Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1417 ggr
David
0

Hona med sex ungar

Har fått delvis svag information, men tydligen finns det någon i Borås som har 10 katter i en liten etta, och den ena katten, en hona, har 6 st 6 veckors kattungar, och nu har de kontaktat KKS och vill bli av med kattungarna. Vi kommer ta kontakt med dem och se om de inte kan behålla kattungarna tills de är 12 veckor, annars måste vi "låna" med kattmamman. Men, det verkar vara bråttom. Ikväll ska vi ut och sprida lite information om att vi är i akut behov av stödhem, men finns det någon här som skulle kunna tänka sig att öppna sitt hem för dessa katter så hojta till! (nackdelen med sådana här forum är ju att alla redan har rätt fullt med katter)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jenya
0

Nej vi hade ingen katt här när jag började vara på detta forumet. Nu har vi två. Men jag tror att det är en effekt av att vara här ;) man vill hjälpa till så mycket man kan. Hoppas du hittar någon som kan ta in dem!

sofia85
0

Alltså gäller det med mamma katt också då? Ska hon tillbaka till det hemmet senare då?

Wiizy
0

Hoppas du hittar någon som kan ta dom! :/ :)

Jenna-Gun
0

VARFÖR

Kan inte folk kastrera sina katter

Jenna

Alexej
0

Det ser mörkt ut i Borås och omgivning för katter. Varför kan det inte finnas ett bra katthem där?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Puttr upp…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Vi jobbar för fullt med detta. Tydligen finns det en till hona i samma lägenhet som har ett par 3-4 DAGARS gamla kattungar.

// David

Emmsa
0

Behöver hon hjälp med båda kullarna eller? Får katterna såpass med skötsel att man kan låta ungarna stanna kvar tills dess att de är 12 veckor? Sorgligt om bebbarna ska bli fulla med mask eller något annat…så må kissar tar oerhört stor skada av det. Labolinas brödrar dog (förmodligen) pga sviterna efter inälvsparasiter.

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

David
0

Jag har själv inte fått kontakt med personen som har hand om katterna just nu.

Men, såhär verkar det vara, ägaren, råkade ut för en allvarlig olycka och ligger på sjukhus och har fått benet amputerat. Person X, som har kontaktat KKS (??), verkar titta till katterna (hur ofta vet jag inte). Det absolut bästa vore om vi fick tag på hem som kan ta hand om mamma med ungar x 2. Den ena kullen är äldre, och den ena är nyfödda. Vi kommer ställa krav på att katterna sedan ska kastreras. Men det blir en senare fråga.

// David

Alexej
0

Annonserad på SKS, kattakuten?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

SMMM
0

Har varit i kontakt med person X senast idag och det som gäller är detta.

Ägaren har varit med om en olycka med följande sjukhusvistelse etc…

Så nu behövs det hjälp med omplacering av kattungar + mammor och ännu en vuxen katt.

Kattmamma 1 med 3st kattungar ca 8-10v

Kattmamma 2 med 2st kattungar födda för ca 5dagar sen

Sen ännu en vuxen som jag kommer få mer info om snart.

Kommer att få bilder mailade till mig imorgon med lite mer info om katterna .

Så om du kan hjälpa eller vet om nån som kan hjälpa så hör jättegärna av er till mig :

//Kim  

glömde skriva att katterna finns i borås men transport brukar juh kunna lösas. Fast kanske inte alltför långt bort för de nyfödda med mamma…

Hawknestgrove
0

puttar upp!

smurfan-13
0

Åh hade jag bara hunnit flytta (bor i etta flyttar till trea i januari) hade jag kunnat ta en mamma + ungar. Men nu går det inte med min sura katta som inte vill dela hem med en honkatt.

Hoppas det löser sig!

tussilago
0

hur har det gått? önskar så att jag hade kunnat men nu är det allt bra fullt där hemma….

vickan1976
0

Hur går det?

Hittade till denna sida idag!

Funderar själv på att skaffa katt eller vara stödhem, men har inte bestämt mig helt än.

vickan1976
0

putt

TessBlack
0

Har det löst sig? Går dom alltså genom KKS, och isåfall vilken förmedlare har hand om ärendet?

SMMM
0

Det har löst sig till viss del…Pratade med person x idag och det e några katter kvar..

Honkatten med 2 småkattungar finns ännu kvar och även den andra mamman.Fast hennes ungar har blivit adopterade allihop så det e bara mamman som letar nytt hem just nu.

Och ja det går genom KKS.. Vilken förmedlare kan jag inte svara på då vi inte disskuterat detaljerna änsålänge.. (jag har erbjudit mig att hjälpa KKS i "min" del av sverige men känner inte att jag kan ta på mig att vara full förmedlare)

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

SMMM
0

puttar upp igen..

Pratade med person x ikväll igen (ringde sent sent) och lite trevande pratade han om att det va ganska "bråttom" då hans kompis tydligen istället för att bli bättre i benet börjat bli sämre… Kändes ganska så obehagligt inget direkt hot om avlivning eller så men helt klart en underton av det.. *suck*

Det känns samtidigt ganska fjuttigt med tanke på de ärenden som just nu ligger ute här i forumet men jag slänger ut en trevare igen…

så snälla om det finns nån som kan eller vet nån som kan ta emot en mamma med 2st ca 4 veckor gamla kattungar så hör av er!

Tack på förhand //Kim

vickan1976
0

Jag skulle tillfälligt kunna ta hand om katterna. Har inte haft katt på flera år och aldrig kattungar, men skulle gärna vilja hjälpa till. Jag bor lite utanför Alingsås och skulle kunna åka till Borås och hämta katterna.

I första hand skulle jag vilja ha dem tillfälligt, kanske kan jag behålla någon permanent. Vem tar ansvaret för att annonsera ut dem på blocket eller liknande när de börjar bli stora?

Kanske skall berätta att vi bor i ett radhus. Jag, min man och två barn på 3 och 5 år. Vi har kanin också.

Hör av dig om det låter intressant. Kollar min mail mycket ofta!

MVH

Viktoria

vickan1976
0

Jag har mailat SMM för flera timmar sedan. Väntar otåligt på besked.

Vågar inte ringa honom då jag såg att han skrev sitt inlägg sent igår.

Jag skulle kunna åka med en gång.

David
0

Vickan, har du inte fått svar än så ring Kim, jag tror han är vaken nästan dygnet runt.

Om jag förstått det hela rätt så kommer katterna gå under KKS, så de ansvarar för annonsering, omplacering osv. Du blir m.a.o. ett stödhem åt KKS.

Vore underbart med din hjälp! Hälsar David i Borås

// David

vickan1976
0

Jag har ringt Kim nu och han skall prata med en förmedlare och höra av sig igen. Hoppas det är ok att jag tar hand om dem, annars kanske de finns någon annan jag kan rädda…..verkar ju vara en del som händer på den här sidan.

Erika91
0

Du är en ängel vickan1976 :D

vickan1976
0

#25 Tack, men det är nog lite väl överdrivet.

Jag hittade den här sidan för tre dagar sedan och jag längtar bara efter att få hjälpa till.

Jag är nog lite egoistisk också, det hade varit mysigt att få några katter att kela med och skämma bort.

Erika91
0

#26 Det var det inte alls. Jag tycker att alla som räddar katter är änglar, så det så :D

vickan1976
0

Nu hänger det bara på att kim godkänner oss som stödhem så får vi se vad som händer sedan….väntar….

Erika91
0

Det hoppas och tror jag :D

vickan1976
0

Ville bara berätta att jag skall hämta mamman och ungarna vid 18 ikväll.

Nu skall jag åka in till Alingsås och handla allt som behövs.

David
0

Å. vad skönt att det löste sig. Håller med i ovanstående, du är en ängel! :). Har personligen inte sett katterna men du kommer garanterat få mycket mys och gos de närmaste månaderna.

Tveka inte att fråga om det är något du undrar över!

// David

solweig
0

lycka till med katterna.

Erika91
0

#30 Å vad bra att det gick i lås :D
Vad roligt!! Grattis!!

SMMM
0

Nu åker jag och hämtar katterna för mellanlandning och "avkollning".. sen ska de då vidare till Alinsås.. :)

Tack för all hjälp….

vickan1976
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom hem för en stund sedan och alla mår bra. Mamman spinner och tar hand om de små. Hon var väldigt åksjuk så ungarna var helt nerspydda, men nu sover de gott allihop.

En av ungarna är lite svagare och jag har inte sett den dia ännu…känns faktiskt lite oroligt. Får se hur det ser ut imorgon.

Jag tog något kort på mamman och den minsta av ungarna.

Alla katterna är faktiskt mycket sötare än jag vågade förvänta mig. Dessutom var de gråa, jag som älskar gråa katter. 

Tack Kim och Maria för hjälpen, trots att det är nyårsafton.

Gott Nytt År!

Erika91
0

Gud så söta! Jag håller tummarna för den lilla katten som inte mådde så bra just nu.

Hawknestgrove
0

Underbat gjort!

Ankie
0

Glad Vad underbart

marieborg
0

Toppen att de fick komma till Er vickan1976!

Håll koll på den som verkar svagare, ni kanske måste stödmata den.

pussa sötnosarna från migKyss

SMMM
0

Som sagt så gick det väldigt smidigt med hämtning och lämning.

En finare , bättre och lugnare mammakatt får man nog leta efter…

Hur fin som helst verkligen.. Uppryckt från hus och hem med sina bebisar men ändå helt lugn spann som en liten traktor och tog hand om sina bebisar jättefint. Tyvärr så va juh den ena ungen lite "efter" den andra pep väldigt och verkade ha svårt att hitta till tutten.. Inte samma fart i den som den andra heller..

Men det kändes som om V med sambo hade koll på sakerna när vi pratade om det så jag e inte direkt orolig för att det inte ska få den bästa omsorgen som kan ges… Glad