OT 2007 - Hur har året varit?
Hur har ert år varit?
Har ni varit med om något roligt, lärt er något nytt och vad kommer ni att minnas mest?
Själv vet jag inte hur jag ska sammanfatta mitt år. Men jag börjar som vanligt med jobbet, eftersom det händer mest saker där. Vi har fått ta emot 25 000 kr från Konungens jubileumsfond för Ungdom i Sverige.
Jag höll på att bli dumpad av Bert Karlsson.
Men när vi väl fick vår intervju var allt glömt. Han är en av de vänligaste och roligaste kända personer som jag har träffat.
Jag har nästan skrivit klart min C-uppsats i handikappvetenskap, och jo, det svider att jag inte orkade bli klar med den nu i december.
Men det ska bli mitt nyårslöfte att göra den klar 2008.
Jag har tillsammans med min karl, KarinS, Morgan och Agneta räddat sju katter från en farlig miljö. En kunde vi dock inte rädda.
Nä, nu kommer jag inte på mer. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hemskt.
1. - Min kompis lever inte mer… (dåligt)
2. Jag fick upp ögonen för Hittekatterna!(bra)
3. Jag hittade Nisse (bra)
4. Jag förlorade Nisse (dåligt)
5. min farfar dog (dåligt)
6. Maggie är sjuk? (dåligt)
7. jag har fått 3 nya kompisar! (bra)
8. jag hade med en kompis upp till min moster :) (bra/kul)
9. Jag såg ett 2 dagars gammalt föl! (bra/kul)
10. jag har varit sjuk mycket (dåligt)
Dom 10 grejerna minns jag nog för alltid…

# 2 Vad tråkigt. Hoppas att 2008 blir bättre för dig.

2007 har varit ett turbulent år för mig.. min farmor dog efter flera år i klorna på alzheimers.. jag blev ihop o gjorde slut med en kille..mamma o jag har till största delen bråkat varje månad minst..annars har mycket varit bra oxå.. inte bara negativt men detta e vad jag kommer ihåg mest av året.. jag fick oxå reda på att både min bror o min pappa ljuger för mamma om sin rökning o jag får inget säga.. hon tror att min bror inte röker o att pappa slutade på 80-talet men han slutade för 6 år sen..
Detta är året då Jossan vaknade och blev insatt i hemlösa katters situation.. Jag undrar hur många timmar (veckor, månader) jag tillbringat på denna sajt? Med drygt 3.000 inlägg och medarbetarstatus i ryggen ska jag ta mig an ett nytt år, nya situationer och uppgifter och inte minst, nya erfarenheter. Hittills har jag haft tre jourkatter, och något säger mig att Johan inte blir sist ut ;)
Mitt år har varit jobbigt. Började ifs med att jag fick fast jobb:9 men sedan gick det nedför. Mitt ex misshandlade mig(för sista gången) så jag hamnade på sjukhus. detta var i mars, i september var rättegången över:( min perserhona samira avlivades, huskatten Amigo blev sämre och fick en tredje hjärtmedicin och hemlösingarna var fler än någonsin.,
först nu de senaste månaderna har jag börjat må bra igen. flyttat till större lägenhet på botten, pojkvän, sluppit mitt ex. Amigo är stabil:)

det började mycket bra ,men sen blev det bara värre och värre….så jag tycker det är skönt att det snart är över.
Wiitzy förlåt om jag undrar ,men va hände med din kompiss…

Som Jossan skrev har jag också blivit mer insatt i de hemlösas katternas situation och hur många det egentligen är som är hemlösa och så har jag börjat att tillbringa en stor tid på denna sajt ;)
Jag har gått ut nian och splittrats från min älskade klass och "tryggheten" och mina underbara kompisar som man tappat kontakten med förrutom en..
Jag fick ett besked att jag kom in på Valstad (Gamlebygymnasiet som det numera heter) och började där och skaffa mig nya vänner. Tyvärr känner jag förakt att åka dit, jag vill vara hemma, jag är en hemmagris :P Saknar att vara här hemma när jag är i Valstad fast jag har det bra där och trivs. Men men. Det brukar gå fort :)
Läser Djursjukvård och har lärt mig massa saker :D
Fick reda på att våran lärare skulle avskedas och jag blev helt arg!!!
Annars har 2007 varit ett bra år :D
Men nästa år, då ska banne mig Erika ta tag lite mer i saker och ting ;D
Har tagit mer hand om min mamma. Hon har blivit sämre, fyllt 85 år
Sarah har flyttat hemifrån och skall fortsätta att plugga 4 år till.Magnus har fått jobb, d v s nattjobb 4 nätter i veckan, det är bättre än ingenting. Själv drömmer jag fortfarande om semester, måste iväg nästa år.Skall försöka få Snufflan lite tuffare och inte vara så rädd för allting. Skorpan är tuff nog tror jag.
#7 Du får tänka på att gymnasietiden är begränsad, det kommer att gå i en grisblink så tar du studenten. Sedan går det en grisblink till och så ska du fylla 30 och undrar var tiden blev av ;) Där befinner jag mig nu!

Oj sammanfatta året, det brukar jag sällan göra…
Jag har nog delvis haft ett tufft år.
Jobbat heltid för första gången i mitt liv (skadade min nacke strax efter studenten för 6 år sen) vilket jag var jättestolt över, men tyvärr inom fel yrke så lagom till sommaren kraschade nacken totalt, har satt ner foten och lovat mig själv inga mer jobb inom det yrket. Återhämtat mig ganska bra.
Upptäckt och insett min stora dröm, att bli osteopat, under detta året. Tänkte börjat studera till det i höstas, men bestämde mig för att vänta ett år och det var rätt val. Har länge haft ångest över att inte veta vad jag vill göra med mitt liv, men osteopat känns så rätt, läskigt, men rätt. Då får jag hjälpa förhoppningsvis både människor och hästar.
Breddat mina horisonter, gått en helgkurs i inre utveckling och meditation som var otrolig!
Tagit upp mitt kattintresse igen. Köpte 2 KKS-katter som verkligen var i akut behov av hem, haft det hemskt.
Hittade denna hemsidan
och fastnade.
Lyckades tack vare min ihärdiga djurvän till kusin, att mata och till slut fånga in en hemlös katt som annars säkert mött döden, som levde på sopor på en öde ö och var precis livrädd. Gav därmed också min sambo sin bästa vän, de två fann varandra totalt och aldrig har min sambo känt så här starkt för ett djur.
Trots att det varit sjukt tungt att vi fått prylar för tusentals kr förstörda pga att vi köpte 2 mycket otrygga stackars katter, är det mysigt med katt i hemmet igen.
En annan stark sak som skedde i början på året var att jag och hästen trotsade alla odds och fick henne frisk efter en skada där veterinärerna aldrig trott hon skulle överleva eller ens gå att rida efter. I januari var vi på återbesök efter några tuffa månader med bla akut operation några dagar innan julafton :( och förbluffade alla på kliniken med en helt frisk häst!! Alla kallade henne en solskenshistoria och log stort.
Lärde mig ännu mer tro på Tankens Kraft. Jag är övertygad om att hon tog till sig behandlingen så bra, läkte över allas förväntan och kämpade så starkt, för att jag vägrade ge upp. Jag slog ifrån mig alla negativa ord från veterinärer och folk runt mig, tvingade mig att tänka positivt, kämpade, hade gett mitt liv för henne, BESTÄMDE mig för att vi skulle klara detta.
Å det gjorde vi :)
Jag tror stenhårt på att vi kan åstadkomma mer än vi anar, genom tankens kraft.
Det var årets bästa gåva.
En andra chans, en frisk häst, få sitta på min bästa väns rygg igen… Se henne springa, busa, njuta av livet, smärtfri igen och mycket medveten om att hon fått en andra chans i livet. Gör mig tårögd än.
Jag tror att 2007, om man ska tala om lärdomar, lärt mig att verkligen tro på tankens kraft och lärt mig att stå upp för mig själv även när det är som svårast.
Hoppas 2008 ger mig lite bättre ekonomi ;) och en konkret start på en av mina drömmar.
Och jag har blivit ett år äldre, tröttare och orkeslösare. Inte så kul men det kunde ha varit värre.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Varit ett arbetsamt år. Mitt ordinarie jobb är egentligen mindre arbetsamt än vad katthemsbiten är. All ledig tid går till katthemmet och det tar på krafterna. Slutade året med att bli ordentligt sjuk och det var väntat för jag var alldeles för nerkörd. Jag glädjer mig iallafall åt att jag har fått behålla alla mina 7 katter och alla mår bra. Flera börjar ju komma upp i åren och allt kan hända från ena dagen till den andra.
detta året var inget bra år…..Skönt att det snart är slut….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla, du glömmer väl inte att du med karl (Även Anniii etc) även var delaktig i kattfamiljen vid stadsbibblan i staun, där har du ännu en ljuspunkt 
Morgan

Hmm… hur det gångna året var?
Dålig för det mesta…
Börjat med att jag förlorade jobbet som den nya regeringen stängde och jag fick istället för 16.000 i månaden plötsligt bara 4.800 kr. Trotts att jag direkt börjat söka efter nytt jobb så är jag fortfarande arbetslös…
En av mina katter dog i plötslig njursvikt bara ett år gammal…
Fick problem med hälsan (hjärtarytmi orsakad av stress) så jag blev tvungen att ta det mycket lugnare…
Blev dumpat av min särbo strax efter semester för han blixtförälskade sig i någon annan…
Men det hände också lite bra saker.
Fick en underbar semestervecka med mina barn i Los Angeles och det blev nåt som jag aldrig glömmer…
Klarade julen trotts brist på pengar till allas belåtenhet…
Räddade 4 hemlösa katter och hittat nya hem till dem…
Så det var ungefär det som har hänt… Nu är det bara att hoppas på att det nya året blir bättre…
kram/ Ladykatt

Morgan: Det hade jag glömt! Men vad fanken, två smet lika fort!