Berlioz sjuk igen:-(
Imorgonbitti är det jag som hänger på låset o ringer vår vet om Berlioz..han har återigen fått så ont..och kan nästan inte kissa..han ligger i vår säng nu o är så slö….han får vara själv däruppe nu utan andra katter så att vi kan ha kollen vad som händer..usch..det finns inget värre än att se dom man älskar så högt må så dåligt…han har ju varit pigg hela tiden sen han fick antibiotika mot sin urinvägsinfektion som han hade för en tid sedan…detta kom så plötsligt…o man blir så oerhört orolig..känner att jag inte kan vara för aktiv just nu innan vi varit hos vet och Berlioz fått behandling..tänkte bara skriva av mej nnan jag går upp till honom för att be er att hålla tassarna för vår älskade Berlioz…nu är husse där o klappar honom..så han inte ska behöva vara ensam..lilla..stora kissevännen..
Förstår dig så väl! håller tummarna för allt vad tygen håller för er alla!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Usch låter inte roligt alls :( många tröstklappar till lilla kissen!

håller tummrna och tassarna här hemma för honom…
Håller oxå tassar och tummar för att det ska gå bra för Berlioz.
Tass/
Sessan1
Usch…de ska ju inte bli sjuka!!! Tänker på er!
Förstår din oro. Håller tummarna för er.

Ja, hoppas att det går bra!

håller tummar och tassar! Hoppas allt går bra!
/Miranda
Håller tummar och tassar för att det ska gå bra.
styrkekram till er.
Jenna:(
Här håller vi också alla tummar och tassar för att allt går bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Håller tummarna!
håller tummar och tassar.

Tack alla snälla ni för tasshållningen..han var så dålig i natt att vi var allvarligt oroade….men sen i morse verkade han piggare igen vilket lättade vårt hjärta..ska åka till vetten nu här om en timme..! Så berättar jag sen hur det gått..
Mår han bättre?

Tack alla ni för tassar och tumhållningar!!!
Nu är vi hemma igen..det tog ganska så lång tid hos vet. Berlioz var tvungen att få två sprutor för att komma till ro o sova..det var urinsten som vet spolade bort..eller vad dom nu kallar det..det var inte en alltför uppskattad syssla …tyckte så syyyynd om honom eftersom han kände av det lite grann..nu är han uppe i sovrummet, o vi ska nu ha koll på hur det går över natten..imorgon ska jag ta kontakt med vet igen för att rapportera hur det går..sen ska han få gå på specialdietfoder som vi får köpa på djursjukhuset..nu får man hoppas att vara sig han..eller någon av våra katter här på sajten ska behöva drabbas av samma elände…usch…men skönt att det är över..och att vi fick tiden idag..annars vågar jag inte tänka på hur det hade slutat..
Stänger av datorn en sväng nu..eftersom jag väntar att sambon ska ringa - vi har mitt uppe i alltihopa fått strul med telefonjack kontra internetuppkoppling…

Lilla Berlioz hoppas att du kryar på dig… inte roligt att behöva spolas ren så där i urinvägarna….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hoppas verkligen att det är bra med berlioz och att han får vara frisk nu
kram/Sessan1
Vad skönt att kissen är hemma igen. Hoppas han kryar på sej.
Vår Bamse har gått på Hills c/d sedan 1995 då han fick urinsten. Han var 3½ år då och har varit frisk sedan dess. Han är snart 17 år.
Kram Jenna
Stackars lilla gubben det är inte roligt med urinsten men nu när det är genomspolat så kommer han säkert känna sig bättre imorgon. Med specialfoder brukar det rätta till sig också och förhoppningsvis blir han då bra.
Vi fortsätter med tumm och tasshållning för ett snabbt tillfrisknande.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#19 så bra att du berättar det..hade tänkt att fråga på djursjukhuet vilken typ av foder han ska ha..men då är hills kanske det rätta för min herre också!
#20 Tack..han sitter nu i min säng på övervåningen o tvättar sig o vilar efter dagens strapatser..
När jag hade praktik på en veterinär-station, sa djursjukvårdaren där att kastrerade hankatter oftare drabbas av urinsten än okastrerade. Håller tummarna för att han och ni slipper problemet igen!
Medarbetare på jack russel terrier

Har jobbat i dag så jag har missat allt, skönt vetten gunde hjälpa er direkt och hoppas att han mår bra och får förbli bra nu!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vad skönt att han blev av med urinstenen. Hoppas han tillfrisknar snabbt nu.
Så bra. En tanke bara, när en kisse ska gå på specialfoder. Jag har ju slutat släppa ut Arne just för den sakens skull, då han är en duktig jägsre. Hur ställer sig möss och råttor och sork och allehanda knepiga jaktbyten till dietkost? Jag bara funderar, det kanske är JAG, som är överdrivet mammaig och inte låter Arne få äta det han så gärna vill äta….

#25 Exakt det funderade jag också på idag…när dom är ute o jagar..o ska stå på diet!!?
Ja, just det…….Stämmer ju dåligt, eller kanske inte? Nån som vet?

Hmmm…..fast om de jagar så borde de ju röra på sig lite mer än när de bara ligger inne och dassar, eller hur? Och kött, även om det är sork, tror jag inte är dåligt för dem….fast an får väl kanske justera portionerna på hans "hemmamat"..
Jag har ställt den frågan til min vette..Just ang. Virus..Det var absolut ingen fara att dom tog sig en råtta eller pippi ibland..det tillhörde den naturliga kosten för våra små jägare…Alltså ingen fara för våra sjuka kisser…
Min sons svärmor har en kisse som har problem med kisseriet, å den kissen smaskar råttor men går på diet å medecin…Så det är vi människor som ger våra kisser lite fel mat emellanåt å kanske skapar dessa problem våra kisser har…
Hoppas nu Berlioz blir bra snart..Kram Catfoot

Nu vet jag inte var jag läste det, men det var väl antingen här eller på katter.ifokus, att det var pga saltet i maten som speciellt kastrerade hankatter fick urinsten. Det är tydligen på tok för mycket salt i "vanligt" torrfoder, för att de skall manas att dricka mer. Antar att det är saltet som de inte kan ta upp som bildar urinstenen? Är det mycket salt även i bättre torrfoder? (Nu säger jag inte att du har gett Berlioz fel torrfoder, så läs det inte så ;). Detta är mer en förebyggande undran för min kastrerade misse.)
Och om det speciellt är saltet som är fel, då kan det ju knappast göra något att de är ute och får i sig "jaktkost" :).
Hoppas Berlioz mår bättre, och ge honom lite nosgos från mina missar!

#30 tack för dina rader..förstår precis vad du menar..sista besöket här hos vet så köpte vi ett specialfoder, torrisar, hills h/d som lär vara bra för detta..tidigare gav jag alla katter mjaus..efter detta som hänt kommer vi att vara mycket restrektiva med "vanligt" foder..o successivt övergå till specialfoder för alla katter..Berlioz har det fortfarande så svårt..vi ska testa ett foder till här..som jag blivit rekommenderad, hjälper inte det lägger vi iväg helt enkelt igen!!