Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1637 ggr
Ankie
0

Någon som känner igen denna misse?

Varit hemlig passagerare i en bil och hamnat i Sandviken. Troligen härstammar hon från NordUppland eller därikring står det i blocket. Hon har nu varit hos uphittaren i två månader och kan nu inte längre vara kvar där, skriver hon. Ingen ägare har synts till. Norsk skogskatt, tror hon att det är och en hona. Blocket Gävleborgslän, efterlysningar och sedan rubrik upphittad norks skogkatt om någon vill se annonsen. Vart ligger NordUppland?

Essim
0

Ankie kolla under efterlysningar på: www.katthemmet.nu, sid.2

Bilden av kissen i trappan liknar verkligen katten på din bild, Vallentuna kan kanske med lite god vilja kallas "nord" Uppland.

Essim

JosephineF
0

Jag tyckte inte alls dom var lika.. Värt att kolla upp förstås men denna katt har ju mycket kortare päls..

JosephineF
0

Nej, dom har inte samma tecken i ansiktet heller. Samira har svart ända ner på läppen, det har inte denna kisse. Synd, för man bara hoppas på solskenshistorier så här på vintern..

Ankie
0

Norduppland trodde jag låg uppåt landet, norröver alltså och inte söderöver. Hmmm… Ja min geografi är väligt dålig.

Ankie
0

Men den katten du menar hade en vit tipp på svansen, denna är helgrå.

storAnnette
0

Lite geografilektion:

Uppland ligger strax norr om Stockholm (Södermanland) och norra Uppland är den nordligaste delen av Uppland - tänk "närmare Gävle än Uppsala" så är ni på rätt spår (har bott där själv så jag vet).

Jenna-Gun
0

Missade den lektionen

Ledin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oj söt katt ser ut att vara en flicka lik våran Mizzan, då jag tycker att det ser ut som en tös. Men hamnat i en bil å ingen ägare hört av sig gösses fin katt ser ju ut att vara bra i pälsen med så nån borde ju vara rätta ägaren. Har dom kontaktat den polistationen som ligger närmast där hon gick in i bilen? Å kollat så hon/han inte är cippad?  bilden är mizzan dålig bild me nsamma färg å vit. Hoppas på framgån efter ett hem lr rätta ägaren

Ankie
0

Jag har faktiskt ingen aning om vad de gjort, men det får vi väl hoppas att polis och chippning är kollat.

Faxlin
0

Jag bor i Nord Uppland. Men känner inte igen missen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

Mycket fin kisse! Behöver dock inte vara en Norsk Skogkatt, kan lika gärna vara en långhårig huskatt.

Tack för geografilektionen. Man lär sig mycket annat matnyttigt också här på hittekatter förutom allt som har med katter att göra. :)

Vilka katthem finns i Norduppland? Tänkte på om det kan finnas någon efterlysning på någon av deras hemsidor. Svårt när katter tar sig ut på egna bilturer sådär på egen hand, inte alltid så lätt att veta var de stigit på.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

#11: Lite dåligt med katthem här omkring. Men jag håller koll på varje mataffär jag är in på nu. Har till och med börjat springa in i affärer fast jag inte brukar handla där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ankie
0

Jag tror faktiskt annonsen var borta nu idag när jag tittade, om jag inte såg alldeles fel då. Undrar om ägaren hittades eller hur fallet var?! Det lär man väl aldrig få reda på då..