Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 672 ggr
Elcyion
0

Måste ha träffat den mest korkade.... *arg*

Åkte till Sthlm innan jul och träffade på en karl som bor här nere på Österlen på bussen. Vi satt och snackade om både hund och katt. Han kan inte ha varit riktigt klok i huvudet! Han berättade att de hade flera katter hemma. 3 vuxna katter som 2 kullar med kattungar (som jag förstod det som). De hade även en okastrerad hane som sprang runt ute vid stallet. Anledningen till att han är där (OKASTRERAD) är för att han smet ut samma dag som han skulle till veterinären och kastreras. Alltså vill inte katten bli kastrerad, och slipper då. Man kan ju inte tvinga katter till något de inte vill. De går ut och matar och kelar med honom. Så tam är han. Blev så jävla förbannad att jag frågade hur många vildkatter han var pappa till. Den här personen tyckte inte att det var så farligt. De bodde ju i ett stall, och där finns det ju mat… Sen matade han ju deras egen okastrerade hankatt. Tur han hoppade av i Tomelilla och inte åkte med hela vägen till Lund. Var beredd att strypa karln!

Min hund jagar gärna ikapp och fäller byten (utomhus). Ska jag tillåta det bara för att hon vill? Tex knipsa hans katt?

*skakar av vrede*

Medarbetare på jack russel terrier

Jenna-Gun
0

Hade nog strypt karln innan han klivit av bussen.

Det värsta är att det finns så himla många med samma åsikt.

Har träffat på flera bara här i denna lilla by.

HUR ska man få dessa knäppgökar att fatta nått.

Jenna:(

Elcyion
0

Jag bara kände…. Vadå VILL INTE??? Saken gjordes ju inte bättre av att de har hund med… *suck* Stor också. Får den göra som den vill den med?

anebit
0

Påminner om den karl som vi skrev om tidigare som inte ville kastrera sin hankatt.   Han ville att katten skulle ha lika roligt som husse.  Bläää  bläää får såna fårskallar……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

emjon
0

Det är personer som resonerar på det viset som gör att det aldrig någonsin kommer bli en total ändring för katterna. Man blir så ledsen för katternas skull.Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Elcyion
0

Japp. Jag blir asförbannad för att de projicerar sin kastrationsrädsla på katten, vilket i det längre ledet, leder till att det blir fler och fler oönskade katter *suck*

MorganP
0

#0 Ett bra svar du framöver kan ge till dessa män (som det oftast brukar vara) är att det första steget han kan göra är att kastreras sig själv. Gör han det blir det framöver inga fler med den åsikten från det ledet i a f.

Flört

anebit
0

"fniss"   Morgan, den va bra……………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Den var bra Morgan

Elcyion
0

*rofl* Den var bra Morgan!

Hawknestgrove
0

Såna karlar borde få bli givna samma sortsa penis som en hankatt har. Med Hllingar. Då undrar jag, om de skulle tycka att herdestunderna vore så kul? Om de ens fick några……Nu var jag väl tillåtet elak i mina önskningar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gubben
0

§2 Det får den troligtvis göra. Jag har vänner som flyttade till just Tomelilla för ca 6-7 år sedan och de har flyttat tillbaka igen mycket p.g.a den djurhållning som förekommer därnere. Inte bara katter utan alla djur. Det är inte ovanligt att hundarna får springa fritt ute också, alltså inte i stan men på landet.

Hennum
0

min granne är hemsk mot sin hund. den är ensam massvis, utomhus då, lös. och skäller och skäller för minsta lilla. när vi går förbi deras gård så springer den efter, den är ofta och hälsar på hos oss med. vi försöker säja åt den att gå hem, på alla vis, men den ger sig inte utan ska absolut leka med vår vovve. den är i otroligt stor behov av kärlek och lugn den hunden. för hon skäller och slår mycket på den. likadan är hon mot sin häst, som är så vacker och snäll. :( men om det finns mer av den här typen på österlen vet jag inte. kan kanske tänkas. har inget o jämföra med.

usch för alla dom idiotiska män som tycker synd om hanarna för att de ska behöva bli kastrerade. det finns ju låtsaskulor oxå, i olika storlekar, som man kan ha istället. som om djuren skulle sakna att ha dom där. men de kanske bara finns i usa… typiskt usa…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sidentass
0

#9 Hepp!"! Den var bra…lägger på minnet här att ta till vid behov!Fundersam

JosephineF
0

Hennum, har du sett henne slå hunden måste du ju anmäla det! Bums!! Ring till MoH och anmäl! Vilken hemsk människa!