hittat påkörd katt =`(
jag är så ledsen och deprimerad, ikväll har vi hittat en påkörd katt när vi åkte hem från örebro. hon verkar ha blivit förlamad på vänstersidan och kunde inte alls gå =`(. har åkt med henne till strömsholm så de kan kolla till henne, själklart var hon ju inte id märkt eller så .. usch. känns riktigt jobbigt. måste lägga mig för jag ska jobba i morgon.
berättar allt då ..*ledsen*
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Stackars katt, tack för att du brydde dig om henne. 

Usch, stackare. Men kisse kom till ett av de bästa mottagningarna i landet. Så om det är någon som kan hjälpa honom så är det de. Vet de var kisse skadades? Annars kan du sätta upp lappar i området så att ägaren till katten vet om det hela. Tackar dig å kissens vägnar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Underbart att du ville hjälpa kissen men på Strömsholm blir den nog avlivad.
Sorry Vanessa men jag delar inte din uppfattning om Strömsholm när det gäller katter. På deras hemsida så ser det ut så och när de är med i TV men verkligheten är något annat.En sak är säker att vi kommer aldrig någonsin åka dit någon mer gång.
Hoppas innerligt att de blir rätt veterinär som fick hand om katten och att jag slipper få rätt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Men du Mona22 kan du inte ringa och fråga hur det har gått för katten? Usch vad hemskt…..

Usch..så hemskt att ni skulle behöva uppleva något så tragiskt..och stackars..stackars..lille kisse…tack för att du tog dej an missen..nu är han iallfall i trygga händer..

nu har man slutat jobbet.. känns fortfarande tungt…
igår hade vi varit i örebro och hälsat på några personer. åkte hemåt mot Västerås runt kl 10. släppte av en person i hallstahammar och åkte sedan vidare hemmåt. ser när jag kör att vi åker mot en "bula" på vägen, väjer undan och ser att det är en katt. kan inte bara åka därifrån utan stannar till längre fram för att kolla om den lever och om den inte gör det, flytta på den så ingen annan kör på den.
när vi kom fram så låg den helt stilla men jag puttade lite på den för att se om den levde, då började den jama. visste inte vad jag skulle göra men såg att benen på vänster sida inte funkade då den bara kunde hasa sig runt i ring. stod och klappade lite på kissen som var dyvåt då det regnade ute.
det var så kallt för det blåste en massa och kissen var ju dyngsur. var tvungen att ställa mig helt upp och blåsa på fingrarna, då rör sig kissen och lägger huvet på min fot..tårarna bara flödade. fick stopp på en bil som ev kunde hjälpa , hans mamma bodde i närheten men han kände inte igen katten. kollade efter något chip men den hade inte det. kände att man inte kunde lämna kissen där och tårarna bara rann, hur kunde någon göra sådär ?? de måste ju märkt det !!.
en bil som stannade fråga vad som hänt och vi sa att det var en kisse som blivit överkörd, då sa han bara "jaha" och åkte iväg. katter än inget värda =`( .
visste inte hur jag skulle lyfta den men trodde att om man lyfter i nackskinnet kanske man gör minst skada på benen. lyfte och höll sedan under bakbenen som var "friskt". vi hade ju ingen bur med oss men kissen fick ligga vid fötterna på passagerarsidan och vi blåste lite värme så den skulle bli varm igen.
åkte mot strömsholm och vi grät hela vägen. det var ganska svårt att köra men det fick gå. kissen mjauade lite då och då men det gick att klappa den och då verkade den förstå att vi ville den väl .
väl framme fick vi komma in och vetrinären såg att det var en liten hona, kanske inte mer än ett år. fick en handduk och tillslut slutade kissen skaka av kyla. såg inte ens vilken färg kissen hade då den var så blöt och smutsig. efter att veterinären torkat av den lite så såg vi att det var en blå katt med lite vitt på magen och längst ut på pälsen var det cremefärgat.
vi lämnade uppgifter om vart vi hittat den och vårat telefonnummer som de kunde ringa om de behövde veta något.
ringde till strömsholm alldeles nyss och frågade vad som hänt men hon i receptionen visste inte men antog att den blivit avlivad då den inte är registrerad på någon ägare.
ucsh, sitter och gråter när jag skriver detta. det är så hemskt och det är inte den första eller sista katten heller.
hur kan man släppa ut sin katt vid en väg där det åker lastbilar både dag och natt !!!
Vilken tur att just ni åkte förbi och kunde ta katten till veterinär. Tycker väl kanske att veterinären kunde ringt er innan eventuell avlivning, men jag vet inte hur de gör vid sådana tillfällen. Går det inte att få lite mer information om katten verkligen är avlivad eller inte? Bryr de sig inte ens om att undersöka katten när det inte finns ngn ägare? Tänk om ägaren hade dykt upp senare och det "bara" var ett benbrott på katten. Svårt läge. Men underbart av er att ta hand om katten så den slapp ligga och plågas till döds på en väg i regnet. 
Ja, oavsett, så var det bättre, än att den fick ligga och bli påkörd kanske flera gånger och pinas till döds…. Stackars kisse, Sov i ro om det var det som hände…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#6 Tårararna rinner på mig också när jag läser det du skriver och jag är tacksam för kattens skull att du tog hand om den och hjälpte den till veterinär. Håller med kattlover i det hon skriver och tyvärr så får inte katterna så mycket hjälp på Strömsholm.
Nej det är helt obegripligt att folk inte är mer rädda om sina katter.
Underbart av er att ta hand om den lille kissen så att hon slapp lida mer ensam ute i regn och kyla.

imorse fick vi ett samtal, det var hon som ägde katten, hon jobbar på strömsholm och ringde för att tacka att vi tagit dit katten.
katten var för skadad för att kunna hjälpa så de fick avliva henne och anledningen att till att hon inte ringt tidigare var att hon hade varit deperimerad. hoppas det var för kattens skull.
katten var inte id-märkt och ändå var ägaren en veterinär, de borde ju fått det billigare. jaja ,allt bra så länge, hon verkade tycka om sin katt som jag fattade det .
sen innan hon lade på så sade hon " den där vägen har tagit många av mina kissars liv " .då blev jag förbannad, höll nästan på att få utbrott på henne, tur att hon lade på !!!
så otroligt oansvarigt av henne om hon har varit med om det tidigare. blir bara så förbannad. kommer hon köpa en ny kisse nu som också blir överkörd ??
nej, jag förstår mig inte på människor , och veterinärer som borde veta !! nej jag är så förbannad så jag vet inte vad jag ska ta mig till !!
Jag blir fruktansvärt ledsen över en sådan nonchalans men som jag skrivit tidigare så är jag inte förvånad. Det finns kanske något undantag men då skall man ha tur. Våra egna erfarenheter därifrån villl jag inte uppleva igen och då var flera veterinärer och all övrig personal känslokalla och värdelösa.
Jag skrev då ett brev till Chefsveterinären och påtalade alla brister i strid med deras info på hemsidan. Sorgligt att ett så stort djursjukhus har veterinärer utan empati och ansvarskänsla anställda.

#11 Men snälla nån…vad är det du säger..en veterinär som släpper ut sin katt i trafiken gång på gång….det där gör ingen vidare reklam för den klinik som hon jobbar på!! Förstår att du blev ledsen och förbaskad…det hade jag också blivit för mindre..man suckar!!

Man slutar aldrig att bli förvånad….. Herregud en veterinär som egentligen borde veta bättre………..
Tack för att du tog hand om den så den slapp ligga ute och dö……
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jag bara suckar, tyvärr är hon inte själv om att utsätta sina katter för denna medvetna risk, såg i höstas en tjej på ett forum som hade utekatter nära en motorväg! Medellivslängden där var 2 år,, men hon tyckte det var ok eftersom katterna fick gå ut,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ucsh. jag bara tänker på nästa kisse som kommer bli överkörd bara för att hon inte bryr sig =(
Tvi!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag blir både upprörd och ledsen när jag läser ditt inlägg om samtalet med kattens ägare. Henne hade jag aldrig velat gå till. Stackars lilla kisse och alla andra av hennes katter som gått samma öde till mötes.