Otroliga bedrifter från era katter?
Ibland så fattar jag ännu mindre än vanligtvis vad en kisse kan göra. Vi satt häromkvällen o gapade över att våran Julia hoppade ner med sitt älskade lekspö (visserligen bara spö o snöre men hon älskar den ändå) från bokhyllan som är nära 2 meter hög. Hur sjutton kom hon då UPP med den?….. som sagt…. ytterligare en familj som gapar över vad en liten misse kan göra
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Haha jaa katter kan göra mycket som man inte förstår hur de lyckades :D
Hon kanske hade något i närheten att hoppa från?os mig är de sängbordet som är språngbräda upp till garderoben, trots att de står en bit från varandra. Du får spionera på kissen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jg tror att herrr Bruno har hjälpt Julia upp
Katter är bra på att göra saker som man inte tror att dom kan ..
När vi flyttade förra gången stängde vi in Tusse i vår sovrum när vi bar möbler ut från lägenheten. När vi kom in igen så var Tusse i hallen som inget hade hänt.

hehe, ja. katter är otroliga. och tillsammans med en gammal och långsam pappa så blir det många lyckade insmitningar när de egentligen ska vara ute. jag brukar kunna gå genom dörrar utan att katterna följer med, men pappa lyckas inte med det, fast de är ju inte lätta att ha o göra med. står flera meter från dörren och är genom till andra sidan på en halv sekund :P
jag tycker det är otroligt att två katter, efter ett rejält slagsmål (tror det gick till så) kommer hem med bara lite småsår här och var. med deras vassa klor och låååånga vassa tänder…
de borde vara i slamsor båda två.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

att Jullan kommer upp fattar jag…. det finns en språngbräda bredvid… det är både Jullan o Lillan som är gymnastiska… Bruno tittar surt på o verkar som han påstår att han minsann åxå skulle kunna men han VILL inte….. han är lika smidig som en skyskrapa så jag är glad att han fattar att det är i mesta laget… men det förunderliga är att Jullan med spöet i munnen klarar av att hoppa upp… hur sjutton får hon med sej spöet?…
hon är väldigt kär i sitt spö… hon bär runt det för jämnan och det hörs när hon är på väg upp/ner… kadunk kadunk låter det… å Jullan är så förvånad att vi hör henne komma…..
ja det är otroligt Hennum….det borde ju synas betydligt mer efter ett slagsmål…. vet att Brunos tänder är så långa så han kan göra slarvsylta på det mesta….

ja.. de ser ju ut som sabeltandade tigrar vissa katter. :P sabeltandad katt. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Här hemma fattade vi inte riktigt hur katterna alltid va instängda på toan när vi kom hem eller vakna, men så i förra veckan ser jag alla tre busa, oh Sveisen puttar till toadörren och stänger dörren , kattracka ! Så nu måste jag köpa en sån där grej man sätter under dörrarna för småbarn, denna lägenhet kommer snart se ut som ett säkerthetshem för 1 åringar som precis lärt sig öppna allt !!!!!!!!

Fast om Jullan nu har ett spö så kan hon ju förstås trolla!!! Har du hört någon mumla trollformler i hörnen?
Häng en handduk över dörren så går den inte stänga. och lätt att ta bort när man vill ha stängt

Jag vet inte hur många gånger jag kommit hem från jobbet och inte tagit mig in! Innerdörren gick absolut inte att rubba!!
Fick gå till grannen och låna spegel för att sticka in och se efter vad som hänt. Katterna hade då levt rövare medans jag jobbat. Springit järnet i lägenheten så att mattorna låg upp över innerdörren som då inte gick att rubba.
Det tog lite tid och lite våld att komma in… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ha ha! De försöker låsa dig ute så att de kan ha föräldrafritt sedan!

#11 Förvånar mig inte! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#8 Hon brukar ju förstås nöffa….
…. aha.. så det ÄR en liten trollpacka i dunigt len kattpäls?….jodå.. det stämmer nog….. ska strax kura in mej i soffan under ett täcke o kólla på maraton på Anne på Grönkulla….. kommer inte att lämna soffan på 14 timmar….

MariannE11 - det låter som en vettig helgsyssla! Ha det så tevligt!

Men det där ser ju å andra sidan ut att ha krävt både planering, tekniskt seende, mod och styrka!
haha, jadu, hursomheslt så tänkte jag "varför har jag katt?!?!?" när jag såg detta 

joru här är vi förvånade över att våran katt kan sitta på dörrkanten över dörren å det e ju inte så mycket å göra dessutom där uppe, kan ju inte vara så skönt heller :) Men där sitter hon ibland.