TNR på wikipedia
Jag påbörjade en artikel om TNR på wikipedia idag då jag upptäckte att det inte fanns någon infomation på svenska. Jag upptäckte även att det saknas flera andra viktiga artiklar, bland annat om katthem. Det är enkelt att själv lägga till information och är ju ett välanvänt uppslagsverk så jag vill tipsa fler om att lägga till lite hittekatts relaterat!

Mer förslag på sånt som borde kompletteras:
Det står bland annat så här på infomationen om sommarkatter: "Djurvänner har kritiserat förfarandet, och det är sannolikt att det under senare år blivit mycket mindre vanligt i takt med större insikt om djurs behov bland både barn och vuxna, bland annat genom att informera barnen i förskolorna och skolorna".
Skulle behövas mer fakta om att det trots allt är alldeles för vanligt även idag..

Ja det är jättebra att du lagt till fakta om TNR på wikipedia. Bra skrivet också!! Hoppas fler kommer att skriva mer om sommarkatter och skriva en artikel om katthem, katternas status osv. Det vore ju jättebra!! Wikipedia är ju en sida som används mycket..
Toppen! Nu kan man ju hänvisa dit!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jättebra, Wikipedia verkar blir allt viktigare och bra informationer som du har lagt ut där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vilket bra initiativ Radisa! Även ett bra tips att fundera vidare vad som mer kan behövas skrivas om där.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Artiklar om "Innan du skaffar katt" borde finnas där.
Kan man söka artiklar där.
Har inte så stor pejling om Vikipedia.
Det finns mycket att sprida angående katter.
Jenna

Väldigt smart! Lägger det på listan över allt som ska göras :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

ja, man kan söka där.
jättebra idé! självklart att det måste stå ordentligt om dessa saker där.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#6 Det är kanske snarare något för wikibooks. Wikipedia är ett uppslagsverk bara, som Nationalencyklopedien :) Fast man kan ändra i den, uppdatera saker och skriva nya texter om nya uppslagsord.

Bra initiativ för övrigt, radisa!