Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 137 ggr
Uppkatten
1

Katt med bundna ben

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Simon Tadic i Olofström hittade för ett par dagar sedan sin katt Zimba utanför tvättstugan med fastbundna ben.”Helt sinnessjukt hur någon kan få för sig ...
Tarotstollan
1

Helt sjukt!😨😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
6

Varför tycker kattägare att deras katter skall gå ute? Vem skulle släppa ut sina barn att springa fritt omkring i denna värld?
Om jag bodde på landet skulle jag kanske kunna ha en utekatt, men bland människor och bilar, nej aldrig.
Där jag bor finns många utekatter och jag är ständigt orolig för dem, speciellt när det är värmebölja, iskyla eller dåligt väder.

Maria
0

#2 Håller med.
Jag bor på gränsen vid ett friluftsområde.

Inte ser man några katter i skogen eller vid sjön. Istället är katterna runt parkeringarna, vid affären och runt alla hus.

/Maria

[Undertaker]
2

Jag förstår inte vad som försigår i en människas huvud om man kan komma på tanken att göra något sådant mot en katt.

Sedan så håller jag med övriga gällande utekatt… Även om just bundna ben och andra avsiktliga saker som görs mot katter av människor är egentligen saker som inte borde ske. Redan utan att männsikor aktivt skadar katter är det en farlig miljö.

Lily@home
0

Katter är av naturen nyfikna, vill gärna vara ute och se världen och jaga,leka och strosa omkring. Det som är fel är att det finns sjuka människor i världen omkring katter och andra djur/levande varelser som vill dem illa och gör dem illa. Världen är inte ens en säker plats för oss andra. Men de som gör så här mot djur/katter ska lagföras. Om det kommer fram vem/vilka som gör/gjort detta så borde straffet bli rejält kännbart!

För blinda själar
är alla katter lika.
För en kattälskare
är varje katt unik.

Uppkatten
0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Enköpingsbon Linda Gillbjers katt Molly kom i lördags hem blodig. Kort därefter dog hon i sin mattes famn, något Enköpings-Posten var först att rapportera ...
Uppkatten
0

Simon Tadic i Olofström hittade sin katt Zimba bunden med buntband. – Jag blev chockad och panikslagen, säger han.
Sindri
2

#5: Barn är också av naturen nyfikna, vill ut och se världen, springa över vägar, krypa in i tunnlar, följa med snälla människor……..
Hundar också - men vi accepterar inte att hundar springer lösa. Inte heller marsvin, kaniner, undulater mm, mm. Varför skall vi låta just katter få ta sådana risker? Inte är det för kattens bästa i alla fall. Om man absolut vill ha katt - skaffa ett syskonpar (inte säkert att två andra katter gillar varandra), och se till att de kan roa sig med varandra eftersom kattägaren ändå mest är borta, eller sover när katten vill leka.