hämtat hem en ny hittekatt!
Jepp, en liten grå kattunge, tror inte den är äldre än 4 månader, den har fortfarande bebiständer i alla fall. Jag har försökt jämföra den med min (kastrerade) hankatt för att se om det är en hona eller hane, men jag lyckas inte så bra! Är det någon som har bra bilder över hur en hona resp hane se ut "där bak" så att kan kan bli lite mer säker?:P
Denna kisse upptäcktes på min pojkväns föräldrars gård i slutet av förra veckan, där den satt och jamade och ville in. Dom ville inte ta in den, men gav den lite mat ute. När den fortfarande var kvar idag, tog jag hem den, åtminstone tillsvidare..Jag antar att den har rymmt hemifrån, eller blivit dumpad, för den är väldigt tam och kelen! Så jag får nog hålla öron och ögon öppna, det kanske är någon som saknar sin katt.

Så bra att du tog in den. Har du något kort på den lille? Fint smeknamn du har förresten, Änglaflickan. Det gillar jag!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Här

Vilken vacker kisse.Kan man dumpa en sådan fin. mjau
Jenna

#3 tack =)
det ser ut som om det är en liten tjej jag har fått hem=)
Hoppas bara att jag kan få min katt att komma överens med henne, om hon ska bo kvar här, vilket jag hoppas.
Så söt hon är! Det går nog säkert bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här är bild iofs på väldigt små kattungar, men det kanske hjälper lite.

Så glad jag blir..innerligt glad..över att ni räddade henne in till värmen..nu håller vi hårt i tummarna här för att storkisse inser att det bästa för alla är att hålla stridsyxan nere!

Det ser ut som en kisse som fått kärlek i livet. Så glöm inte att polisanmäla samt annonsera om att ni hittat den. Lämna dock inte ut bild på annonserna/lapparna för då kan fel människa komma och ta henne. Sedan så får jag tacka för att du tog in henne. Måste vara helt underbart för henne. Tack. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#9 jag tänkte precis samma sak! så det blir inga bilder uppsatta, och kanske något i stil med "återfås mot beskrivning", om man nu kan säga så om en katt:P
Storkisse är väldigt skeptiskt, men inte alls elak. så det går nog tillslut.
Tack alla för svaren=)

#10 Å vad fint att du tog hand om lille kissen! Som sagt om ni annonserar - se om det går att hitta något kännetecken på katten. Hm. verkar väl inte vara så många sådana på en helgrå misse kanske… Vi gjorde så när vi annonserade om vår Baffe för 3,5 år sedan. Han har nämligen en svart fläck på ena vita bakbenet, mycket karaktäristiskt. Vi fick många svar men när vi frågade om något särskilt på ena benet kunde ingen ge "rätt svar". Så han är kvar!
(Bilden visar lilla fläcken på benet - kanske någon känner igen honom?
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Men gud, söt som socker!

#10 jo, det är rätt knivigt då hon verkligen är helt grå:P hon är ytterst svagt tigrerad på svansen, men det syns bara i visst ljus o vinkel… sedan kanske man kan gå på ögonfärgen..? hennes är fortfarande lite blå i mitten, men annars gröna…
Är det någon här som känner igen henne, så säg till! Hon är upphittad i Kungsbacka, Fjärås.

*Puttar lite*
Om någon kan tänkas känna igen henne, skicka ett pm =)

Sötis tjej! :)

De är redan bästa kompisar!! Vad härligt att se att de myser tillsammans!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Så söta dom är!!
Helsöta båda två.
Ser ut att samsas bra i fönstret

Så söta dom är tillsammans

Nu har kissen bott här i snart tre veckor. Har fortfarande inte fått något napp på ev ägare. Pratade med polisen här, den jag fick prata med sa att jag skulle fortsätta annonsera och höra runt…Kanske var fel människa jag fick tag i, jag vet inte.
Hon får självklart stanna här om det är så att ingen ägare hör av sig/om jag inte hittar någon, speciellt eftersom hon och min andra katt har fattat tycke för varandra.
Det jag klurar på nu är det här med vaccinering och kastrering/sterilisering… Hur länge kan jag vänta? Och vad händer om jag kastrerar henne och så dyker en ägare plötsligt upp, som kanske inte alls ville ha sin katt kastrerad…? Jag och hela familjen ska åka till norge över jul, och jag funderar på att då låta katterna bo på ett pensionat under de dagar vi är borta. Men då måste ju lillkissen vara vaccinerad. Är det farligt för henne, om hon nu skulle råka vara vaccinerad redan, att bli det igen…? *mkt funderingar*
Har någon svar på mina funderingar blir jag jätteglad =)
Du kan nog räkna kissen som din. När du vaccinerar, så chippa henne och anmäl till registret. Kastrering ? Hur gammal är den? Du kan kastrera när den är ca 6 månader, vissa säger tidigare. Be veten om råd när du vaccinerar.

jag undrar om någon tar in en katt. som är öronmärkt .kan dom gå till en veterinär för att märka om henne?? jag har alla papper på henne ,från försäkringsbolag där hon är försäkrad,köpehandlingsr finn hos mej Mycket lessenMatte
Nje, det ska inte gå! Är katten desutom öronmärkt, då kan man inte märka om, för det syns ju! Så du har lagen på din sida1 Vet du var katten är?

imorgon bär det av till veterinären med lillkissen! Vaccinering och kolla om hon är chippad. Ska prata med vet. angående kastering o märkning, se vad hon säger! Tack för svaret, Gunilla.H!
#23, Hoppas att din katt kommer tillrätta…! Måste vara hemskt att inte veta vart ens katt finns.
allså detta med hitta ägaren igen e lite tja hur ska jag säga…. Kan förklara så här om min katt springer bort vad gör jag då för att hitta den?? Eftar att ha gått å ropat som tusan å ingen katt kommit fram… Jo, då jag ringer först polisen säger hur den ser ut osv sen lika dant för vetrinärer om den kommit in (kanske skadad) Sedan sätter jag upp lappar lite här å där. Annonserar i tidning å på nätet. Det är måga som dumpar sina rara sommarkatter. Så du får någ se den söta katten som eran nu söt va den :)

#26 Jo, hade det varit min katt som sprungit bort hade jag ju gjort precis allt för att hitta den igen! Men det kan ju vara så att man "går om varandra" eller vad man ska säga:P
Har ringt polisen igen idag, eller rättare sagt så gjorde min mamma det åt mig. Och denna gången skrev de upp att vi hade en upphittad katt. Men de hade ingen anmälan om saknad katt som stämde in på henne. Känner jag att vi har gjort vad vi kan nu, med annonser och polisen och så.
Som sagt, hon får stanna här resten av livet om det skulle vara så=) Vill bara inte "sno" en katt från något stackars barn som sitter hemma och saknar sin kisse eller något i den stilen…
Grattis till att du blivit kattpiga……

Vet inte om någon är intresserad, men här kommer en liten uppdatering om min kattflicka!
Det är fortfarande ingen som har gjort anspråk på henne, polisen har inte hört av sig något mer och veterinären ansåg att jag nog kunde se henne som min. Vaccinerad har hon blivit nu, och sterilisering blir av i februari, även märkning då:P
Lillflickan, eller Ronja som familjen har döpt henne till, kommer superbra överens med min Lucas. Och hon är väldens socialaste lilla katt!
Tack och hej från mig, Lucas och lill-terroristen =)

Klart vi är intresserade! Hon är ju hur söt som helst!!! =)

Du har ju oxå en kartongkatt!! vad söt hon är!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#32 Haha, ja hon älskar sin kartong;)
Vad kul att se bilder på Ronja nu när blivit lite större. Hon är ju så himla fin! Jättebra att allt är inplanerat också med IDmärkning och kastrering! Bra jobbat av dig! Vilken tur hon hade Ronja! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vad fin bilden är med de ihopkrokade svansarna. sååå gulligt.
vad bra för henne att hon fick komma hem till dej. ser ut som att hon stortrivs i sin kartong o allt :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jättekul att läsa att hon fått stanna och att det går så bra! Syns på bilderna att hon trivs hemma hos dig och Lucas. Pussa henne från mig
När vi tog hand om en sköldpadda som polisen fått in (lång historia) så sa de att hade jag inte hittat ägaren på 3 månader, tillfaller djuret mig. Kan vara bra att veta :) Skulle du sen ID-märka henna i ditt namn, och ägarna kommer senare, finns det inte så mycket de kan göra. De kan inte bevisa att katten är deras. Bara att de har haft någon liknande. Tänkte mest om de gamla ägarna (om det finns några sådana) verkar konstiga.
Medarbetare på jack russel terrier

Tack för alla kommentarer =) Båda kissarna hälsar!
#37, tack, ja det kan ju vara bra att veta i alla fall!