Esther är född i början/mitten på september
Detta är Esther. Hon är född i början/mitten på september på en gård på Bjärehalvön i Skåne. De är inte så snälla vid katter där, så ett av barnbarnen (deras) lyckades fånga henne. Hon hamnade hos min dotter, för att "föräldrarna" skulle åka till Tyskland. Träffade henne allhelgonahelgen, men då var hon väldigt liten. Tydligen ville gärna dottern försöka behålla henne, men hon fick Harry (hankatt ca 7 månader) att bli skygg, så jag tog henne med hem den 18 december. Ester var livrädd bara man tittade på henne, men det är bättre nu. Häromdagen kunde jag till och med plåta henne, som synes. Hon måste alltså omplaceras hon också. Hon är i alla fall avmaskad och behandlad mot öronskabb. Helst ligger hon hos Semlan och på nätterna oftas under mitt täcke i knävecken. Hon börjar alltså bli lite mer social nu, men behöver troligen ca 2 veckor till tillsammans med mamma Archie och Semlan. Idag busade hon lite, struntade att jag satt i soffan, tog sig upp i fönsterkarmen och upp på Spottys trädstubbe.

Åh vilken sötnos
Hoppas hon får ett bra hem till slut..

Jättesöt. Håller tummarna att hon kommer att få ett bra hem!

Det gör sannerligen jag också. Sitter här med 7 kissar nu. Mina egna 4, plus Semlan och Lilleman, som har blivit KKS-katter och nu lilla Esther.
Måste tyvärr omplacera Jindra (skogisflickan) också eftersom hon försöker ta befälet här och Spotty håller på att dra sig undan alldeles för mycket. Hon har varit här längst och är dessutom den äldsta av katterna här.
Katten som syns i min Avatar är Jindra. Bifogar en bild på Esther, när hon ligger hos Semlan. Han verkar ta hand om henne på samma sätt som Archie och Ludde har tagit hand om honom själv.

Puttar upp för Esther

puttar

Så otroligt fin Ester är..o så fint dom båda missarna ligger tillsammans..

Ja, de är fina. Just nu sover hon i min säng tillsammans med Lilleman. Tidigare idag låg hon stilla i min säng utan någon annan katt där, så skyggheten börjag släppa. Fick till och med plåta henne utan protester.
Puttar upp för dina placeringskissr, allihopa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
puttar jag oxå