Ge en hemlös katt en mysig jul
Nu är det bara några dagar kvar innan jul. Många har pyntat gran och handlat julklappar och julemat. Man kommer samlas och äta gott och öppna julklappar i hem och stugor. Men därute finns det hemlösa katter som också vill ha en fröjdefull varm jul. Varför inte ta in en hemlösing från kylan som får fira jul med just dej. Ute är det kallt. Riktigt kallt. Tassar är frusna och hjärtan brutna. Vad de längtar efter en varm famn och en mål mat. Någon som kan lära en rädd kisse att tro på mänskliheten igen. Låt oss bry oss i juletider. Rädda ett liv redan idag. Julen handlar framför allt om att ge. Goda saker händer goda människor. Glöm aldrig bort detta.
Vi kan alla göra en god gärning och hjälpa in en katt som tillsammans med oss får fira en trevlig mysig jul.
Med detta vill jag önska alla medlemmar här och alla katter en riktigt trevlig jul! :)

Har redan tagit in två,igår.God jul & Gott Nytt på dig själv!

Underbart storAnette! Önskar dej en trevlig och mysig jul! :)

#1 Underbart..blir så glad över varenda liten misse som får komma in i värmen!
Jag har tagit emot två avlivningshotade kattpojkar från en kattkoloni i laxå. Dom kom in igår, är jätterädda, har bott i små burar och knappt haft någon mänsklig kontakt. Men jag ska göra vad jag kan för att få dom att må bra.
/Christine

#4 Rosor till dej för det du gör. Önskar dej en god jul! :)

#4 Blir alldeles varm inombord när jag läser detta, nu slipper dom frysa om tassarna..dom slipper att jaga slut på sina krafter efter byten..o jag håller tummarna för att allt ska gå bra!
#5 Såååå fint…..

#4 Så snällt och bra gjort av dig,missarna tackar dig säkert en vacker dag vad det lider!
Tack för alla rosor!
Bifogar en bild på lilla Gobi, han har redan blivit jättekelen! Född iår (2007)
/Christine
Och här har vi Suan som inte är riktigt lika kelvänlig av sig än. Han är troligtvis född förra året (2006)
/Christine
Vad ledsna de ser ut. Riktig fina katter, vad skönt att de kan bli glada igen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Vda bra att du har tagit hand om dessa två sötnosar!!

9, 10 Jättefina katter. :)
Lycka till med de små!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

min son som tidvis bor hos sin pappa tog faktiskt hand om en ensam liten frusen kisse på julafton,hon har varit hos dom ganska länge i trädgården där dom har gett henne lite mat o vatten.har försökt att hitta ägaren men inget napp.så på julaftonen så bestämde dom sig för att ta in henne i värmen.troligtvis så är hon född ute då hon är lite halv vild.idag tog vi henne till vet och fick friskförklarat henne,hade bara lite mask imagen och det är ju lätt fixat.han ska ta med sig katten till mig när han är här,hoppas att det funkar bra med mina katter bara.
Jättefin julklapp för den lilla!
Så skönt för kissen att få varma tassar. Heder åt er. som hjälpte den.
Kram Jenna

#16 så fint gjort av din son att ta hand om missen….önskar allt lycka till i fortsättningen" Man blir varm inombords när man blir påmind om att det finns så varma människor!!
All heder åt din son!

Va söta katter :) snällt av er att ta hand om dom. :)
Ja, vad fint! 
/Christine

ja det känns bra att man i alla fall har räddat en katt ifrån att svälta eller frysa ihjäl,önskar att man kunde hjälpa fler hemlösa katter.det värker i mitt hjärta att veta att så många går om kring och hungrar och fryser.

Det viktiga är att man gör det man kan,det är alltid tillräckligt!Det är alltid skönt att höra att någon fått hjälp.

Vad bra att kissen fick komma in. Den ska väl bli kastrerad också?

absolut!ska bara vänta lite tills den känner sig lite lugnare och tryggare,hon hade det jobbigt hos vetten igår,fick ge henne lugnande för att kunna undersöka henne.så hon får vara inne tills vi har steriliserat henne.grabben har redan lagt undan pengar just för detta ändamål.

vill även säga att min son är 16 år så ni inte tror att jag lämnar ett för stort ansvar till en liten unge,det blir ju jag och pappan som kollar att allt funkar som det ska.

Vad roligt att han engagerar sig i detta och lägger undan pengar :D

Vilken tur den kissen hade för en omstart i livet. Tack och lov att det finns underbara människor som er. När dina kissar möter denna nya stjärna så kommer den reagera bra, men ligga undersängar, soffor, skåp och allt möjligt. Dina katter kommer kanske se lite negarivt. Det är som sagt vanligt med fräsningar och liknande, för de måste presentera sig och säga vilken plats de har i hierkin.
Som sagt, tack och lov att det finns folk som er. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naw så söt :D

Väldigt gullig - kan det vara en liten Molly?
Så söt. Likl lilla SadistEbba.

ja hon är jätte söt,det är svårt med namn.pojken har kallat henne för cola men tyckte inte det passade henne,molly tycker jag lät gulligt,sa tipsa han om det.