Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 741 ggr
miranda1
0

För många katter på katthemmet?

martdat
0

Vad jobbigt, stackars Birgitta och KKS då, nu får de väll ännu mer att göra, hoppas att hon får tillstånd till att ha 15 katter till i boden,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankah
0

Fattar de inte att det finns en anledning till att det är överfullt!?

martdat
0

Läste på KKS hemsida att det akuta hotet är avhjälpt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

Ja, hoppas det löser sig, för det var inte bra om det som stod i artiklen stämde.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
0

Hoppas att de som vill veta hur det här blev kontaktar rätt person,Birgitta! Det akuta hotet mot katterna är nu avvärjt precis som det står på kks hemsida.Stackars Birgitta som fått läsa denna version i dagspressen om tandsten, smuts i öron och att någon hade rinnande ögon. Tror inte att katter som varit hemlösa och farit illa kan vara helt felfria vid första anblick när de tagits omhand.Håller helt med Miranda vill man gott för katterna hjälper man till istället för att bara smutskasta i pressen.

Hawknestgrove
0

Ja, den artikeln var inte bra. JAg har tagit den med ett stort kilo salt. HAde nog inte varit så glad om jag var Birgitta och det hade stått så, för det verkar, om man läser bara artikeln, som rena infernot. hoppas ni förstår, att jag spelar djävulens advokat nu och inte har den åsikten själv. Men vad ska folk tro? De flesta läser ju en tidning och tror blint på vad som står…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Jag håller med er andra.Artikeln är skriven så det verkar som om det är Birgitta som missköter katterna.Hon borde begära en rättelse,att de skriver att katternas sjukdomar beror på att de nyss kommit dit och inte är färdigbehandlade.Jag tar också alltid det jag läseri blaskan med en nypa salt,vet ju att det kan bli fel.

brutt
0

7.Om man hjälper avlivningshotade, skadade och förvildade katter är man tydligen inte populär bla.alla tex.Tror dock att Birgitta som försvarar varenda katts rätt kommer igen.

Engla
0

Så det som står i artikeln stämmer alltså inte?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

brutt
0

!0. Om du vill veta ska du gå till källan Birgittas katthem och inte på rykten! Ryktesspridning är inte trevligt och gynnar absolut ingen katt!

Erika91
0

Herregud!! Kommunen kan väl hjälpa till och inte klaga!? De tror vill inte att man fångar in så många katter för nöjest skull!? Man gör det ju för att hjälpa och om katterna lider så ser jag ingen andledning till att döma Birgitta! Absolut inte, de har dte mycket bättre där än ute. Om de kan klaga på sånt så kan de väl dokumentera alla katter som är ute och se vad de har för problem och vad de lidre av och inte klaga på dem som försöker att hjälpa!!! Fy! Att tidningarna vinklar en sådan syn på katthållningen. Usch!!

brutt
0

12 Precis som jag ser det och det är som bekant inte alla katthem som tar emot skygga eller förvildade katter heller.Så vad hade hänt med de här katterna om inte Birgitta hade hjälpt dem trots att de tidigare kanske hade farit illa och fått men av det?Det hade nog varit betydligt värre saker än tex, tandsten på ett par äldre katter.

MorganP
0

Som inom alla ideella kattverksamheter så kommer folk samt sedan går. I vissa fall slutar det med att personer som slutar sedan går till motangrepp mot verksamheten. Har läst om det tidigare från andra kattverksamheter.

Gällande artikeln som länkas till i #0 är en del fel men vad får man vid intresse i s f kontakta Birgitta. Gällande att 40 katter går fritt är bl a fel då det hos Birgittas totalt finns ca 40 katter där ca 20 går fritt samt en del av dem lever i boningshuset på natten.

Morgan