Morgon- eller kvälls-katt...?
Äter din katt mest på morgonen eller på kvällen…? Eller hur ser det ut hemma hos dig?
Min skyggis äter mest på kvällen (fördelat på flera måltider).
Den andra katten verkar vara mest hungrig på morgnarna.
De säger själva till när de vill ha mat.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Lakritz äter nog mest hela tiden😉
Inte mycket men det får absolut inte vara tomt i skålen så lag lägger upp lite så fort det är slut.
Jag har aldrig märkt att han är mer hungrig vid någon tidpunkt.
/Maria
Mina katter anser att de alltid ligger vid dödens dörr pga svält, så de är väl hungriga dygnet runt så fort det inte finns käk kvar i skålen trots att de nyss ätit en hel portion för den tidpunkten. 🤷♀️
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Min katt äter blötmat och färskfoder och får mat några gånger per dag. Hon går och äter en stund efter att jag har lagt upp mat men det är aldrig någon brådska, och jag har inte märkt av att hon är hungrigare någon viss tid på dygnet.
Hon verkar inte bry sig att tiderna hon får mat varierar lite heller, om jag jobbar lite längre någon dag exempelvis, och om jag sover länge på morgonen gör hon det också.
Men tar man fram räkor låter det som att hon inte fått mat på 10 år, minst!
//Jessie
Öh … kisse helst dygnet runt. 😹
Det går inte att ha fri tillgång till mat, så han får mat fördelat under dagen. Morgon och kväll på bestämda tider och då påminner han om det skulle dröja.
En kväll i veckan storhandlar husse och brukar då komma hem med något extra gott. T.o.m. det vet kisse och väntar ivrigt …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Här hemma äts det mest kväll/natt 😁
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Mina äter morgon, middag, ev eftermiddag, kväll
Mina har inte fri tillgång på mat, så de får äta när vi serverar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mina katter anser att varje gång jag rör mig så ska det vankas mat. Dygnet runt. Kan ge dom mat och sen sätta mig och kolla på tv. Reser jag mig upp efter en halvtimme följer dom med och går raka vägen in till köket. Annars är dom nog mest hungriga på morgonen. Men dom väcker mig aldrig utan väntar tills jag vaknar. Finns torrfoder framme så jag vet att dom inte svälter ihjäl ifall jag sover lite längre;)
Igår bevisade Nox att han verkligen dör av svält jämt.
De får mat ur tetra, antingen bozita eller mjau om jag fortfarande väntar på leverans av ny mat. De hade nyss fått mat, och mina kissar äter ofta typ som grisar i 3-4 minuter, sen går de iväg i några minuter, kommer tillbaka, äter några minuter, osv. Tills det är slut. Vid ett tillfälle hade de gått iväg, men det fanns fortfarande drygt 1/4 portion kvar i skålen. Jag gick in i köket för att fixa mat till mig själv och tog fram en tetra passerade tomater till min sås.
Plötsligt kommer Nox flygande så snabbt att när han ska svänga in i köket så halkar han lite och glider en bit på golvet. Sen kommer han in och ställer frambenen på mig och gallskriker…
Men äru inte klok, kisse?! Du har fortfarande kvar mat i skålen, varför tror du att jag skulle stå här och öppna ännu mer mat till er?! 😂😂
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Min katt äter mest kväll och natt. Lite på morgonen också.
Dagtid är det gott med lite godis då och då, och det är alltid spännande när kylskåpet öppnas dagtid eftersom det finns lite köttbitar eller annat gott där att smaka på. Men dagtid är det mest nyfikenhet.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen