Mamma med ungar i centrala Malmö
Mamma med tre ca 4 månaders ungar (samt en lite äldre kattunge) ska med början inatt försöka fångas in i ett numera väldigt farligt område i centrala Malmö men behöver såklart stödhem. Kan någon dag vara i ett akutakutstödhem men måste ha ett nytt stödhem väldigt snart.
Mamman är skygg, vilket även ungarna är men går ju sedermera över om man ger dem sin tid. Till att börja med måste ungarna akut in och självklart även mamman för kastrering.
Kan du öppna ditt hjärta som stödhem så kontakta snarast för en livräddande insats för i a f en familj av alla Malmös hemlösa kattfamiljer
Tass!
Morgan
Puttar upp som vnaligt, så det kommer upp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Malmöbor…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
puttar för denna lilla familj
JAg med, puttare nr 1…..

puttar upp!!
puttar gör jag med Maggan47

Någon i malmötrakten som kan hjälpa?

Finns det ingen i Malmö, som kan öppna sitt hjärta och hem för denna mamma med ungar?

Ingen som vill ge familjen en trevlig varm jul? 

:/

Tyvärr så brukar det vara trögt i Malmö. Själv har jag knökafullt och håller på att gå under.
Jag och pojkvännen bor i Åkarp, men tyvärr så funkar det inte för oss :(
putt
Puttar upp!!!!
jag med, putt

puttar

puttar än en gång!!
Ibland är det så svårt, hoppas att det finns någon på SKS som kan hjälpa…

Hur har det gått? Är dom fortfarande ute? Finns det verkligen ingen i hela Skåne som kan hjälpa??

Ligger detta ute på SKS och andra kattforum?
Ja det ligger ute på SKS

Bra. Ingen som kan hjälpa där heller?
Inte en enda har visat något respons
Hur hardetgått? Har de fått tak överhuvudet?

Dum fråga här men vad menas när ni skriver "puttar upp" *nybörjare*
Malmö är ju så stort, hur kan det inte finnas nån?

Hej!
Litet inlägg här eftersom en del vill veta hur det gått för katterna.
Jag och en till person från KattKommandoSyd har varit ute och passat kattfällan i centrala Malmö. 2 av kattungarna har vi lyckats fånga in. Kvar finns en kattunge, kattmamman, en helgrå katt, och när vi va ute på natten såg vi ytterligare en liten stackare som sprang in mot Södra Förstadsg. mitt i Malmö City. Den sistnämnda katten såg inte alls stor ut, kanske 5 månader max, den såg ut att springa för livet alldeles vettskrämd var den lilla stackaren.
Vi har varit ute var och varannan natt och passat fällan under hela julen, den sista kattungen går inte in i fällan! De 2 kattungarna som vi fångade in bodde några dagar i mitt badrum(har även andra katter),de har nu flyttat vidare till ett annat stödhem. Vi är i AKUT behov av fler STÖDHEM! Där finns 30-40 talet katter vid vattnet i Malmö, vi har ingen möjlighet att hjälpa dessa om inte fler kan ställa upp med stödhem.
Av dessa katter, är det säkert ett 10-tal som är kattungar, vissa inte äldre än 4 och 6 veckor. Läget känns för tillfället ganska uppgivet :(

#26 När man skriver "puttar upp" så är det bara för att den tråd som man "puttar" ska komma längre fram på sidan. Det skrivs så många trådar här så det går fort ibland att vissa trådar kommer flera sidor bakåt. Alltså bara ett lite kortfattat sätt att få tråden aktuell igen så fler kan läsa!
Vi kan ha några ungar i vårt kök (då vi har illar i resten av lägenheten), men bara tillfälligt tills dem kan få ett långvarit stödhem. Vi bor i Landskona så det är ju inte så långt bort.
Nöden är så stor i Malmö och resten av södra Sverige. Det är så sorgligt. Eldsjälarna räcker inte till på långa vägar. Men om man kan transportera katter lite längre bort kan det nog lösa sig på sikt i alla fall. #12 Var rädd om dig så det inte blir för mycket. Ni gör ett fantastiskt jobb. Hur är det med Rädda Katten i Malmö? Är de fortfarande igång?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har typ bara plats för en enda katt till. Skulle det alls hjälpa nåt?

fast jag skulle kunna ta in några fler just tillfälligt men bor i gislaved, småland

#32 Om du kan ta in några tillfället så skulle det vara jättebra! Det behövs! :) Och om du fastnar för någon så kan du ta den permanent :)

jag hade gärna hjälpt till, men jag kan tuvärr inte ha katter inomhus.
hade det funkat att ha dem i stallet så hade jag ställt upp! men det lär det väl itne göra. har ingen möjlighet att stänga in dem heller.
är det ungar som fångats in? hur gamla är dem? jag har ju två hanar på ca 20 v här hemma.

jag har pmat mina nummer till alexej om ni behöver hjälp.
vid närmre eftertanke har jag ju sadelkammaren som de kan stängas in i.
har även en veterinär en bit ifrån som inte är speciellt dyr när det gäller kastration. 375:- för hanar o 700:- för honor.
som sagt, pma alexej för telefonnummer, jag är inte online så mkt just nu.
Lisette, det verkar ju toppen!
Håller med, toppen Lisette.
Det finns säkert hjälp att få. Morgan eller Caitlin, det skulle säkert underlätta om ni la ut mailadresser här på tråden.
Caitlin, du och andra som är ute i ur och skur och gör allt för att rädda dessa stackars utekatter ni är fantastiska och förtjänar verkligen ett helt fång med rosor.
Hoppas att alla som har möjlighet att ställa upp som stödhem och med transporter hör av sig så fort som möjligt. Behovet av stödhem är akut!

jag kan köra ner till malmö för att hämta katterna, bara jag får tag i en kattlåda. nemas problemas!
andorsdrottning@hotmail.com är min adress, men som sagt. alexej har mina nummer om jag inte svarar på emailen.

Underbart lisette! :D