Miss Anne finns inte med längre
Läste på sks om en damkatt som hette Miss Anne som var 8 år. Det var en lugn och fin katt som vid sitt sista vetbesök beskrevs som fullt frisk. Hennes husse hade hastigt gått bort före jul och en tjej försökte allt som gick att hitta ett nytt hem åt henne. Men nu då jag var in och läste så såg jag att de hade tagit bort henne i lördags, anhöriga bestämt. Usch jag blev så ledsen för Miss Annes skull, en katt som jag aldrig träffat och heller troligen aldrig skulle göra. Jag ville bara ge Miss Anne lite uppmärksamhet även fast hon inte finns i livet längre. Det går inte att rädda alla, varför??? jag blir så bedrövad
Vad ledsamt att anhöriga bestämmer ett sådan slut för kissen. Åtta år är ju ingen ålder på en katt och om den dessutom var frisk. Blir sååå ledsen
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag har också följt tråden med miss Anne. Jag känner precis som du. Den kvinnliga släktingen kämpade förgäves för Miss Anne, som var hennes morbrors katt, och när jag läste att Miss Anne-en gosig och kelig kattdam som var helt frisk - ej längre fanns kände jag bara sorg och bedrövelse. Tänker även på släktingen som försökte rädda henne.

Å vad ledsen jag blir att läsa det 
Stackars Miss Anne.
Jag läste i en bok där stod det:
"Nu vet jag varför djuren inte är rädda för att dö, de vet vad som väntar dem, men bara för det så betyder det inte att vi har rätten att avliva dem om det inte är pga. något som gör att katten inte kan må bra".
Jag tycker inte att man ska avliva friska djur., det skulle ag vilja skulel vara förbjudet men som min lärare som även är veterinär sa:
"Om de lämna in en katt för avlivning tex. på grund av att de inte orkar mer den med så blir jag ledsen över att de gör så men jag avlivar den endå eftersom det är bättre att de kommer in med den till avlivning så att den slipper att leva ett hårt liv ute hemlös. Om jag inte avlivar den kanske den nfår gå ett hemskt öde till mötes och då är dett mycket bättre".
Och jag håller faktiskt med, men endå tycker jag inte att man ska lämna in friska djur för avlivning.
Åh, så ledsamt! HAr också följt tråden.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Varför avliva en frisk katt! Blir både arg och ledsen!

Usch..detta var verkligen inga goda nyheter…blir ledsen..

Ja detta var mycket ledsamt att höra. Vi talade just om detta på nyårsafton tillsammans med några vänner. En av dem är hon som nu bett mig om hjälp med en annan katt (annan tråd). Det var flera som dock tyckte att om vi inte lyckas hjälpa den katten vore det väl bättre att den får somna in. Jag höll inte med!!!
Man avlivar inte för sin egen bekvämlighet en frisk ung katt. Det skulle iså fall göras enbart för att ingen orkar bemöda sig med att ordna en omplacering och det gör mig förtvivlad.
RIP lilla Miss Anne som fick sluta sitt liv för tidigt.

----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus