Glad nyhet om Hittekatten i Piteå
Läste nyss att kommunen gett löfte om att Hittekattens tidsfrist förlängts till 1/11 2008.HURRA!Det ger de katter som är kvar en chans till vilket är underbart.Det går inte så fort att hitta köpare men allteftersom flyttar katterna så det här känns som en riktigt bra julklapp.
Jag passar på att vädja till alla som vill och kan att sätta in en slant,liten eller stor,till dem,Katarina går på knäna och behöver allt stöd för att klara katterna efter mamma Ellas död.En vän har köpt huset så hon har ett bekymmer mindre men det finns ett stort antal katter kvar som ska födas och vårdas.

Toppen…Vad roligt att höra!!!
Men gud vilken julklapp!! Underbart!!
Supertoppen!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jättebra.
Jenna
Underbart!!! Vad glad jag blir!
Jag skänkte en slant för några månader sedan och fick ett gulligt handskrivet tackkort med posten. (tyvärr hade postens maskiner haft sönder det men det är en annan historia).
Ska sätta in ett till bidrag.

åhhhh vad härligt..så glad jag blir!!!

#5 Så bra!Jag är fadder och tänker sätta in en extra julpeng också.

Underbart!
Jättetoppen1 Alltså ett helt år till1 Bara de inte tar in fler katter nu, fast det egentligen behövs!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

De får inte ta in katter så det hoppas jag verkligen att de inte gör.Har ju läst lite om att nån katt fått hjälp i stödhem men in i det hus som varit katthem får inga nya katter komma.Nu borde de katter som är kvar ha en rejäl chans tycker jag.
Absolut! Hur hårt det än verkar!
Det kommer en slant till Katarina och katterna från mig oxå framöver.
/Pelusa
Jag kommer ju direkt från Hittekatten i Piteå. Det är som sagt riktigt att de fått utökad tidsfrist till den 1/11 2008, men det satt hårt inne. Först skulle de bara få 3 månader. Efter mycket om och men blev det till november.
Katarina har det dock tufft både vad gäller ekonomin, men även med oron för katterna i fråga. Den delen av Norrland verkar övermättad på katter och det går bara en eller två katter då och då. Många som ringer har ingen seriös syn och vill t.ex. inte betala något alls för en katt. För att få goda hem till dem som är kvar behövs det sannolikt även hjälp från många andra.
Jättebra och välkommet med ekonomiska bidrag nu i första hand. Men glöm inte bort katterna - de behöver även mer handgriplig hjälp. Här gäller det att vi slår våra kloka huvuden ihop för att hitta så bra lösningar som möjligt. Kan berätta att det rör sig om oerhört trevliga katter. Många av dem tog mitt hjärta nu när jag träffade dem på riktigt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, vi får hitta på något då!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu har jag skickat ett bidrag. Hur många katter finns där nu?

Jag kommer bidra med en slant jag oxå =)
JA, undrar som MArieborg, hur många kissar är kvar?
Puttar upp!

Jag ska fråga Katarina hur många katter som är kvar.Annars kanske Lena vet som nyss varit på plats?
Jag tror det handlar om ca 25 - 30 katter som behöver nya hem innan den 1/11 annars kommer de att omhändertas och avlivas av MoH. Nu är datumet inte förhandlingsbart längre. Hårda bud med andra ord.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hittade den här artikeln:
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=85634&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
#22 Det var ju en bra artikel som beskriver hela situationen som råder. Det har varit obeskrivligt tufft för Catarina sedan Ella gick bort.
//Lena
Ja, elva månader Puttar upp!

CA 22 katter som fortfarande söker hem, såg jag när jag kollade sist. Det är många katter som behöver hem på bara 11 månader. Hoppas nu att fler pitebor skaffar hittekatt..
Ja, vore toppen, om det kunde göras ett riktigt lyft för de katterna här inne! En artikel till kanske?

Vear inne på deras hemsida för ett tag sedan, det hade kommit in nya katter! borde det inte vara totalt intagningsstopp?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jaså? Märkligt…..

#27 De "nya" katter Catarina skriver om är såna som hon hjälper med att de får komma in till nån kontakt hon har.Hon kallar det ibland för stödhem,tycker jag är lite tokigt för det hör inte till själva katthemmet alls.
Jag har själv hand om två såna nu,de fick komma till en av Catarinas kontakter men det gick inte bra så hon ringde mig och nu finns de hos en jag känner….tänker annonsera snart,under helgerna brukar det inte vara så stor idé.Det är inte så att katthemmet har med dessa att göra öht förutom att jag fick larmet via Catarina.
Skillnaden är att de som finns på katthemmet söker permanenta hem,inget annat.Sen hoppas jag förstås att om tiden börjar rinna ut,Catarina får och tar emot hjälp hon kanske kan få i form av "stödhem" som sen slussar ut katterna.
Hm, men var inte pressen där uppe väldigt fredligt och positivt iinställdA? ett reportage skulle inte vara fel?

"29. tack för svar, då fattar jag, men jag kunde inte utläsa det på hemsidan. jag är ganska kass på att läsa mellan raderna. ja att anonsera under helger har väll både för och nackdelar.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Håller med,det går inte att utläsa på hemsidan iom att hon skriver som hon gör,tror att hon själv inte tänker på hur det kan tolkas utan hon tänker mest på att katter lider/får hjälp.
Det har varit reportage i PT rätt nyligen.
Åh, Anette, ingen respons?

Putttar för katterna i Piteå…
JAg med! ett tjugotal kissar behöver hitta hem under året!