Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 955 ggr
Engla
0

Hjälp katthemmen!

Ett enkelt och mycket bra sätt att stödja katthemmen är att gå med i Cint, där du svarar på olika undersökningar. Välj sedan vart dina pengar vill gå genom att välja välgörenhetsmål. Nu finns dessutom Katthemmet Kompis med! Jippi!! Skrattandehttp://www.cint.se/Sweden/asp20/register.asp

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Engla
0

OJDÅ; Länken är fel. Kom direkt in på min sida! Skumt!!! http://www.cint.se/Sweden/asp20/index2.asp

montax
0

Jag klickade på den översta länken och kom in på Bli medlem-sidan.

Ett bra sätt att dra in lite pengar till katthemmen tycker jag. Glad

Engla
0

Montax…jag såg det sen. Var bara tvungen att logga ut på Cint! Hoppas du blir medlem.Skrattande

Lena
0

Håller med - jättebra metod att få in lite pengar till katthemmen!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cammo
0

Hej!

Jag har varit med ett tag där nu och fått göra några undersökningar. Men jag hade inte valt vad jag skulle göra med pengarna! Så jag gick in dit nu och valde…och det blev förstås ett katthem som pengarna kommer att landa hos!

Hehehe…ännu bara 17 kronor i potten, men många bäckar små…

Cammo

vanessa
0

Är själv med och svarar lyckligt på alla undersökningar. Blir sur när jag inte ligger i deras marknadsföringsgrupp och då bara får en krona. Men en krona är bättre än ingen. Och vart mina pengar går är nog inte så svårt att räkna ut :-).

www.djurhjalpen.nu

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0

**Glömde att skriva att de har en underbar kattnyhetssajt på Cint också: *http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?groupId=19 ***

Lena
0

#7 Såg just deras kattnyhetssajt! Toppen bra ju för oss som vill bevaka vad som händer och sker på kattfronten!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Är det någon mer som är eller vill bli medlem?

Sidentass
0

Detta låter ju som en toppenide!! Jag tar o klickar på länken nu och meddetsamma o  anmäler mej på studs. Tror det är överflödigt att säga här vart mina pengar ska gå *L*

Sidentass

montax
0

Någon som vet hur det funkar med betalningen? Jag har idag svarat på två undersökningar men det står bara på min sida att jag har tjänat noll kr (?).

Engla
0

Montax: Jag har inte gjort någon undersökning ännu, men jag hoppas att det kommer någon snart! Vet inte hur det fungerar med betalningen. Kanske att de sätter över pengarna när man har kommit upp till en viss summa? Fundersam

montax
0

Jag har för att det stod något om att när man har tjänat ihop 100 kr så sätts pengarna in på ett konto. Mina pengar ska ju gå vidare till välgörenhet men jag trodde att det skulle synas på min egen sida hur mycket jag har tjänat ihop. Två undersökningar borde ge några kr i alla fall.

Tjänar jag inget så är det ju slöseri med tid att svara på undersökningarna. Fundersam

Eller får man inte betalt om man svarar dåligt på frågorna? Första undersökningen handlade om ett glassmärke. Jag gillar inte glass så jag kunde inte känna igen ett speciellt glassmärke. Jag kanske blev underkänd? Skrattande

Engla
0

Är det någon som har svar på Montaxs frågor? Jag vet iaf att KKS har fått ihop en bra slant på detta.

Lena
0

#13 Det verkar ju konstigt om man blir underkänd!  Är det inte marknadsundersökningar där de vill veta vad folk tycker? I en sådan är det ju även viktigt att ta reda på hur många som känner till det aktuella märket.

//Lena

Cammo
0

När man har loggat in på Cint kan man gå vidare till

Cint Värde
Du har tjänat: 17,00 kr
Djupare information »

Där får man redovisat exakt hur mycket man fått in…hehehe…i mitt fall 17 kr. Många bäckar små…

Där kan man också ändra om man vill byta vart man ska skänka pengarna. Efter 100 kr. ska pengarna delas ut!

Cammo

Morgan10
0

Ska kortfattat besvara Montax frågor, fast då inte om man valt alternativet att intjänade pengar går till en själv. Har du valt ett katthem dit dina intjänade medel ska gå syns inte detta på ditt konto utan där står alltid 0 kronor, pengarna finns istället på katthemmets konto.

Utbetalningar görs när man kommit upp i 500:-, har för mig att Ander på cint sa att de satt denna gräns med anledning av kostnadsskäl. KKS har hittills under två månader fått två utbetalninger på totalt 1500:- och just nu ca 900:- innestående.

Tack till er som svarar på Cint:s undersökningar till förmån för katthemmen.

Hoppas svaret duger :-)

Morgan/KKS

Sidentass
0

En fråga till er som vet: Nu har jag svarat på några undersökningar, har 23 kr i pott.. o har valt att mina pengar sen ska gå till ett av katthemmen som finns att välja på där. Nu vet jag inte om man ska fylla i kontouppgifter o allt detta för att få igenom det hela..?

Sidentass

Morgan10
0

Sidentass, nej du behöver inte fylla i kontonummer utan du går in under välgörenhet och väljer det katthem du avser. Respektive katthems uppgifter har cint redan…

Morgan/KKS

Sidentass
0

Tack Morgan!! Glad

Sidentass

montax
0

500 kr? Det blir många undersökningar det. Bara att harva på med svarandet då. Penga mun

Synd att man inte får veta hur mycket man har tjänat ihop då man låter pengarna gå till katthemmen. Jag vet inte heller om jag får 1 eller 9 kr för varje undersökning. Lite bättre info på Mitt cint vore bra.

Jag svarade på 2 igår och fick en till i mailet idag. Det är rätt kul att se hur lite jag egentligen lägger märke till reklamen överallt. Skrattande

Engla
0

Hrm…jag har lagt till att jag vill ha ca 6 undersökningar per månad och då anmälde jag mig för ett tag sedan. Har bara fått en som det bara strulade med!! Kommer de per mail??? Eller måste man logga in på deras sida? Fundersam

montax
0

Jag anmälde mig den 4/9 och igår kom de första undersökningarna. Jag får dom via mail och det är bara att klicka på en länk och börja svara. Jag antar att man kan logga in och svara den vägen också. På min sida ser jag vilka undersökningar jag har besvarat.

Har man hotmail eller liknande är det nog bra att kolla i spammappen/skräpmappen om mailet har hamnat där.

Morgan10
0

Engla: Även om du markerar 6 undersökningar/månad är detta inte säkert du får det, ibland kan det dröja veckovis emellan undersökningara medan någon gång fich jag två på en vecka. Undersökningarna kommer alltid via mail där man klickar på länk och ett nytt "fönster" öppnas.

Montax: Jo spammappen kan vara bra att kolla, inte bara gällande Cint utan att ha det som en vana.

Morgan/KKS

Engla
0

Hrm…borde inte alla undersökningar skickas ut samtidigt?Fundersam

montax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick 2 igår och en idag.

Det jobbas för fullt med att dra in pengar till hemlösa katter. Min testingenjör provar mina fiskleksakprototyper.  Skrattande

Engla
0

Skumt. Jag har fått en sen jag anmälde mig för flera veckor sedan…och den gick inte ens att fullfölja!

vanessa
0

De skickar ut dessa undersökningar till de som de tror passar den målgruppen. Så det går då inte ut till alla. I mitt fall kan jag tänka mig att det står "storstadsbo", min ålder och annat. Så passar jag får jag ett mail annars inte. Och om jag sedan börjar besvara en undersökning så kan de se att "hoppsan, hon passade inte" och då avbyts undersökningen och då får man endast en krona för besväret. Men en krona är mer än inget.

Jag som då är väldigt hemma i marknadsföringsvärlden vet hur viktigt det är att hitta målgruppen, sedan rikta sig till den. Annars så slänger marknadsföraren ut en massa pengar på saker som försvinner i folks ögon. Så när de kommer till dessa stadium av undersökning, så har de redan valt ut målgrupp. Nu vill de veta vad målgruppen känner till/tycker och så vidare. Mycket kort och förvirrat beskrivet av mig :-).

Engla
0

Aha, då är jag väl inte riktigt "passande" i deras undersökningar….Ledsen

Engla
0

*Puttar upp*

majvi
0

Jag fick flera undersökningar om datingsidor som fanns på nätet.Visst kan jag passa för att jag är singel  men jag visste inte riktigt vad jag svarade på ändå fick jag gå igenom hela undersökningen.Det var en massa frågor om vilka egenskaper min blivande partner skulle ha och sånt , men jag har faktiskt inte tänkt mig nån.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Engla
0

Hrm…skumt det där med Cint. Fick min första undersökning häromdagen…och två timmar efter att den hade anlänt så står det i mailet att undersökningen redan är klar! Ledsen Jaha, tog flera veckor innan den kom, och innan man ens hunnit öppna den, är den klar! Suck!

vanessa
0

För vi andra är så snabba på att besvara :-). Så fort den trillar i lådan så svarar jag. Annars så kan det vara för sent.

Engla
0

Men jag var bara två timmar "försenad"…..Grr….Förvånad

[helenal]
0

jag skäkte fyra hundra kronor…

MorganP
0

Puttar upp denna tråd så fler kan anmäla sig och på ett roligt samt enkelt sätt stödja katthemmen via undersökningar som kommer då och då, menar att när undersökningarna kommer sitter du ändå bara och "slösurfar" Flört Någon kanske kan lägga ut detta om Cint även på katter.ifokus?

Morgan

Hawknestgrove
0

Varit med länge för KKS… men sällan jag passar in…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut
0

Gunilla, jag pasar tydligen in,Skrattandefår ganska ofta ett mail om undersökningar. Mina pengar går till Örebro katthem såklart.

Hennum
0

jag passar typ aldrig in, gjort det 5 ggr kanske och då har jag inte passat in när jag börjat på undersökningen. jag är feeel! :P buhu..

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan