OT Lätt som en plätt
Jag är dunderförkyld så mina goa granne bjöd på plättar med grädde och hallon. Mums. Det blev några plättar över som jag fick ta in till min hund, Hubert. Han blev själaglad MEN, Hamlet, också kallad Tjockboll, ilade in mellan frambenen på Hubert, stal en plätt och försvann i den raskaste takt den katten nånsin rört på sig, under ett groteskt morrande ljud!
Jag ilade efter som den väktare av lag och ordning jag utnämnt mig till här i mitt zoo och försökte knycka tillbaka plätten men icke. Jag insåg att om jag vann plätten skulle jag förlora några fingrar på köpet så Hamlet vann den matchen.
Nu hoppas jag att plätten kan komma ut lika fast och fin som den kom in ;) Denne katt har en historia av knasmage, och han är ju dessutom långhårig. Jag kan lova att katten såg förbenat rolig ut när han kom med plätten klappande mot bröstet i en rasande fart, men ännu roligare såg Hubert ut som stod helt förbluffad och undrade vad som hände ;)

Hamlet - inte direkt i behov av extra plättar..
Hi hi…men Jossan får de ingen mat hemma hos dig 
Kan tänka mig att det såg superkul ut, ser det hela framför mig. Älskar ditt sätt att beskriva ;)
Undra om det inte är ngn som kommer behöva bada katt imorgon?
Nej Hamlet svälter, han lider verkligen. Han får bara mat var tionde dag, det är en specialdiet för tjocka katter. Nej, jag skojar, han får den mat han behöver, han är så tjock och go så =)
Någon som vill komma och duscha katt i morgon? Ni får en kopp kaffe om ni diskar koppen efter er ;)

TS,ja du skriver ju så himla bra att man värkligen lever sig in i det du skriver.min kisse glodde lite förvånat på mig när jag brast i garv här.
Hahaha! =) Vad bra, då kan jag chockskada en bunt katter ute i landet då när deras ägare börjar garva av att titta på en dumburk! =)

ja dom måste undra vad vi är för konstiga djur.

Haha :)
Haha, kan se det framför mig. Kommer ihåg, när Arne kom dragandes med en liten vessla i munnen. Han såg ut som Stalin!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ha ha ha!!! En plätt!!!
Jaså, Arne kör med vesslor han? Hamlet är.. eh.. inte så manlig? Han kör med jakten på den vilda plätten istället ;)

Hamlet ser verkligen ut som att han har sådana där Hamlet-byxor på sig…som är plufsiga över låren…jättefina lår har han!
Haha! Ja, knickers ;) Han passar att heta Hamlet =) Nu kan jag kalla honom snygglår också.. Istället för SnyggLars ;)

Hade jag velat se, vore väll en syn de!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Så sir Hamlet gillar plättar?! Hoppas det var utan sylt på den så du inte har syltspår hela vägen runt lägenheten! 
Visst kan man bli förundrad över hur hemska de kan låta när de "nedlagt" ett byte?!! Första gången Indy tog en myntaboll vad det morrande som jag aldrig hört! Jösses så förvånad jag blev!
Jag kan komma och bada katt hos dig i morgon! Jag badade katt igår. Matte hade gett lite för mycket kattgodis. Hela rumpan brun. Även badrum och hall. Indy skämdes…
…matte e "dum…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

…ibland är jag såååå glad att jag har korthåringar…
Bra Simson! Deal, du kommer hit, baddar min febriga panna och badar min katt! Toppen!

Kollar du lägenhet åt mig så…
Hade mäklare hit idag…
Absolut! Jag springer nu om jag måste! ;) Det finns en trea, gavel vad jag vet hittills, i mitt hus ;)

Jag kan lägga ut bilder på hur det såg ut när jag tvättade Atos opererade rumpa, under tiden vi kollar lägenhet… 
Nej, det går fint ändå. Vi kan kolla på lägenhetsbilder istället 
Ja, faktiskt enda gången jag blev arg på honom för att han tagit ett byte. Lilla vesslan. Och inte ens åt han upp den. Den luktade för illa. Var inte ens arg på honom för ekorre elelr domherre
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hahaha… stackars hund :P och vilken otroligt vacker katt!
oj… en vessla. det var inte dåligt det. hoppas inga av mina katter slänger in en sån i uterummet nån gång… de är nog för lata för det.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hi,hiii…vilken dråplig historia!! Känner igen fenomenet…vi har två tjuvar här i huset..dom heter Bamse o Berlioz…har får man vara rädd om biffarna när dom ligger på tallriken..hänt många gånger att matten blivit utan..o jisses så man skrattar varenda gång det händer!!
Otroooligt vacker mattjuv du har!

Har plätten kommit ut??? 
Hm lika stor gottegris som matte kanske? *fniss*
//Pia

Kan du inte steka plättar idag och fota när han kutar runt med dem,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hahaha, först - plätten har inte kommit ut, bävar fortfarande =) Sedan, visst kan jag steka plättar och fota men då får den här plätten hasa sig ut och visa formbesked först ;) Har den återgått till plättsmet blir det inga fler plättar för SnyggLåret Hamlet ;)

hahahahahah jossan jag garvar ihjäl mig,du är helt fenomenal på att beskriva..man kan riktig se "snygglåret" ösa iväg i sjuhundra med plätten dinglandes o med ett helnöjt uttryck i fejset!kram.sandra
Ja men jag beskriver bara verkligheten! Han gjorde ju så! Plätten dinglade dock inte, den klapprade mot bröstet!

hahaha..jag kan tro det..måste ha varit livet på en pinne för honom just då!!kram

Fniss, vilken söt snattare :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.