådan förstås;-)

Alwyn
0

Jag har Ragdoll uppfödning  :o) Min kull på bilden… en hona finns kvar hihi  ;o)

JosephineF
0

#40 Var högra kissen var annorlunda motför de andra! Jättefina allihopa!

Tigerblomma
0

Jag har två Perserkatter och en Devon Rex.

solweig
0

vi hade en perser exotic vid namn bosse. världens goaste katt. tyvär så somna han in i juli. vi kommer att alltid sakna honom. världems sötaste katt.

Leffe
0

Jag har uppfödning av Cornish Rex och Norsk Skogkatt. Vuxna katter hemma hos mig är 4 Cornish, 5 Skogis och 1 huskatt

Winta
0

Min enda raskatt är cornish rexkatt hona…

Lena
0

Puttar upp denna diskussion! :)

//lena

Mettan
0

Jag har 2 kastrerade skogisar, Archie, som ska fylla 6 år i år och Jindra som ska bli 5. Sedan har jag 2 husisar, som varit här längst. Det är Drottningen och den som egentligen regerar här Spotty och sedan är det Ludde, som blir 4 år den 23 mars.

Ledin
0

fian katter ovasett raser. Själv har vi bara 2 vägskorsningar :) men måster erkänna att en Skogis lr någon annan stor katt skule sitta fint fast inte nu, vi har redan så måga och nu vill vi passa på å göra en insats på hjälpa andra katter än fram avlade katter.

MorganP
0

Har 6 husisar som alla vet Räcka ut tungan Har dock sedan länge velat ha en ABY och har vid två tillfällen haft möjligheten att en sådan sötnos fått komma till mig, dock problemet att jag har haft för många katter för att det ska fungera… Nåväl, en dag så kanske… men kommer säkert en husis emellan ändå  Skrikandes Skrattande

Morgan

karins
0

Har aldrig haft någon önskan om att ha raskatter. Jag tycker mina tallefjantar är finaGlad

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bd759d1a-3004-4682-a8a5-f2ae3bfaa518&Filename=Tallefjantar 001.JPG)

Destany
0

jag har 2 huskatter .. jag skulle gärna vilja ha en brima eller ragdoll men jag har bestämt mig att det räcker med 2 katter nu.. även om jag vacklar rätt ofta =)

Krikan
0

Jag har två huskatter och en Oriental