Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 604 ggr
karins
0

Stina har blivit kal på magen

Stina min röda katt blir 9 år till våren. Hon är normal viktig med hängmage. Nu har hängmagen blivit helt kal, upptäckte det för två veckor sedan. Och jag undrar mycke varför den blivit det. Kan hon ha tvättat sig där så mycket att pälsen nötts bort? Någon som stött på detta fenomen?

iingmili
0

Min ena hankatt kom till oss utan något hår på magen men då sa vetrinären att det var för att han var stressad. Hon påstod att de slickade så mycket så så att stora områden kunde bli helt kala. Idag har han tjock fin päls på hela magen. Jag vet inte om det kan vara något som stämmer på din katt.

skorfflan
0

Min ena katt blir kal ibland men det beror på att hon slickar hela tiden och veterinären sa att det var stress. Hon har blivit undersökt 2 ggr. Hittade inget fel. Men det växer ut.

Erika91
0

En katt på katthemmet var kal och då trodde veterinären att det han saknade sin husse som tidigare dött…

Engla
0

Kanske kan det bero på att ni nyligen har flyttat. Hon kanske har känt sig stressad i samband med det?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

maggan47
0

stress kan framkalla det, har jag också stött på Maggan47

karins
0

Ja det är väl så att hon blivit stressad nu i samband med flytten. Hon verkar ju pigg för övrigt. Då är det bara till att hoppas på att hon snart känner sig lugnare..min fina Stina.

JosephineF
0

Karin, hur gick det med Sippans kattacne förresten? Från den ena katten till den andra =) Är det borta nu?

karins
0

Jo Acnen är borta på Sippan. Även Stina fick det, Men det försvann ett tag efter att jag bytt ut alla plast skålar mot rostfria skålar istället.

JosephineF
0

Perfekt!

fisen
0

va,kan katter få acne,vad är det?

JosephineF
0

Googla på kattacne! Det brukar komma upp en hel del om det!

fisen
0

tack för tipset,idag har jag lärt mig något nytt.Glad

JosephineF
0

Ja, det gjorde jag sist det kom upp till diskussion också! Man lär sig alltid nåt nytt här på hittekatter! =)