Svea goes givmild
Hallå alla tassvänner, nu har matte och husse inte haft något att göra igen, så dom har inhandlat massor..
Sen har ju jag och mina kära kompisar vart så snälla och öppnat alla julklappar här hemma, så nu vet ju jag va vi ska få i julklapp :D
Så nu tänkte jag kolla om det är någon här inne som vill ha lite saker av mig, vill ju inte slänga det när jag vet att det finns andra som kan ha användning av det.
det är lite leksaker ( jag använder inte sådant längre ) . Sele , matte tycker om att köpa sele åt oss, men jag tycker inte jag behöver ha 5 stycken när jag har ett jätte fint lila : ) . Halsband, där behöver jag inte heller ha så många, har redan 2 stycken. 2 pee-wee lådor, en stor och liten, samt en halv säck med pellets, menar vi har ju faktiskt 2 stycken huslådor. Matte har haft pee-wee lådorna till alla främlingar som kommit. Sen en transportbur, jag har en jätte skön så behöver inte ha den andra. Räcker med en där med. De är vad jag kommer på just nu, just , sen lite matskålar.. Vi har nya jätte fina, där har vi med en druns som ligger och skräpar.
Så om det är någon som känner att dom vill ha detta. Så säg till, kan även låna mattes kamera och skicka lite bilder om det är något.
Många julhälsningar Svea.

Puttar upp..
Vad generöst av dig Svea, det är ju saker som alla kattägare behöver.

Mmm, Svea är en väldigt givmild katt :P

Ciiviic är årets tomte!

Neehe men Svea :D

Vilken go o givmild kisse du är!!
Hoppas att du får massor av läckerbitar i lilla skålen till jul:-)

Rhodry - jag är ju väldigt smal av mig och dom jag har här hemma passar alldeles utmärkt. matte ska åka iväg ett tag, men sen när hon kommer hem så kan du få se en bild hur mitt lila sitter : )
för jag har ett likadant i orange och gult. Sen för länge sen köpte matte ett skit coolt sele till Freeya som bodde här, men hon glömde kvar det här, kan mäta det så får din matte kolla om du kan ha det också, det är svart med döskallar.
Sidentass : Oj ja du ska se.. matte har lovat oss en helt ny lägenhet.. : ) . Där vi ska få allt nytt, så då måste jag skänka bort ännu mer. men det klagar inte jag på, fattar inte att hussar och mattar orkar spendera så mycke när vi redan har : )

#5 Ja, förlåt Svea är årets tomte! ^^

#9 - Så nu är hon nöjd igen … Men hon blir nog inte lika glad när jag kommer hem sen :P Hon ska få en tomtedräkt :P Typ en jacka, som vi kan ha när vi är ute hiihihihih

Go Svea! :D
Men lite kan du ju skänka till närmaste katthem? Eller rätatre sagt Svea. Som transportburen och så, det lär de ju behöva :)

#11 - det katthem som ligger närmast mig här, avskyr jag, dom behandlar inte katterna rätt…. uschi skulle aldrig skänka något till dom..
Svea ville ej vara med och sätta på sig sele ikväll, får ta det imorgon… så får rhodry se…

#12 Okej, då är det bra att du inte skänker det dit :)

#13 - bra och bra vet jag inte.
men dom gånger man ringt till dom och frågat hur man ska göra, så har dom sagt antigen lämna in till polisen för avlivning eller veterinären. Så de känns väldigt oseriöst..

#14 Jamen då är det la bra att du inet skänker nått dit? :)
För sånt tycker jag inte att man ska stödja.

#14 - Preciiiis : ) Så då känner Svea att hon hellre vill skänka till nån som hon vet får användning av det : ) …
Men verkar inte vara så jätte många intresserade…
Jag tror nog att folk är intresserade men de kanske inte kan med och säga till eller så är det mycket med jul just nu och massa andra paket? Det är ju jättebra grejer, en transportbur är ju toppen att ha!

Sant Sant får säga det till lillgummsan… Får säga åt henne att ta kort på de också : )

Det känns som ypperligt att ge till någon som vill ta hand om en katt eller flera som stödhem kanske, men inte har någon katt sedan innan och alltså inga saker alls. Ett alla tiders startpaket. Något vi hade blivit jätteglada över när vi tog in Paprika.
Ja, sånt är ju jättetoppen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Familjen iller vill kissa i pee-wee! 

*oskyldigt host* …om jag hade en transportbur skulle jag inte behöva låna mina föräldrars hela tiden… 

Ankah - Vart bor ni då???
Ja visst kan jag göra det.. men det är bara för folk att höra av sig, här finns snart en butik vill jag lova.. : )

*puttar upp*
ett sele , en pee-wee, + transportbur tingat..
Vi är fem här hemma så det går ju åt ett och annat, leksakerna bara försvinner, vi äter upp dem men säger inget till matte.
. En pee-wee kanske, och halsband om vi skulle lyckas smita ut vilket inte är troligt i och för sig eftersom matte är så noga…

Ja för tusan, fick massa nya i julklapp :D så de finns , så det räcker oh blir över :D
Ja, men det är bara för matte att bestämma lite mer med dig. för vi bor i västerås, iofs inte så långt från västerås men iallafall :P
ciiviic. är du o fredrik i hop igen eller ? eller söker du fortfarande lägenhet. är bara lite nyficken?

#27 - Niix vi är inte tillsammans igen, ooh kommer inte att bli det, japp söker för fullt… men det ska ju vara så förbannat svårt att få en.. MORR MORR MORR

Ciiviic har du någon PeeWee låda kvar? Då är jag jätte intresserad. Likadant av skålar. Det går åt massor med mat och vattenskålar här hemma till alla hittisar som kommer in.
Hoppas du har något kvar :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Japp :D även en halvsäck pellets :P finns massa :D bara att skriva va du vill ha :P så kollar jag vad som finns :P

#30: Mendå vill jag ha peewee låda och de mat/vattenskålar du kan avvara. Kanske ett sele med om du har över. Kan vara skoj och se om man kan vänja någon av hittisarna så de har det förberett till sina nya hem liksom.
Hur gör vi med frakten? Kan du kolla upp vad det kostar och pma mig om det? Så får jag sätta in pengartill dig.
Audiatur et altera pars

Åsa - jag tar kort på allt imorgon, så skickar jag de till dig, så får du bilder på det : ) . SÅ du inte blir besviken sen : ) .
Är det stora eller små katter ??? har ett för kattungar och sen för äldre :P

De är rätt stora nu så jag misstänker att det för kattungar är för litet.
Klart jag inte blir besviken. ;-)
Både jag och missarna och illrarna är sååå tacksamma oavsett hur de ser ut.
Audiatur et altera pars

okej : ) men ska se vad jag hinner lösa imorgon.. annars får jag ta de nästa vecka.. har lite att göra imorgon.. ryggen har ju rasat ihop nu här om dagen, så de sista pusselbiten :P …
men jag fixar… de lovar jag :D …
sen bara för att du ska ha lite så får du med en suprise :D

#34: Vad gullig du är. Men stressa inte för min skull. Du är absolut viktigast, du måste ära dig tänka på dig själv. Ta hand om dig själv är inte att vara egoistisk. hmm, dessa ord tror jag du ska ta som ett mantra.
Du är för gullig som tänker på alla andra först.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars

#35 - Oj du, då har jag mycke att lära :P hehe…
Nu vet jag iallafall att jag ska krypa till sängen innan herrn här säger att han ska sova i den :P haha .. På den fronten är jag lite ego, :P han har fått sova i soffan sen vi gjorde slut.. hihi
hörs imorgon : ) VinkVink

#36: haha, japp jag har insett att du har mycket att lära där. Så jag kommer tjata vidare på digom detta.
Bra att du tänkerpå dig själv när det gäller sängen i alla fall. :-)
Sussa sött.
Audiatur et altera pars
Har inte varit inne på en ett tag. Ciiviic, dela du med dig åt de som bor närmare, det är bättre tycker jag! Tycker du är toppen som vill dela med dig! Lycka till!

Åsa Åsa Åsa - du kommer de va :P …. hehe… du är ju för gó du : )
kajsa - ja jo, men nu är sakerna tingade : ) . av massa gulligt folk, och svea skänker till alla…

Svea är snäll hon :D
Ingen mer som behöver nått när Svea är ingång? :D
Grattis på namnsdagen Svea
Vad snäll du är som skänker bort dina gamla grejer!

svea hälsar och tackar : )
Ja jag vet ciivic, det var ju just det jag menade, att det är bra om det kommer till någon som kanske bor närmare dig och har bättre användning av det än mina kissar! 

=)
Lilla Svea, det var väldigt vänligt av dig att du kunde tänka dig att dela med dig av din transportlåda! Mina föräldrar kände dock inte till att där fanns en liten givmild katta, så transportbur kom från deras håll istället! Ge din transport till någon annan istället för nu har mina varsin! Tack ändå, lilla vän!