Hjälp till 2 hemlösingar
Jag behöver även hjälp med 2 hemlösa katter som folk har ringt till mig om. Båda katterna är ensamkatter och bor alltså inte i någon koloni. Den ena lever farligt mitt i storstadstrafiken men blir matad 1 gång om dagen. Damen skickade mig 6 kuponger på gratis annonser för att jag skulle ta in katten men vad hjälper det när det inte finns några hem. Den andra katten lever lite mer skyddat men ändå lika farligt för där är en vaktmästare som inte gillar katter så den matas i smyg när det har blivit mörkt. Damen som matar tror det är en hona som är dräktig.
Så finns där någon som känner att dom kan och orkar med en skyggis så hör gärna av er.
Det skulle vara lättare om du hade bilder på katterna och mer beskrivning. Tyvärr. Det finns så många katter överallt som behöver ett hemm eller ett jourhem. Men chansen är alltid större med bilder osv….
Hoppas på att också dessa 2 katter får en chans!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej
Jag har inte ens sett katterna själv, det har inte funnits tid att åka och titta på dom. Öresundskatterna tar den lediga tid jag har. Men jag skall försöka åka dit och titta iallafall på en av dom för dom bor på olika håll i Malmö. Den ena matas lite senare på kvällen så att där inte är någon som skall se det och jag vet inte om jag kan ta bra foto när det är mörkt.

putt :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt!

Nej fy. Vad jag önska att jag kunde hjälpa. Men tyvärr inte :/