hur gör ni med fisk?
jag har köpt hem lite torsk eller lite och lite köpte jag väl inte, bara det att när jag kom hem så kom jag på att jag inte ens äter torsk :P
Så nu tänkte jag börja ge det till mina små huliganer : )
Hur ska jag tilllaga den ? Vad brukar ni ge dom tillsammans med det ?
Micron! Annars luktar det jättemycket. Koka den med lite vatten där. Spaden är jättegott för katter.
Annars är Alaska pollock billigare och torsk är utrotningshotade.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#1 - okej . hur länge? bara med vatten då ?
Oj då :( det visste jag inte.. :( … men tur att det går åt här hemma iallafall av katterna. Ska säga åt dom att äta det med stor njutning
Bara vatten, salt finns redan för mycket i allt. Jag bara kokar det några minuter, ingen aning.
Det är bara torsk från östersjön som är utrotningshotade, men lika bra att sluta med all torsk.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hehe okej : ) då får dom det ikväll :) hur mkt ska dom ha ?
aah men då får dom äta det som finns hemma, tror inte jag kommer att ha några planer på att köpa det igen
Bäst att blanda med burkmat, Jag använder fisk och köttfärs mot diaré. Katterna älskar det och skulle nog helst vilja ha diaré jämt:)
Bäst att blanda så att dina inte få förstoppning.
Ja, alaska pollock och på LIDl finns fryst kummel i portionsbitar på 100 gr 10bitar i varje paket, alltså ett kilo i paketet, kostar 36 kr. Jättego fisk dessutom, även för folk! När det gäller till katter, så är det ju toppen att bara kunna ta en liten bit och micra! Pyttelitet vatten! 2-3 minuter för en liten bit i micron. Asch, är det vanliga friska kissar, låt dem äta, va?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

HAAHAHAHAHHA bra ideér : ) …. får se vad som löses…:)
då ska jag blanda : )
Jag tar alltid lite mer vatten för mina älskar spaden…
Ja, den där kummeln var en väldigt positiv överraskning. Supergod firre! Väldigt fast i köttet! Och så billigt sen!

#8 - okej : ) duger det inte får dom komma över och skälla på dig : ) hehehhehe
#9 - Ofaen : )
Ja alla gör vi olika. Använder alltid väldigt lite vatten när jag micrar grejer. Blir mer smak i grejerna då. Tycker jag, alltså.

:O trodde jag skulle bli av med fingrarna mina :O
Svea fräste bort dom andra katterna :O har hon aldrig gjort, hon vart som tokig :O OJ OJ OJ OJ
#11 För mig själv skulle jag inte heller ta mycket vatten, men för mina katter:)

Mina katter gillar oxå fiskspadet :)
JA, jag tar lite vatten även för katterna. Annars är risken hos mig, att de bara tar spadet och ratar fisken. Men det är så sällan jag behöver göra sånt numera. Men Ciiviic, kul att det blewv poppis! Heh, då är det du som köper pollock eller kummel nästa gång, så slipper du köpa den dyra torsken!

Gunilla det kan du ge dig på, måste ju bunkra på sen när jag får en lägenhet :P Så dom inte känner sig uttstötta över att bo själva med mig :P . Måste ge dom massa med gott då : )

aha, det var kanske därför som kurt inte var så överförtjust i fisken, jag kokade den både för länge och med för mycket vatten! :P då vet jag de till nästa gång.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
KAn vara så. Alla kissar är ju olika……

Filéad vit fisk är suverän dietmat och man kan även ge det emellanåt som lite omväxling, ifall katten inte är fiskallergiker.
Men det är mycket nyttigare med hel fisk, med benen kvar. Klippt rå strömming t ex. Billigt och strömmingen är inte utrotningshotad.
Varning för insjöfisk. Dels pga miljögifterna, dels för att den kan innehålla parasiter. Någon gång kan man ge det men isåfall kokt/micrad.
Insjöfisk är ok emellanåt, men den MÅSTE frysas först! Just p g a parasitrisk.

Ja, frysa eller koka, vilket som. En del fryser även havsfisk för att vara på säkra sidan.
JAg har fått veta, att man oavsett kokning måste frysa insjöfisk. Så bättre med både hängslen och livrem

Mm,strömming delar jag gärna med katterna fast jag steker min!

#22 Även till oss människor?
Om jag har fiskat vill jag lägga den i pannan pinfärsk så fort som möjligt, inte behöva stoppa den i frysen först… Ibland äter vi den direkt på plats, grillad i foliepaket på glöd…
Du, detta ska ja ta och dra på Svensk NAtur….Håller med, jag vill ha aborre pin färsk jag med, så den krullar sig i pannan….Men gädda, den fryser jag…..

Ja, där vet man säkerligen. Antar det finns fler som gillar att fiska med barn och glödsteka fångsten direkt, smakar ju så mycket godare än att äta fisken hemma. Men man ska ju inte behöva riskera att barnen blir sjuka på kuppen…

jag kan inte fiska :( jag vågar inte döda fisken :(
Ciiviic, vana……

Gunilla - :) . är väl de… jag brukar grina när mamma hackar fisk
Ja, det gäller att precis som med andra djur man ska äta, avliva så snabbt som möjligt. Blir ent ut sagt s**tförb***d när jag ser folk, som bara låter fiskstackarna ligga och sprattla i båten. Ok, Gädda är inte lätt, de kan ju vara stora som attan. Då måste man nästan vara två.OCh man sticker inte gärna in fingranra i munnen eller bakom gälarna på en gädda. Eller rättare sagt, det gör man En gång, aldrig mera……(en som gjort misstaget)
Jag brukar köpa fryst fisk och ge den tinad men rå. Ibland kör jag den i micron men min ena är en riktig "vildkatt" (han har bott hos mig sen 5 veckors ålder, uppfödd på flaska, men han är verkligen vildkatt i generna..) och han bara älskar rå mat! I naturen ätes ju det mesta rått så jag antar att det är hur naturligt som helst… eller?

#31 Råa mörtar och annan småfisk fick Miss ofta när hon var ynge för min dåvarande sambo älskade att fiska, hon blev inte dålig i allfall, hon älskade det.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.