Astrid och Emil söker ett nytt hem
Världens mysigaste syskonpar behöver ett nytt hem. De har aldrig trivs som innekatter på heltid och jag söker nu ett boende med utegångsmöjlighet åt dem.
De är svartvita huskatter som blir 4 år i mars. Båda är självklart kastrerade, id-märkta, vaccinerade och försäkrade (Folksam). Båda är också otroligt snälla och gosiga. Kloklippning har aldrig varit något problem och hur uppretade de än bli så biter eller river de aldrig. De klöser inte heller på möbler och går bra ihop med andra katter.
De har varit tillsammans hela livet och jag ser helst att de fortsätter så, men det kan diskuteras. En stor transportbur medföljer om de flyttar tillsammans.
EMIL är en stor kille, 5+ kg men väldigt snäll och medgörlig. Han är inte så smart men tycker om alla och älskar att bli kliad under hakan.
ASTRID är något mindre men även hon en ganska stor kisse. Mycket gosig och knuffas och buffas tills hon får det hon vill ha. Ett riktigt kurrmonster.
Detta är mitt sista hopp.
Pris diskuteras. Kontakta mig på kittykatten@gmail.com

Puttar upp för de fina syskonen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

"Detta är mitt sista hopp. *****************************
Fy f*n på ren svenska att du kan med!!! …att i samma mening nämna ordet älsklingar och att du ska avliva dem. Du borde skämmas!!
"Detta är mitt sista hopp". Vadå ditt sista hopp??!!…katterna då??…har du skaffat dig och tagit dig an djur så får du väl se till att de får det bra…för kom ihåg….de har ALDRIG bett om att få komma till dig…och vem är du att bestämma om hurvida de ska leva eller inte?
JAG VILL INTE LÄSA OM AVLIVNINGSHOT PÅ DENNA SAJT!!!
Det är så fruktansvärt respektlös mot alla dessa katter vi dagligen jobbar med.
Hälsningar från en totalt vansinnig Efvalena
Efvis har helt rätt i det hon säger, vi uppmuntrar inte avlivningshot på hittekatter i fokus. Därför, KittyKatten, tar jag bort den meningen ur ditt originalinlägg. Är katterna helt friska finns det ingen som helst grund till avlivning och det tror jag du själv förstår.
Jag förutsätter att du skrev så för att du känner dig desperat, och jag förutsätter också att det inte ligger någon sanning i det hotet.
/ Jossan - Medarbetare Hittekatter i fokus

Hoppet är det sissta som överger en heter det ju,,, dessa katter har ett hem, ett hem som är ansvariga för deras liv och hälsa. man hotar inte sina familjemedlemmar, jag mår illa av att läsa sånt, anonsera i tidningar, anslagstavlor, , alla har inte internett, men det måsste få ta den tid det tar, undertiden kan du ju gå ut med dem i koppel om de inte trivs inne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
JA och jag puttar upp för syskonen. Tycker inte heller att avlivningshot har inne på den här sajten att göra, det är liksom värdelöst vetande, rent ut sagt. Då behöver man inte skriva här. Så Efvis, jag tar även bort ditt citat ur grundinlägget, för annars så står det ju där i alla fall, eller hur?
Står även på SKS forum, Astrid och Emil söker hem. Hon skriver där att katterna kissar inne och att de inte trivs inne. Ja det är bättre att ni går in och läser själv där så får ni se.
Ja visst känns det hopplöst och det var jag som skrev där att hon kunde lägga ut det här. Jag är så rädd att katterna ska få gå en väg de inte vill bara för att ägaren vill det. Det kanske var dumt av mig att hänvisa hit… Men att det ligger sanning i hotet det tror jag nog att det olyckligtvis gör…
Jag är inte medlem på SKS och skulle inte hinna med det heller men det låter ju under all kritik att man försöker sälja katter som kissar inomhus till någon av oss utan att skriva det. Man säljer dom inte alls vill jag påstå. Man tar reda på anledningen till kissandet. En kan vara sjuk och den andra kissar där den första satt sin lukt.
Ankie, du gjorde inget dumt. Man griper efter varje halmstrå….Så helt bra att du även hänvisade hit…..
Ja, du tog det väl inte som att jag lät sur på dig Ankie?? För det var inte så jag menade mitt inlägg!
Nej egentligen inte men jag tänkte nog att det blev så upprört att det kanske var dumt att hänvisa henne hit. Fast det var ju därför jag hänvisade henne hit för att jag själv blev så upprörd över hotet som låg över katterna. Ja men du ser…. Men nu är det bra, då vet jag att det inte var dumt. Som du skriver GunillaH man griper efter varje halmstrå. Jag hänvisar de flesta hit för att det är en bra sajt där man får ärliga svar. Nu får vi verkligen hoppas på det bästa för hennes katter.

hur går det för katterna ????

Undrar också hur det går för missarna..blivit upprörd för mindre här ikväll..på denna sajt hör inte avlivingshot av friska katter hemma!
Puttar upp av nyfikenhet…
Jag lägger bara fram fakta….
Att de inte trivs som innekatter yttrar sig genom kiss, det är sant. Detta har upphört när de haft möjlihet att vara ute.
Jag har provat allt jag kan och inget hjälper och jag tror säkert ni förstår att jag efter 3,5 års kisstorkande inte orkar längre. Problemet har funnits sen katterna flyttade hem till mig (god knows vad de var med om innan det, bebismiljön var inte direkt den bästa…) Så att kalla dem friska är felaktigt. Fysiskt ja, men uppenbarligen inte psykiskt.
Jag griper också efter varje halmstrå. Annars hade det ju varit ett lätt beslut och det är det inte. Jag har kämpat i ÅR men som sagt; inget hjälper utom utevistelse och jag kan inte svära på att det hjälper i längden heller. Jag har förnekat problemen, hoppats att det ska sluta, att nåt ska hjälpa. Nu orkar jag inte längre. Tyvärr.
De är mina älsklingar. Jag har haft dem i 3,5 år och de är underbara på alla sätt, utom detta. Men om ingen har möjlighet att ge dem ett hem där de trivs bättre…. Vad ska jag göra?
Ni kan inte kräva att jag ska leva med kissiga golv i kanske 10 år till. Ingen kan begära det av en människa. De beter sig inte som djur ska göra, de är inte friska.
Jag menade inte illa med min formulering, jag menade bara att det här verkligen är mitt sista hopp. Jag är bara människa och jag orkar inte hur mycket som helst. Ni ska inte hacka på mig, ni ska hedra mig för att jag försäkt allt istället för att avliva direkt, eller bara ge upp snabbare. I 3,5 år har jag försökt få dem att trivas inne. Jag kan inte göra mer än jag har gjort.

Tack för lite bättre beskrivning av problemet, självklart orkar man inte med kiss innomhus i längden, det mår ingen bra av, men detta stod inte i första inlägget. bra att du berättar nu, Antar att du varit i kontakt med veterinär för att utesluta medicinska problem, här inne finns många goda råd att få ang kisseri.
Ok, vi hoppas. Och vi andra får väl försöka hålla en mera nice ton här inne? Vi behöver ju bara försöka dra ner ett par snäpp för att få fram det vi vill ha sagt. Det är ju inte kul om folk kommer hit i nöd och skriver första gången och blir mer eller mindre nersprungna av ett gäng elefanter i sken? Nu talar jag i bilder, alltså… Vi får koncentrera oss på katternas väl och ve först. Ok, det kan ta tid, men tack vare alla underbara här inne, så hittade jag ett hem till en okastrerad, svart hankatt här inne. Så vad som behövs, är ju samma fina bemötande som jag fick!
#17 Det är så sant som du skriver Gunilla.H. Du är inte dum du 
Förstår att mitt inlägg kan skapa frågor men då kan man fråga, inte utgå ifrån att avsändaren är ett svin.
Hade jag varit så svinig som era inlägg fick mig att känna mig hade jag gett upp för länge sen och katterna hade knappast varit kastrerade osv.
Nu drar jag mig tillbaka för dagen och hoppas att jag möts av mindre glåpord nästa gång.
Ja, av mig får du i allafall inga glåpord. Jag kan förstå dig och inget hjälper kissarna om du lämnar oss i alla fall. Nu puttar vi för kissarna!
Putt för två vackra syskon!

Utifall det skull stå något du ännu inte testat: http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=c508605f-a6f9-4597-8419-fcbcc79d6143

KittyKatten..Hur kan du säga att du lägger fram fakta…när du inte ens nämner i ditt första inlägg att katterna kissar inne?..Inte förrän Ankie påpekar det så tar du upp det här i ett senare inlägg.
Tycker hela tråden tagit en konstig vänding där det nu är synd om KittyKatten och att vi ska ha en snäll framtoning gentemot henne…det är synd om katterna…. inte om KittyKatten, hon har problem som hon ska lösa …och jag hoppas HON lägger ner tid och energi på att fixar ett nytt hem till katterna….de förtjänar att få leva vidare ..och inte avlivas.
Att säga det som jag gör är inte glåpord…inte i min mun iaf.
Hälsningar Efvalena
Jag skriver att de inte trivs. Jag har aldrig tänkt dölja hur det yttrar sig, bara inte skriva ut det utan ta det på direkt fråga. Försöka lyfta fram att de egentligen är bra katter. Men visst, den piken kan jag ta.
Beträffande att det är synd om katterna och inte om mig…. Jag vet inte vad jag ska säga! Har jag inte förklarat att problemet alltid funnits? Att jag gjort ALLT? (Tack supermoccine för länken, tyvärr var det inget nytt.) Jag kan inte göra mer än så. Jag säger inte att ni ska gulla med mig men jag förtjänar inte att ni BÖRJAR med att kasta skit på mig. Fråga först, döm sen. (Behöver jag säga att jag inte kommer att stanna på forumet när det här är utagerat?)
Jag tror alla är eniga om att man skaffar husdjur för att må bra av det. I detta fall mår jag inte bra. Jag tror inte heller katterna mår bra av att jag mår dåligt. Det blir en ond cirkel.
Och vem är jag att bestämma om de ska leva eller inte? Jag är deras ägare. Kattens BÄSTA måste gå först, det är därför jag försöker omplacera dem. Att ha dem kvar hos mig är inte bra för någon part.
Hade det inte varit för mig hade de trängts i en trea med 4 människor, 3 hundar och 3 andra katter. De hade ätit billigaste maten tillgänglig och vaccinering och kastrering hade det inte varit tal om. Jag försökte ge dem ett bra liv men något måste ha hänt dem innan de kom till mig som jag inte rår över.
Men låt mig vända på det! Vad tycker ni att jag ska göra? Jag har verkligen gjort allt jag kan och stått ut så länge jag orkat. Nu försöker jag omplacera dem; vuxna huskatter med vissa problem. Om ingen vill ta hand om dem, ingen med gård på landet, inget stall…. Vad tycker ni att jag ska göra?

Klart du skall söka nytt hem till de, kanske de mår bra av att säras på, de triggar kanske och tar efter varandra? min granne ska i dag bli stödhem åt en katt som kissar inne och har gjort det hela tiden i nya hemmet, ska bli spännande att se om det kan vända,,, inte för att det hjälper dig men det måsste väll finnas fler som är berädda att hjälpa problemkissar, det svåra är ju klart att hitta dessa,,,
Puttar för kissarna! det är de som är viktiga nu, inte att racka ner på ägaren. Bara för att jag inte råskäller och kan känna empati för ägaren, så betyder inte det att jag inte känner starkast för katterna. Vet inte varför det ena ska ta ut det andra? Nä, nu puttar vi för katterna och att de kan få bra hem!