Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 302 ggr
Lena
0

När ni skriver OT utanför ämnet!

Som många redan känner till har vi en avdelning i forumet som heter OT Utanför ämnet. Där är det meningen att alla inlägg som inte har med hittekatter/katter att göra ska läggas. (Gäller det andra djur finns avdelningen Utsatta djur av annat slag.)  

För att göra det extra tydligt skulle vi vilja att ni även skriver OT i rubriken. T.ex  OT Mina nya kläder, OT bra film på tv.

Om vi tar det till en god vana blir det mycket lättare att välja bland inläggen för den som främst vill läsa kattanknytna inlägg. 

PS! OT är en förkortning av off topic

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kajsa08
0

Det låter jättebra tycker jag! En annan sak jag har tänkt på i trådarna är när man skriver med stora bokstäver. I data och SMS:världen är det lika med att skrika, jag reagerar själv på det, känns lite olustigt! Tänk om chefen på jobbet skulle använda stora bokstäver i mejlen…hihi, nä det går bort! En liten tanke bara.

vanessa
0

Håller med dig Kajsa. Stora bokstäver gör mig allergisk, just för att det känns som en örfil av någon som är arg på en. Bättre att skriva med små bokstäver, och om man vill SKRIKA så kan man göra som jag gjort med det ord som visar känslan.

Tack Lena, bra att skriva OT framför det som inte handlar om ämnet. För här är det så många trådar som florerar. S

edan är det bra om man är direkt i rubriken också, petigt kanske. När man skriver något som "Magvärk" förstår man vad det handlar om. Skriver man "Något konstigt med magen" så oftast bara "Något konstigt". Vilket inte förklarar något alls. Är själv skyldig till sådana rubriker.

Det går alltid att skriva den tänka rubriken, och publicera. Sedan kan man komma om det ser bra ut på forumdelen. Behövs det ändras kan man göra det inom en timme.

Lite mer än vad som behövdes sägas kanske, men passade på. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

kajsa08
0

Det är nog bra med lite tips för att göra sajten bättre, även om det är småsaker. Alla synpunkter är viktiga, även de små.

Sidentass
0

Tycker också att vi ska försöka hålla oss till det..blir lättare med översikten då..

Lena
0

Blev just uppmärksammad på att jag skrivit lite fel här. OT ska det stå inte O/T som jag hade fått för mig. Så galet det blir ibland! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Haha, här är e n som slinter över på Caps Lock vädligt ofta av misstag. Sen orkar jag inte skriva om allting. Lättare att skriva Förlåt Caps lock efteråt. Dessutom, så är jag inte så himla petig. Tror faktiskt, att det är många som hoppar på versalerna av misstag och sedan inte orkar skriva om! vill jag poängtera något, så blir det just enstaka ord i versaler och ofta, om jag orkar, fetstil och understruket.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....