Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 92 ggr
Uppkatten
2

Inte uppskattat av katten....

Hur många gånger har man inte köpt något snyggt, mysigt eller praktiskt till katten som katten sedan tvärt har nobbat eller på annat sätt tackat nej till…?

Här hemma har det gällt inte minst kattbäddar….

Har du köpt något speciellt till din katt som katten aldrig förstått att uppskatta…? 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
3

Senaste adventskalendern…..
Den var garanterad med snask som katter älskade, jo tack!
Tonfisken var väl ok men resten…. "försöker du förgifta mig matte?".😼😺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
3

😻😸

Känner igen det där.

Det roliga är att ibland kan den där dyra kattbädden man köpte komma till nåder efter ett år eller så, när den inte sällan är undanställd någonstans så det inte alls ser lika bekvämt ut.

Det är väl lite som det där med att man köper något till katten som den ignorerar men gärna knycklar ner sig i kartongen … 😺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

UlrikaD
5

Köpte två nya klösträd med tanken att jag skulle kasta dom två gamla. Helt plötsligt har jag fyra klösträd då dom nya knappt används och dom gamla fortfarande används dagligen. Kan ju inte kasta dom då.
Sen kattsängar, puffar, krypin, hus överlag är ju helt värdelöst. Här ligger man i klösträd (det gamla;) eller soffan och sängen.

Uppkatten
1

Kattbäddar och liknande verkar vara det som katterna minst uppskattar här hemma. Har prövat även bäddar för hund - med samma resultat.

Har minst 3 kattsängar/kattbäddar som de ratar helt, men som jag själv tycker är superfina…. 😅

En rosa, fluffig var populär hos ena katten under några år, men inte nu längre.

Nej, här sovs på hänghyllor i klösträden, på köksbordet och i mattens säng. Ja, och så i mattens knä förstås.

Leksaker brukar inte heller uppskattas särskilt ofta, men det kanske beror på att katterna är äldre nu.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.