Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 848 ggr
attmar
0

OT Vad händer med hittekatter i fokus???

Alltså…. nu är jag helt ställd.

Vad är det som händer här på forumet?! 

Jag är inne här varje dag och läser i princip alla trådar. Och på den senaste tiden när jag ska skriva svar  så blir jag precis som jag är nu… alldeles slut i huvudet. Och det slutar med att jag inte orkar skriva något alls… Det är så mycket tjaffs överallt!!
Sura miner, otrevligheter och jag vette 17 allt…. tycker det här är så himla tråkigt. Förstår inte varför det ska vara så??
Alla vi medlemmar här på forumet har ett gemensamt intresse…

Självklart får man ha delade åsikter OCH det är ett diskutionsforum , så självklart ska man få diskutera. Men man måste kunna respektera varandra och försöka uttrycka sig utan att trycka ner någon annan…

Ja jag vet inte vad jag vill få sagt med det här inlägget egentligen..
Önskar bara att vi kunde försöka vara lite gladare här inne! Annars kommer ju arbetet med hittekatter bli ännu tyngre för oss… Ledsen

Alexej
0

Jepp, vi måste skärpa oss!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

Vet att jag är en stor bidragande orsak. Ledsen. Men ska skärpa mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JosephineF
0

Hahaha, medarbetarna kryper till korset!! Nu var ni roliga tjejer =)

Lena
0

Du har så himla rätt i det du skriver. Jag är själv bekymrad över att det av och till blir så här tråkiga toner i diskussionerna. Under Hittekatter i Fokus 1½ åriga historia har det kommit i vågor det här med grälsjukan eller vad man nu ska kalla det. Just nu är vi inne i en lågkonjunktur helt enkelt.

Att vi tycker olika och inte alltid kan ena oss i en diskussion det är en naturlig sak när det gäller diskussionsforum. Konsten är dock att respektera varandras olika åsikter utan att vi blir giftiga och otrevliga i tonen. Sådant gagnar ju tyvärr inte arbetet med hemlösa katter.

Nu ska vi inte tro att vi på Hittekatter i Fokus är unika med att gräla och bråka i trådarna. Sådant här förekommer på alla internet forum och är lite av internetvärldens baksida. Mycket har väl att göra med att vi bara kommunicerar skriftligt hela tiden, vilket gör att nyanserna i kommunikationen försvinner.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

attmar
0

Jag tänker absolut inte på någon speciell.. Vi måste nog ta åt oss allehopa skulle jag tro…! =)

Ciiviic
0

Okej … Det är en MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSA sura miner, jag har försökt att få folk på bättre humör, även i min egen svacka när jag knappt orkade själv !!!!!!!

Detta forum är helt underbart, egentligen, alla människor är helt underbara, men känns som att alla äter varsitt surpiller varje morgon… Innan dom skriver ett inlägg här!! Är det så????

Folk har lämnat detta ställe för massa olika saker, vet inte hur många gånger jag velat göra det med på grund av att det är massa bråk och tjaffs!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man kanske ska lämna detta ett tag så kan ju nån maila mig när folk är på bra humör igen!!!!!!

TinaH
0

Härligt att se att även en Medarbetare som Åsa kan ha fel..haha

men, vi är bara mänskliga! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

attmar
0

#6 Ciiviic, inte ska du lämna forumet inte! Ni tar vi o rycker upp oss istället tycker jag…

Tror också att folk måste sluta ta allt så personligt i diskussionerna.. Bara för att man inte får medhåll av alla i en del saker så behöver man inte bli sur/arg/ledsen , som jag sätt hända ett antal gånger..

MorganP
0

#6 Ja kanske du har rätt, kanske man ska lämna hittekatter under några månader för att återkomma. Faktiskt bra förslag som för min del är värt att tänka på .

Morgan

Faxlin
0

#7: Med nästan 45.000 komentarer här inne på iFokus så bidde det lätt fel. Speciellt när det är en rabiat kärring som mig som skriver. Jag är ju oxe, och det ställer nog till det. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Åsa, ta genst tillbaka det du säger om dig själv!Du är toppengo! Vi är lika goda kålsupare allihopa! Nu är det kanske inte alla som tänker på en sak, men det slog mig nyss. tänk om Lena lessnar på alla oss "trättekärringar" och helt sonika lägger ner sajten? Det är inte kul att ständigt behöva manövrera en skuta i storm. Vad har vi och framför allt hemlösingarna vunnit då?Så skärpning på oss alla, även jag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

TinaH
0

# 10

en rabiat oxe ! =))

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Ciiviic
0

#8   - Jo efter alla försök och allt man gjort för att försöka få folk lite gladare och allt, känns som att jag själv kommer släppa en bomb snart !!! För att jag inte orkar läsa allt tjaffs..!!!! är typ tjaffs av nått slag i något inlägg.!

#9 - aaah funderar starkt på att göra det!!!!!!! jag kommer finnas på andra iFokus trådar! Så skulle de vara något så nås man genom ett mail!

Hawknestgrove
0

Ciiviic, jag kommer ihåg dina goa glada trådar för ett tag sedan. De värmde, tro mig! Så lämna oss inte!!!!

Ciiviic
0

#14 - jo alltså seriöst… det är så tråkigt med allt tjaffs, känns som att jag hellre kan vara ifrån detta ett tag, sen komma tillbaka med nya krafter och massa glad energi… Nog för att jag knappt haft energi nu senaste tiden… de har är sjukt mkt i mitt liv …. okej att folk har dåliga dagar… men de går inte ut över folket här, hoppas jag inte.. de känns fel alltihoppa

Lena
0

Nu får ni tänkta så här gott folk:

Sajten Hittekatter i Fokus blir vad vi alla gör den till, varken bättre eller sämre. Vi kan välja att fokusera oss på det som är bra med sajten och försöka göra det ändå bättre, eller frossa vidare i det dåliga och se till att det går mot botten och sedan lämna sajten åt sitt öde.  

Frågan är vad som är bäst för hittekatterna?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

#11: Japp så vi skärper oss. ;-)

Audiatur et altera pars

Hennum
0

är det något på mej, jag kan inte komma på många trådar där jag tyckt folk är otrevliga. vet att jag själv har varit det några ggr under min tid på iFokus. men tycker att folk i allmänhet är artiga o allt.

nån som kan ge nån länk eller så, så att jag verkligen kan se hur otrevliga vi är här ^^ Räcka ut tungan

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Alexej
0

Helst inte:)

Det har varit mycktet trouble här före jul. Så det vore skönt nu med lite ro och energi för hittekatter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

attmar
0

Oj herrejises vad klockan blivit mycket.. Nu börjar det bli dags att knoppa!  Så hörs vi i morgon och då med nya glada tag ;) Sov gott allehopa!

JosephineF
0

#20 Sundsvallsvaka? ;)

Tequila
0

Jag håller också med om att nivån emellanåt är på sandlådenivå. Visst är det tråkigt, men precis som det står ovan så är det vi på Forumet som bestämmer hur stämningen blir här inne.

Pelusa
0

Förstår inte heller vad det är för tjafs och tråkigheter som menas nu? Kan man få en direktlänk till inlägget? Eller iofs om det bara är tjafs om tjafs så orkar jag inte engagera mig (om det nu inte rör något som en Medarbetare på sajten borde veta och ha synpunkter på).

/Pelusa

Denna kommentar har tagits bort.
Leffe
0
Puma77
0

Ja det kanske e dags för pepparkakorna igenFlört

//Pia

Lena
0

#18 Nej det är inte alls något som du skrivit.

#18 & #23 Det har varit en tråd som varit lite grälsjuka under gårdagen, samt några veckan för jul. Det händer av och till att det blir lite tråkig ton i vissa inlägg. Men det skrivs även mycket bra också. Om det startas 1000 inläggstrådar är det kanske 3-5 som blir lite överladdade av olika orsaker. Tyvärr är det dem folk märker. Vi har t.ex aldrig så hög aktivitetsindex som när det uppstår ett riktigt gräl i en tråd.

//Lena

Madde80
0

Jag tror att mycket skulle kunna avvärjas om man läste igenom det man skrivit en gång till innan man postade. Jag har många gånger börjat om med inlägg som blev för kritiska eller gnälliga… Det här, bland annat ;)

Men visst, förstår att det i stundens hetta inte är lätt att hejda sig. Tog förövrigt en veckas break från hittekatter under jul-nyår, och nu känns det bra att komma tillbaka. Det är bara frustrerande att läsa om all denna misär dag ut och dag in, och veta att jag inte kan hjälpa.

OT - Ringormen håller för övrigt på att försvinna - på katterna i alla fall ;). Om två veckor är medicinkuren slut. Det skall bli skönt att kunna släppa ut kattungarna från kontoret, så min sambo blir mindre irriterad på att han inte kan vara där.

Lena
0

#28 Ja det är ett bra knep det där att inte ha för bråttom när man postar ett inlägg. Att läsa igenom det ett par gångar och ta ett djupt andetag när det är ett laddat spörsmål som är på tapeten.

Hittekatternas värld är tuff och tung. Det ska man ha klart för sig. Ibland kan det bli för mycket, det gäller att vara rädd om sig i den här branschen för att orka i långa loppet.

Skönt att höra att ringormen börjar ge med sig! ;) Det var en positiv nyhet.

//Lena

Hawknestgrove
0

#27 HAha, Lena, då sk jag kanske så lite frö av osämja inne på Svensk Natur, så det blir lite fart i sakerna?Flört