Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1652 ggr
karinst
0

Vrf tog du bort Tråden för?

jag skrev ju inget dumt ju!

ja la ju av när du gav en varning ju :/

karinst
0

:(

Imasy
0

ibland tar de bort trådar som stormar så alla inblandade kan andas och räkna till tio innan de skriver, kanske kommer den tillbaka, kanske inte Flört

essut
0

Kanske för att det blev lite hetsig här inne.

karinst
0

lol 

mja va någ bäst så :P

jag överregerade någ lite :(

Flåt!

Visst jag förstår att ni vill blondie väll,

men att jag kan  testa i några dagar o se om han blir bättre om inte så kan ju någon få ta hand om honom tillsvidare.men det kan vi ta då istället..

Hawknestgrove
0

Ja, tyvärr, så tog den alldeles för hög ton. Vi får vänta och se, om majoriteteten av medarbetarna vill att den ska komma ut igen. Det var jag som tog bort den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Karin, nu när Blondie får hjälp på sjukhuset så passa på att vila dig också, i natt är det "proffs" som sköter om honom, så ta ett varmt bad och försök vila så du orkar hjälpa Blondie när han kommer hem sen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

martdat
0

#6 Min tanke med när jag hörde att han blir inlaggd, Hoppas att Karin får sova ut i natt! hm trådstormen har jag missat,,,,, så jag vet inget, har kikat på singelföräldrar i fokus, en ny sight,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

karinst
0

Ursäkta allehop ja vet att ni vill blondie väll.

Lova att uppföramigGråter
Då kanske Gunilla vill ge tillbacks tråden efter några dagar o.o 

Bra tips David :P har städat hela lägenheten så slipper jag städa när han är här :P

karinst
0

haha haru hittat någon intresant där då Flört

David
0

När man är upprörd och det händer mycket tråkiga saker omkring så säger man ofta saker man inte menar. Därför är det viktigt att du får vila riktigt ikväll och sova lugnt hela natten utan att behöva vara orolig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

martdat
0

#9 Kan nog bli riktigt bra tror jag, är offta på barn iFokus men känner mig inte hemma där då de flesta verkar leva i parrelationer, den håller tydligen på att lanseras, hittade länk på godanyheter i fokus,

Hawknestgrove
0

Ja, jag ensam kan inte lägga tillbaka tråden. Det får majoriteten bestämma.

storAnnette
0

Bra att jag slapp läsa!Gjorde inget att missa om det var nåt tråkigt!

essut
0

Det var bra att du tog bort tråden Gunilla, det var inte så bra på slutet tycker jag.

karinst
0

#11 okey men hoppas att du kmr trivas där då :)

flörta inte för mkt bara Skrattande hiih

#10 jo jag vet inte första gånger det händer mig :(

det ska jag göra, =)

#12 ok men det gör inget ..:)

Nä det va inget att läsa

Ankah
0

Åh…varmt bad låter schysst…kanske ska ta och testa bubbelbadsgrejan från Body Shop jag fick i julklapp…    Räcka ut tungan

Hawknestgrove
0

Lycko er som har badkar…….

karinst
0

haha jag kör bara med bubbeltvål :P

naaw har inte du badkar :(

Hawknestgrove
0

Nope, inget badkar. Duschkabin…..

fisen
0

jag vill med ha badkar,har bara en trång duschkabin där man slår i armarna när man tvättar sig och ska man böja sig och tvätta fötterna så är det på gränsen att man inte fastnar.Glad

Hawknestgrove
0

Men å andra sidan, så skulle jag aldrig ha råd att fylla det badkaret med varmvatten….

Erika91
0

Här är en till som inte har badkar utan bara dusch.

Men Karin du får skapa en ny tråd när du får reda på något om Blondie eller när han kommer hem för jag vill höra om Blondie.

supermoccine
0

Å, det är så underbart att ha badkar igen. Var inte så länge jag var utan heller. Har haft tur :) Men jag badar inte alltför ofta. Lite ansvarsfull är jag med min vattenförbrukning iaf.

karinst
0

badar inte heller ofta blir någon gång i bland

bada är inte så specielt kul man bara ligger där o glor runt..Fundersam

# 22 kmr skappa en tråd i morgon när blondie o jag har kommit hem.

Skrattande om jag ens kommer iväg o hämtat han :/

martdat
0

SkrattandeSka bada strax! Föredrar bada, duscha e bara jobbigt, trångt i badkaret och stången till duschdrapperiet är av så det blir dyngsurt, vågar inte ringa hyresvärden heller då jag tjuvkopplat min tvättmaskin,,,,,

karinst
0

haha tjuvkopplat :D

Hawknestgrove
0

Ja, nu ska jag hoppa in i duschen…..

annebeate
0

Jag vet inte vad som har hänt men om det är så att det skrivits olämpliga saker kan det säkert  till  en stor del bero på  situationen som  verkligen är påfrestande inte minst för Karin. Ta bort de inlägg som faller utanför ramarna och så hoppas vi att alla tänker på vad som skrivs.  Så gjordes när det gäller tråden om Öresundskatterna i Malmö. Nu gäller det att Blondie blir frisk!

Erika91
0

Bra att du ska göra det Karin :)

Sidentass
0

missat tråden med gruff..lika bra det..och Karin..försök att ta det lugnt nu..o tänk på dej själv också..

karinst
0

jag vet inte hur jag ska få hem blondie lr hur det blir med betalningen :/

jag gillar inte att inte bli infomerad har behov att få veta saker i för väg Ledsen

Lena
0

#31 Karin när en katt är så här svårt sjuk får man ta en dag i taget. Det går i nuläget inte att säga om han är så frisk imorgon att han klarar att gå hem. För att överleva måste han  han få den veterinärvård han behöver. Det kommer att ta sin tid eftersom det är ett livshotande tillstånd för en katt att kräkas så här pass länge. Därför kan ingen säga exakt vad som händer. Låt oss nu hoppas på det bästa. Lita på mig jag har stor erfarenhet av katter och den här typen av sjukdomar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, KArin, Lena är väldigt kunnig i allt detta. Tro mig. Hon har räddat livet på min katt en gång i tiden. Han höll på att dö i glykolförgiftning, men tack vare Lenas råd så klarade jag livet på Arne

karinst
0

Mjo jag har förstått det att hon är det.

Hawknestgrove
0

Verkar ju vara en toppenlösning!

karinst
0

mjo men han trivs inte med andra katter jaj få se men jag vill hem han iaf!

sen få jag tänka på det..

Jag känner på mig att det är något lurt på gång :)

Kmr jag ens få hem min katt?SVARA ÄRLIGT?

jag tog bort det :D muaha

karinst
0

konstigt ingen som kan svara på det ?

Hawknestgrove
0

KArin, jag har gett massa pengar på din kisse. JAg vill självklart, att du ska få tillbaka din katt, när han blir frisk. Men jag har inte råd, att få ytterligare tusenlappar bortkastade. nu vill jag, att kissen ska bli frisk.

JosephineF
0

Karin, det är fler trådar som gås igenom, folk sitter inte vid datorn hela tiden. Jag tänker inte stjäla din katt iaf och jag kan inte tänka mig att någon annan skulle vilja göra det heller. De flesta av oss har redan ett överflöd av katter hemma.

Du måste sluta vara så misstänksam, vi jobbar väl inte MOT dig, vi jobbar FÖR Blondie. En sjuk katt!

karinst
0

Hmm

karinst
0

jo man kan tro det!

jag ska ha hem han i morgn..

JosephineF
0

Karin, nu överreagerar du. Om katten kommer hem i morgon eller inte är inte upp till dig utan upp till veterinären förstås! Sluta nu anklaga oss!

karinst
0

nej läs va gunilla sa!

du ska få hem han när han BLIR är frisk.

kattassen
0

Är man sjuk får man inte åka hem från sjukhuset Karin, så är det med både människor och djur. Vi måste höra vad veterinären säger om det hela. Det är viktigt nu att Blondie får vila ut tills han är frisk innan han kommer hem var det nu än blir någonstans.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

Karin, jag förstår att du är orolig, men du måste lyssna på vad veterinären säger, och alla här vill dig och Blondie väl, försök att sova ut lite nu i natt,

JosephineF
0

Karin, så här är det, du får gärna betala vården av katten själv om du vill. Men så länge det finns en insamling så vill vi veta att katten blir frisk. Du har bett om vår hjälp, men nu börjar du bli oförskämd. Lugna ner dig nu och sov på saken. I morgon kan du prata med veterinären och höra hur Blondie mår, det kan hända att han måste stanna kvar på Animalen om han inte blivit bättre.

karinst
0

:/ anklagar ingen.

men attså många harsagt i dag att dom vill att jag ska låta någon ta hand om han..

vrf då vrf kan inte jag ta hand om min egen katt nu när han eventuelt kmr hem för?

Hawknestgrove
0

KArin, läs ordentligt. Så här står det

KArin, jag har gett massa pengar på din kisse. JAg vill självklart, att du ska få tillbaka din katt, när han blir frisk. Men jag har inte råd, att få ytterligare tusenlappar bortkastade. nu vill jag, att kissen ska bli frisk

JosephineF
0

För att han inte är frisk. Det gick ju inte sist. Katten måste bli frisk innan du klarar av att vårda honom. Vill du ha hem honom som han var? Att han inte äter eller dricker och bara kräks???

karinst
0

oförskämd? jag tss lägg av

Asså det är det här som gör mig arg! när ni säger saker.

jag har inte vart oförskämd?!

jag har bara sagt vad jag tycker o vad det känns som angående blondie. 

ää spelar ingen roll vad jag än säger så blire fel! 

ääh jag loggar ut nu

kattassen
0

#47 Jo för att han kanske behöver ha en djurvårdare vid sin sida ett  tag. En person som är extra kunnig på små katt-magar och det finns sådana personer som vill hjälpa dig. Vi vill bara Blondies bästa och inget annat.

Hawknestgrove
0

KArin, oförskämd? Vem har sagt det? Ser inget i inläggen här om det

JosephineF
0

Jag Gunilla. Jag anser att det är oförskämt att beskylla oss för att vilja ta hennes katt ifrån henne när det enda vi gjort är att stötta.

karinst
0

Beskylla sluuta nu

jag har sagt att jag känner så visst jag kanske har problem o uppfatar vissa saker fel,men att det är vad jag känner när Jättem ånga har bet mig att låta någon anna katt ta hando m den,hitta ett nytt hem till den det va jag har fått höra,o hur kul är det o höra det då när jag har lämnat ifrån min katt.

jag tycker att det är så när ni vill att någon ska ta hand om han

kattassen
0

Men Karin det är ju en djurvårdare som skall se till honom, inte vem som helst, någon som är extra bra på att få ordning på hans mage.

JosephineF
0

Karin, jag kan inte hjälpa dig när du har den här attityden. Jag är själv jättesjuk, har haft feber i fem dagar och sitter ändå här och försöker hjälpa folk dag ut och dag in. Om du missuppfattar allt vi skriver föreslår jag att din pappa kommer och hjälper dig tolka det du läser. Du blir arg hela tiden, och det vinner inte Blondie på.

Nu går jag ifrån datorn, det finns gränser för hur mycket jag orkar också.

karinst
0

jag vet det men jag har bara fått höra typ sånt i dag jag har precis lämnat ifrån min katt o det första jag få höra är att leta nytt hem till katten.

jag är värkligen inte oförskämd lr otacksam!

jag är värkligen tacksam för all hjälp jag har fått av er.

men att jag har aldrig varit utan blondie på en heel dag nu blire 1½  dag!

karinst
0

haha min pappa tolkar då blire änu värre HAHAH

:D

han ber til o medm ig läsa åt han ibland när han inte fattar :D

karinst
0

men jossan jag menar värkligen inte att va otrevlig lr något sånt ber om ursäkt om jag har betet mig så

men kan inte skylla på något.

Menade väärkligen inte att va otrevlig.

mja ja är arg av mig hela tiden oftas..

fått av min mamma :) 

det är en riktig raggata..

annebeate
0

Du måste ta det lugnt Karin och ha förtroende för veterinärerna. De gör det allra bästa för Blondie så han skall kunna bli frisk. Varken du eller jag skulle klara honom hemma  just nu. Så passa på nu när Blondie är väl omhändertagen att vila dig och försök sova  ordentligt på nätterna  så du är utvilad när Blondie kommer hem igen. Även om jag förstår att du saknar Blondie enormt så måste du först och främst tänka på Blondies bästa just nu. Ingen vill ta Blondie ifrån dig utan alla vi som engagerat oss i Blondie för att han skall bli frisk vill bara hans bästa.

Inlägget är låst för nya kommentarer