Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: huskatten
Läst 376 ggr
Pelusa
0

Akut-nödrop från norrland

Jag fick följande något förtivlvade anrop nyss från Luleå. Läget är akutare än vad som framgår i annonsen:

Nemo fyller 2 år den 25 april. Han är en riktig go kille som gillar att mysa i soffan när man ser tv. Han är också väldigt nyfiken av sig vill alltid vara där man är.

Det jag tror han skulle behöva är ett hem där de finns en annan katt som håller honom sällskap eller att det är någon hemma med honom på dagarna för han är väldigt rastlös av sej och gillar inte att vara själv. Jag har haft honom som utekatt på sommaren men har flyttat till lägenhet i stan så nu kan han inte vara ute. Han tycker inte heller om vintern så där jättemycket, men skulle nog vilja ha ett hem som han kan vara ute iaf.
Han är inte vaccinerad eller ID-märkt men han är kastrerad.

Sandra
Kontakta info@kattinorr.se eller bevakad87@hotmail.com

essut
0

Vi håller tummarna och tassarna att han får ett hem till slut.

Alexej
0

Puttar upp för den söta killen. Kanske något för Blocket?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Han är lik Erikas Sverker =)

Sidentass
0

önskar av hela mitt hjärta att gopojken snart får ett hem som passar honom!!! och puttar upp tråden!

Pelusa
0

En frisk, pigg och glad 2-årig rödtott… hur kan man ens tänka sig att göra sig av med honom bara för att han är som ungkatter är mest….dvs livlig Gråter

Hoppas nu bara att rätt hem dyker upp i tid.

/Pelusa

anebit
0

putt för rödtotten….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

#5 Men nu  ramlar jag av pinn snart…också en anledning till att göra sig av med sin katt - "livlig" men herre min jeh…man är väl glad  när livsgnistan o lekglädjen finns juh!! Suck..må dom aldrig, aldrig mer skaffa sig husdjur..o vi puttar upp..känns som att det är angeläget o lite brådskande för den här missen..

Pelusa
0

Igår kväll löste det sig, om än tillfälligt kanske, för den glada rödtotten i Luleå. Han hämtades hem till en väninnas föräldrar varför hans liv inte längre hotas av ett abrupt avslut. Kan avslöja att tid hade redan beställts hos veterinärn till kvällen…..!

Tack för upputtningarna, kattvänner!

/Pelusa

Jenna-Gun
0

Skakar på huvudet. Hur kan man göra så.

Men nog måste väl folk veta att en katt är livlig. Det är ju det som är tjusningen med katter. och de mår ju bra där de är om de är fart på dem.

Jenna

Sidentass
0

#8 Puhhh…så skönt att höra…!! Vill krypa ur mitt eget skinn när man hör om avlivingstider som bokas för friska katter!!:-((

MariannE11
0

vad bra att det löser sej…tycker inte om att folk inte tänker över i god tid om man nu upptäcker att det inte känns bra… näää… bort så fort som sjutton med katten….o så tror dom väl att dom gett katten mycket tid genom att dagen/dagarna innan säga att katten ska avlivas annars…. fy säger jag…

tänkte igår kväll på att katter är VÄLDIGT LUGNA i jämförande med pigga alerta hundvalpar som drar runt som en cyklon…när han åker hem så är det ju bara lugna gatan här….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Vad bra att det ordnat sig för kissen ifråga! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"