Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 370 ggr
Sidentass
0

misshandel av sina katter

Tror jag kryper ur mitt eget skinn snart..ska försöka författa mej så tydligt som möjligt trots att man är så upprörd att det knappt går att skriva!

Några barn kom o ringde på o pratade med min son..eftersom jag hörde vad dom pratade om gick jag till dörren o la mej i leken.

Vi har en "problemfamilj" boendes här i vår närhet och barnen lät meddela att pappan i familjen misshandlar sina katter! Ett exempel är hur han hade sparkat en dräktig ungkatt i magen..! Enligt barnen har han plågat fler av sina katter..nu vet man ju att barn kan ha vilda fantasier..men jag tar detta på allvar..

ni som är kunniga här..kan man polisanmäla mot bakgrund av barns berättelser?? Naturligtvis lät jag barnen veta att detta är förbjudet och att man riskerar straff om man ägna sig åt djurplågeri..dottern i till pappan var med!!

Drar  mej inte för att ta med sambon i helgen då han är ledig o gå dit o prata med dom..men frågan är om det är någon god idé…antagligen nekar dom till det hela..men ett av dessa barn hade sett hur det gick till vid ett tillfälle!

puh….här kan man inte bo o sitta stillasittande när man vet var dom bor o vilka det är!! :-(((

marieborg
0

Så hemskt! CensoredFörstår att du är minst sagt upprörd (det är jag med) tyvärr kan jag inget om polisanmälan och dyl.. så jag vet egentligen inte varför jag skriver….

Ankah
0

Hmmm…du borde definitivt kunna vända dig till polisen och fråga om det du har hört räcker. Ett besök ger ju visserligen kanske mera kött på benen. Du kan ringa socialtjänsten också och höra om de kan göra något, det kan de om barn blir vittnen till våld i hemmet, men jag vet inte om "våld mot katt" är tillräckligt…
 Jag fortsätter fråga mig varför folk som inte gillar katter skaffar katter…

martdat
0

Skrikandes!!!! #2 kanske inte en så dum ide, plågar man djur är nog inte gränsen till att ge sig på barn på olika sätt så lång, så de borde åtminstone ta ett samtal med honom,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

#3 - Erm….var den arga gubben till mig eller till misshandlaren?

Jag tycker man ska utnyttja de chanser man har att sätta dit djurmisshandlare/vanvårdare på ett sätt så det känns för dem. Jag har aldrig gjort det själv, men det här låter ju inte direkt som någn idealisk barnmiljö…

Hawknestgrove
0

Håller med. Visst kan du anmäla!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#4 arga gubben var till den misshandlande gubben,, fårlåt om du missuppfattade,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

Ha ha! Ingen fara! Var rädd att mitt förslag var lite kontroversiellt, bara!

vanessa
0

Då detta är ett våldsbrott så anmäler du till polisen. Låt barnen vara med vid anmälningen. Då kommer polisen att åka till denna person och ställa honom mot väggen, samt förhoppningsvis ta kissen till veterinär för undersökning. Detta måste även anmälas till kommunen, och då är det bra om barnen även här är med på anmälan. Då kanske kommunen beslutar att ta katten.

Polisen å andra sidan tar hand om den brottsliga delen och om de har nog med bevis för att döma honom. Så de lämnar de över till åklagaren.

Men som sagt, ring polisen och anmäl. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anniii
0

Jag tycker också absolut att du ska anmäla. Både till polisen och till kommunen. Ringer du socialen också kan du ju säga att barnen mår dåligt av det. Tror att det skulle ta skruv. Det kan du i och för sig säga till de andra också. För de som inte bryr sig så mycket om djur brukar iallafall bry sig om barn…

Lycka till!

Sidentass
0

Ja, nu handlar det bara att jag får med den pojke som sett det hela på noterna..och att hans far inget har att invända om det..sen om misshandlaren sen inte längre får behålla sina katter, (han har tre idag) klappar han väl händer, han har tidigare dumpa ett 10 tal katter i samband med att dom flyttade från landet!!

Men såhär kan det inte få fortsätta..då har vi snart en kattkoloni här också..och misshandel som jag skrev om ovan..är helt o hållet oacceptabelt!!

Hawknestgrove
0

Anmäl!

Ciiviic
0

Anmäl skitstöveln !

Hawknestgrove
0

Ja, och ungar som vittne är tyvärr inget värt. Så skippa dem. Gå på vad du vet.

Sidentass
0

Ok..jag tar er på orden o anmäler patrasket!!

Mona22
0

försök att mera ta reda på om det är sant, det kan ju vara så att barnen tyckte han sparkade men han bara puttade undan den? men har han lämnat flera ute för att dö då är han en djurplågare, men snälla , blanda inte in socialen, det blir bara skit av alltihopa, har flera kompisar som har fått gå igenom en massa tråkigheter pga av dem trots att det inte var sant det som anmäldes.försök hålla dem ute =(

Sidentass
0

#15 I och med att dottern till den man som hade sparkat katten var med och svarade ja..när jag frågade om det verkligen var sant..kan jag tyvärr inte tro att det är fantasier eller påhitt..

Ska lägga på minnet de du säger om det sociala..bra för en som inte har erfarenhet att få veta!

Alexej
0

Här skrev jag en artikel hur man anmäla misshandel. Jag skulle gå med det till polisen och berätta allt du vet. Men ber de att inte lämna ut ditt namn till misshandlaren. Gör en extraanmälan till socialen också, då kan de kolla hur det ligger till för barnen.

Lycka till!

http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=927bbdeb-60bd-429d-89c4-54b5e2f61be4

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Tack snälla för den länken!!

Jo..har nog själv haft i åtanke att det kan vara riskabelt om dom får reda på vem anmälaren är..sådana här personer drar sig nog inte för nånting!!

Highlandertess
0

#0 - Förstår hur du känner. Man kan känna sig så hjälplös ibland. Tycker du är modig som ska kolla upp saken och anmäla!

Ledin
0

jag tror inte att något barn hittar på att sin pappa sparkar till katter lr slår dom det har jag väldit svårt att tro, barn säger saker rätt ut ibland är det jäklit bra som i detta fall, ibland lite pinsamt om det handlar om sex. Men detta tror jag är helt sant, så anmäl honom och se till att ta katterna där ifrån illa kvickt. Våran katt Sture är rädd för karlar eftersom han inte hadde det så lätt (inte stryck men skrik o sånt) Men nu har han blivit mycket tryggare han är lite osäker på om han är på bänken och min man ska ta något då försvinner han ner illa kvickt men om jag är där ja då är det lugnt. Lika så kan han inte bra gå fram o ta honom. Han kommer fram o kan kela men inte som han gör med mig inte på låga vägar. Så anmäl det är mitt råd och se till att katterna får flytta. och att dom förbjuds alla djur i hemet oxå.

Alexej
0

Jag jobbade en gång på ett dagis och då skulle barnen berätta hur helgen har varit. Där fick man höra allt möjligt och det var knappast påhittade saker!

Anmäl det, men ber att få vara anonym!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lenore
0

Hur har det gått?