Husdjursmässan, 3-6 januari Sollentuna 2008
Nu är det dax igen för Husdjursmässan i Sollentuna. Är det nån här som har tänkt gå dit??Jag funderar på att gå dit den 3 januari, dom andra dagarna jobbar jag tyvärr. Dax att köpa nya tröjor och jackor från katthemmen..

Bor som vanligt i fel del av Sverige. Men det låter väldigt kul!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag är där för Akutgruppen de flesta dagarna. 

Vill gärna ta mig dit. Får se hur det går.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ska ev vara där med Djurhjälpen

I Göteborg har de My Dog-mässan på samma datum…jag får gratisbiljetter dit, så det får bli så, även om jag föredrar andra husdjur! Men Hundarna är himla gulliga, de också!
Tyvärr kan jag inte. Får vara hemma med katterna i Mellerud. (Fast det är inte heller så illa naturligtvis, bättre sällskap kan man inte ha än katterna). Sambon åker till svärmor den veckan.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Själv så är vi på Djurhjälpen där i vanlig ordning. Och då jag är evenemnagsansvarig så sköter jag allt från uppbygg till nedrivning av det hela. Samt dagarna där emellen. Jobbigast är att få schemat att fungera. Men det är roligt och värt arbetet.
Det som är kul med mässan är att det är alla djur som finns representerade. Allt från kräldjur. fåglar och igelkottar till får. Det är roligt.
Sedan så är det kul med alla katthem som är här som akutgruppen, Stockholms katthem och många fler. Det är bra att visa upp sig för det behöver vi katthem verkligen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Essut, den 3 kan jag gå, jobbar till 13 men ligger ju åt mitt håll hemåt Maggan47
Kommer stå ett par tillfällen för Stockholms Katthem, ska bli jättekul, var med förra året för första gången. Fick lära mig att illrar luktar sött, lite som honung och det stämmer (självklart var jag tvungen att lukta på liten iller :-)

#8 Vad bra, då ses vi där…
Var med förra året för Stockholms Katthem och självklart så blir det i år också *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Husdjursmässan är jättekul för en som jag som gillar att prata brukar känna mej lita sliten i halsen efteråt, kommer att jobba i Djurhjälpens monter.
Essim
jag kommer med den3/1. är med maggan o essut.
Jag ska dit :D
Jag och dotra kommer nog, ska blir kul Synd att det är så knökat bara, men man får stå ut för det är ju kul ändå! Vi kommer att hålla oss till katter och hamstrar!
Får kolla upp, var ni står, ni som vet, kan väl skriva det här kram och på återseende Maggan47
Vi ska vara på mässan så kom och lek med oss! Ni hittar oss i Stockholms katthemsmonter.

Ska kolla runt på olika katthem, ni på katthemmen brukar väl ha tröjor och jackor att sälja där?
Det vore roligt att veta vilka alla är, ni som är där för katthemmen. Vad ni heter och i vilken monter ni står i, vore kul att se er! Så man kan slänga några ord. 

jag jobbar till halv 5 den 3:e…*surar o muttrar som bara jag kan*…..tyyyyyyyyyyyyyyyyyypiskt att jag nu är ledig i 5 dagar och sen får JOBBA…. milda makter…
… får kanske vara glad att jag har mina 5 dagar..
*tänker logiskt*.. jag SKULLE KANSKE kunna ändra min arbetstid….ja när det gäller för mej är det ju OK…..då skulle jag kunna sluta 15.15 typ… dra in på raster?… njaaaa… är ju möjligt men ska jag knappast räkna med… vore ju bonus isf….sen kollar vi SL…då är jag framme strax efter 16…. har du essut köpt upp ALLT då redan eller finns det något kvar då?…..
… öppet till klockan 18…….skulle kunna funka… bara innehållet i plånboken som fattas… som vanligt… nedrans… skulle inte ha betalat mina räkningar….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#20 Kan du inte försöka vara ledig på torsdag. Skulle vara roligt att träffa dig igen..
ska nog försöka åka med mamma(solweig) den 3 januari.
vi ses nog då lillan
Jag ska stå i Stockholms Katthem's monter på lördag mellan 10-14 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Dax att putta upp. Imorgon gäller det…
Alla ni som ska stå för Sthlms katthem får lova att ta hand om mina "pluttar" börjar få lite separationsångest nu…men de är totalt orädda och och så där kattunge dryga just nu så det kan iof bli skönt med lite semester ;-)
Ni andra som är där snälla fota så jag vet hur det ser ut, tack. Tror inte jag klarar av att åka dit.

Hoppas Maggan47 har sin kamera med sig, då kan hon fota katterna tycker jag..
Marieborg om du vill kan du pma mig ditt mobilnummer så ska jag försöka fota idag på em och skicka över ett sms med bilder. Buren för missarna är större än förra året så de har lite att rejsa runt i 

Så mycket trevliga människor på husdjursmässan. ;-)
Har varit där i två dagar. Underbart vad många fina missar. :-)
Det har filmats från mässan och finns med på aftonbladets sida. Där ser man ett par små missar en snabbis, men jag vet inte från vilket hem.
Audiatur et altera pars
#25 Hoppas jag kan åka på imorrn eller på söndag och har kameran med!

#29: Själv har jag kommt hem och kommer missa alla de människor som är på mässan lördag och söndag. Det är då det är mest besökare.
Ni som är lite nyfikna på mässan kan kolla in Aftonbladets hemsida idag. De var och filmade igår :-)
Audiatur et altera pars
Ja e lite purken just nu …jag vart förbjuden av min läkare att vistas på husdjursmässan för att mina eksem inte har läkt och det finns för mycket bakterier sär med alla olika djur och annat som far i luften. Jag vet att hon har en poäng men lika fullt så e jag purken över att jag missar den.
Och det är missarna från marieborg i klippet på aftonbladet.se
Hoppas alla ni dom får vara på mässan får kul iallafall.
//Eva

#31 Känner igen katterna oxå, jag var där och kollade dom igår.

#31: Skojigt att få veta vilka missar det var.
Tackar.
Audiatur et altera pars

Var som sagt och byggde upp på onsdagen.
Jobbade sedan på torsdagen där jag träffade Maggan47 och hela hennes familj, ÅsaF och så självklart alla från katthemmen. Så trevligt att träffas tycker jag.
Fredag föll jag i mental koma och kom inte dit förrän 16-tiden beordrad av Essim att sova ut. Tack Essim, det hjälpte verkligen.
Lördag och söndag så är jag där igen i Djurhjälpens monter. Fråga efter Kata eller Vanessa så pekar de ut stressade Duracell jag. Ska skriva mitt namn på lappen, jag lovar.
Nej, vi har inte kläder på oss som visar att vi jobbar på katthemmet, utan är vanligt klädda. Något hem har t-shirtar. Vi har lappar på en del av oss som visar att vi är utställare.
Imorgon kommer två Ifokusfolk och hjälper oss i montern. Skönt när man kan få hjälp från Ifokusvärlden :-).
Så de som kommer på lördagen, titta gärna in vid Djurhjälpens monter, så kan vi sedan peka ut var alla andra hem finns. Det är så många nu, och det är underbart. /Vanessa
Uppe tidigt idag. Ska till Sollentunamässan för att sitta i Djurhjälpens monter. Kommer ni dit så träffas vi där. Missar hockeyn med Timrå, men det är det värt för det är ju för en bra och viktig sak.
De visade lite på tv:n här men tyvärr var det mest ormar och spindlar man fickse. Trodde man skulle få en skymt från alla ni som jobbar med katterna med.
Önskade jag kunde åka. Tror jag skulle trivas som fisken i vattnet.
//Pia

#34: Skönt att höra att du vilade upp dig lite på fredagen.
Audiatur et altera pars
#35 Leffe, är du Timråfan??? 
#38 Jajamensan, har mina rötter i Sundsvall mitt i stan. Fast på den tiden hette laget Wifsta Östrands IF
#31 det är inte mina sötnosar som är med i klippet på Aftonbladet. "Mina" småttingar har inget vitt om de nu inte har fått det under de sanaste dagarna
Någon som varit förbi Stockholms katthems monter och sett busarna (se bilden i inlägg #17)?

#31 Jag som trodde det var dina kissar. så fel man kan ha.
Jag såg dom i torsdags, Maggan och Solveig tog kort på dom..
#39 Men vad trevligt Leffe, en man med riktiga rötter! ;) Finns fortfarande folk i klacken som har Wifsta-Östrandströjan på! =) Det lever kvar minsann. Och minnet om WÖ-Kalle också.
#43 Nostalgi, snyft
Visst är det nostalgi! Och ocj vad vi har kapat den här tråden med hockeysnack! Haha, finns väl ingen som INTE är intresserad av Timrå IK´s historia, eller vad tror du? 
Den historian skulle kunna fylla hela husdjursmässan

Jossan och Leffe: Varför finns där inte en hockey.ifokus.se??? Jag bara frågar??! Eller sport.ifokus.se?? En sportnerd som jag saknar det!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja du Simson.. Vore kanske inte en dum idé! Men sport i fokus tror jag skulle bli en jobbig historia, det finns alltför mycket.. Hockey i fokus tror jag dock på, men det finns ju å andra sidan redan hockeysnack. Inte i fokus regi men endock..
Det skulle vara något det - Timrå IK iFokus
Hur har det varit på mässan idag då. Något revolisewrande?

Och nu är mässan över för detta år. Nästa gång blir det i Kista så sollentunamässan ska stängas ner.
Förutom stressen och fixandet med allt så hade jag det bra. Träffade så mycker Ifokusfolk, så det var som en fest bitvis. Det var kanon att träffa er Folk från Hittekatter, Skuggfolken och från Illrar och så vidare. Trevligt minst sagt. Världen blev plötsligt extra trevlig! /Vanessa

Välkommen tillbaka Vanessa,utvilad och pigg hoppas jag.