Jag har fått en liten ideé här
Jag funderar på om man kan stödja katthem och akuthem m fl med maskmedlel, mat, leksaker m.m skulle bara vilja höra vad ni tror om det ?
Oh ja! ALLT är välkommet! Tvättmedel, skurtrasor, leksaker, Ppiller,you name it, allt är välkommet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
För jag hittar en del billiga saker här och om något behöver transport någonstanns kan man kanske samårdna det med andra transporter,
Det går utmärkt att göra det.
Jag brukar ibland ta med mig lite leksaker, filtar, mat och mediciner till närmaste katthem.
Dem är alltid lika glada för det, så kolla upp var dit närmaste djurhem ligger och fixa en liten efterjulklapp till dem 
MVH
Anna
Har lite långt det närmaste ligger ut mot olofstorp tror jag utanför göteborg, och jag har ingen bil eller körkort. Skall ta reda på om det går någon buss
Är det någon som vet vad som finns runt göteborg med omnejd, sedan småsaker går ju att skicka på posten sedan kan man ju be dom som åker förbi att ta med saker ner eller upp i landet
Olofstorp är Göteborgs KAtthhjälp. PM:A Miranda, som har det. Hon vet om det finns förbindelser och hon har en tjej som brukar hjälpa henne med biltransporter.
Är det någon som vet om det går att köpa pressentkort hos veterinären ?
Funderade på om man kan köpa sådanna till att skänka oxå
Har lite ideér för jag skulle vilja göra mer än vad jag kan
Absolut en bra idé att hjälpa klatthem med sådana saker.
Olofstorp då är det Göteborgs Katthjälp som du tänker på. Skicka dem ett email och hör om vad de har använding för.
Andra katthem/föreningar som verkar i Göteborgsområdet är:
KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne,
Sedan finns det även ett katthem i Gråbo som drivs av Djurens samarittjänst. Vad jag vet har de ingen fungerande hemsida längre. Jag tror inte heller de tar emot nya katter heller sedan en tid tillbaka, men behöver hjälp med dem som de har. Är det någon som vet hur man får kontakt med Djurens samarittjänst?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, Cuyo har kontakt med dem. De fungerar, men som sagt, jag tror också att de har intagningsstopp. Men det finns kissar där med, som behöver nya hem!
putt
putt

Absolut, det blir katthem jätteglada över!
Presentkort hos veterinär, finns det? Någon som vet, nu blev jag nyfiken.. annars så kan du ju bara skänka pengar och säga/skriva att det ska gå till veterinärvård och kastrering av katter.
känns skönare med pressentkort blir u som en extra överaskning :-) i ett fint kuvär

#13 Ja det är ju klart :) Du kan ju fråga närmaste djursjukhus/veterinärstation.
Skall undersöka detta kan ju vara roligt att veta om inte annat :-)

Absolut!! :)
Öppna ett konto i din bank och sätt in pengar där, så kan du överföra pengar till någon som behöver dem.
Undertiden får du ränta på slantarna.
Jenna
Ja, för oss som har sina grejer på Swedbank internetbanken, så är det bästa kontot för såna här grejer ett e-sparkonto. Hög ränta och inga avgifter eller maximerade uttag.
Kan tyvärr inte öppna något esparkonto då man bara får ha ett och jag tycker nästan det är lite roligare att ge saker än pengar det var därför jag funderade på detta annars var det en jätte bra ideé

#7 Själv inte hört talas om att veterinärer har sådana presentkort… Men bara en tanke jag fick, KKS har ju tidigare haft specialbeställningar av presentkort både gällande julkort/gott nytt årskort etc. Kanske det skulle vara intressant för dig om jag frågar personen som gör dessa presentkort om denne kan göra presentkort med texten mot att gåvan är för veterinärvård och ett tack till personen man vill ge kortet till. Vad säger du om det, ska jag höra med tillverkaren om det? Om så kostar presentkortet minimum 100 kr (man kan självklart ge högre valfritt belopp) + porto.
Svara om det låter intressant! PM:a även så kan vi i s f hålla konversation så att kortet blir rätt…
Morgan
JA, grejer är ju lika nyttigt! Handlar du dessutom på typ Lidl, Rusta eller Ikea, så får du jmu mycket för pengarna. Tänk på, att även "trista grejer" som rengöringsmedel, plåster o dyl är välkommet!
ja det tyclker jag verkar intressant men hur skall man lösa det om jag vill ge ett akuthem hjälp till en vaccination och ger dom det. hur löser man det så dom kan gå och ge katten det hos vetterinären ( ursäkta stavningen ) Kan man på något vis göra så det går att fylla i om det är till en vaccination eller hälso undersökning eller för att kastrera osv

#22 Nja, då faller det nog lite då de flesta veterinärbesök sker via faktura till KKS.
Morgan
putt